Gå til innhold

Å bli værende i en jobb på Kiwi er ikke helt uten konsekvenser.


Anbefalte innlegg

20 hours ago, jallajall said:

Kan ikke det å ha en jobb man virkelig trives i ha en positiv effekt på sykefraværet samt andre preferanser som psyke, personlig sfære, det sosiale, o.l? Enklere å ta seg en 3-dagers eller be legen om en 14-dagers hvis man likevel har en kjedelig og uinspirerende jobb.

Selvsagt vil det å ha en jobb man virkelig trives i ha en positiv effekt på sykefraværet.

Det er bare slett ikke gitt at man faktisk vil trives i en slik jobb når man blir eldre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok litt begge deler, avhengig av hva slags jobb man søker.
Har man brukt 5 år på å utdanne seg som rosemaler, og man en dag går lei av den jobben, er det ikke sikkert man stiller bedre den dagen man søker på jobb som truckfører. Mange arbeidsgivere vil også flytte søknader fra mennesker med mye utdanning og kvalifikasjoner lenger ned i bunken såfremt utdanningen og kvalifikasjonene ikke er relevante for jobben som søkes, de kan nok fort tenke litt sånn at "dette er bare en jobb han vil ha midlertidig til han får seg en jobb med det han er utdannet som".

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, jallajall said:

Mange arbeidsgivere vil også flytte søknader fra mennesker med mye utdanning og kvalifikasjoner lenger ned i bunken såfremt utdanningen og kvalifikasjonene ikke er relevante for jobben som søkes, de kan nok fort tenke litt sånn at "dette er bare en jobb han vil ha midlertidig til han får seg en jobb med det han er utdannet som".

Akkurat det tror jeg er et minimalt problem. Blant annet fordi en viss utskiftning over tid er å forvente.

Mange arbeidsgivere vil nok foretrekke å ha et skarpt hode i seks måneder over et grauthode på permanent basis.

Men også fordi utdannede, selv når de søker jobber utenfor deres fagfelt, søker etter og får bedre jobber.

Lenke til kommentar

Å jobbe på Kiwi trenger strengt tatt ikke være noen dum løsning. Vet om mange som har jobbet seg opp fra bunnen og blitt butikksjefer, og som tjener veldig godt. Og om en ikke ønsker dette, men er fornøyd med å bli på stedet hvil, er det selvfølgelig greit, men jeg håper en går inn i det med åpne øyne.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er meningsløst å dømme noen på bakgrunn av at de jobber i kassa. Om noe så kan man stille spørsmål ved dømmekraften hennes med tanke på at jobben hennes ikke lenger eksisterer om 5 år, men det er nå en egen diskusjon. 

Hvis ho trives i jobben så er jo det det eneste som betyr noe. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 2/1/2020 at 3:54 PM, Alexander4840 said:

Jeg bryr meg ikke om kjærringa mi hadde jobbet med søppeltømming, så lenge hun er en god person og vasker henda når hun kommer hjem :)

Jeg bryr meg ikke, jeg, heller. Men her er det en veldig stor forskjell mellom oss gutta og jentene.

Ingen kvinnelige arkitekter, leger, ingeniører eller jurister gifter seg med menn som kjører drosje.

Lenke til kommentar
On 2/11/2020 at 6:56 PM, D0vendyret said:

Saken er vel at det ikke er så ulikt med menn og damer, det er mer miljø, fellesinteresser osv som fører folk sammen.

Miljø og felles interesser forklarer hvorfor høyt utdannede oftere blir sammen med andre høyt utdannede.

Ikke hvorfor menn og kvinner har så ulike prioriteringer når det kommer til valg av partner. For det har vi.

Mannlige akademikere vanker i de samme miljøene som kvinnelige akademikere.

Likevel så gifter langt flere mannlige akademikere seg med uutdannede, enn det kvinnelige akademikere gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 2/13/2020 at 5:31 PM, D0vendyret said:

Langt flere er mer riktig enn ingen tror jeg ja - man får spørre seg om hvorfor det er slik.

Status. Kvinner går bare ikke ut med menn som har lavere sosial status enn dem selv. Selv om unntakene sikkert finnes.

Det er derfor jeg sier at særlig menn bør være forsiktige med å bli værende bak kassa på nærbutikken som Lise Frønes.

Lenke til kommentar

Problemet er at folk går med på damenes status-bullshit, og forandrer livene sine etter dem. Bedre å gi faen, da blir de nødt til å følge oss. Eller, møte menn 50/50, noe man alltid bør prøve å jobbe for vel. Hvis damene vil være single resten av livet, så er jo det deres business.

Status, mote og trend = Bullshit. Genuinitet, respekt og integritet betyr alt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (5 timer siden):

Problemet er at folk går med på damenes status-bullshit, og forandrer livene sine etter dem. Bedre å gi faen, da blir de nødt til å følge oss. Eller, møte menn 50/50, noe man alltid bør prøve å jobbe for vel. Hvis damene vil være single resten av livet, så er jo det deres business.

Status, mote og trend = Bullshit. Genuinitet, respekt og integritet betyr alt.

Det er jo noe en i en eller annen grad har "gått med på" i veldig, veldig lang tid så jeg tror ikke det kommer til å endre seg med det første. Med tanke på at mange menn forblir barnløse, mens kvinnene ofte får barn med menn med høyere status med barn fra før, virker det heller ikke som noe godt råd til menn å "gi faen", gitt at kvinner i stor grad resirkulerer heller enn å følge etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (23 minutter siden):

Det er jo noe en i en eller annen grad har "gått med på" i veldig, veldig lang tid så jeg tror ikke det kommer til å endre seg med det første. Med tanke på at mange menn forblir barnløse, mens kvinnene ofte får barn med menn med høyere status med barn fra før, virker det heller ikke som noe godt råd til menn å "gi faen", gitt at kvinner i stor grad resirkulerer heller enn å følge etter. 

True.

Jeg er enig med Taurean at det er verdier vi burde verdsette, men jeg har til dags dato å møte en kvinne som ikke søker etter "negative"/primitive verdier i en mann.

Samtlige sier at de ønsker én ting, men valgene de tar viser noe helt annet og dermed må vi spille på dét. En mann som står på sine prinsipper og nekter å følge strømmen blir nok stående alene. "Folk flest" er ikke særlig prinsippfaste og "folk flest" er konkurransen.

For oss menn er det nok, som bigcity skriver, viktig å tenke litt lengre fremover enn hva kvinner trenger når det gjelder å posisjonere seg for en partner. Det er altså lite smart, mener jeg, å slå seg til ro "med lav" status jobb

Dama er en "typisk kvinne" i det at hun sier at hun vil ha én ting, men valg og handling viser tydelig for den som følger med  at det er langt mer overfladiske og egoistiske drifter som egentlig styrer. Kvinner er bare langt mer opptatt enn oss menn i å fremstå som "ordentlige" utad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (8 timer siden):

Status. Kvinner går bare ikke ut med menn som har lavere sosial status enn dem selv. Selv om unntakene sikkert finnes.

Det er derfor jeg sier at særlig menn bør være forsiktige med å bli værende bak kassa på nærbutikken som Lise Frønes.

Tull - kvinner som går etter slik status er uansett ikke verdt å ta vare på. Da er de ikke glad i deg, men pengene/statusen din. Men klart, hvis du vil være horegutt, vær forsiktig, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...