Gå til innhold

Å bli værende i en jobb på Kiwi er ikke helt uten konsekvenser.


Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (3 timer siden):

Det er jo noe en i en eller annen grad har "gått med på" i veldig, veldig lang tid så jeg tror ikke det kommer til å endre seg med det første. Med tanke på at mange menn forblir barnløse, mens kvinnene ofte får barn med menn med høyere status med barn fra før, virker det heller ikke som noe godt råd til menn å "gi faen", gitt at kvinner i stor grad resirkulerer heller enn å følge etter. 

Noen må være pionerer, sterke, og sette standard for fremtiden.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/6/2020 at 10:38 AM, D0vendyret said:

Tull - kvinner som går etter slik status er uansett ikke verdt å ta vare på. Da er de ikke glad i deg, men pengene/statusen din. Men klart, hvis du vil være horegutt, vær forsiktig, det er jeg enig i.

Tull? Tallene er ganske tydelige, da. Det er jo ingenting å diskutere når vi kan se hvem som gifter seg med hvem.

Lenke til kommentar

Verste jeg vet er å jobbe m kollegaer som ikke liker jobben sin, men gjør ingenting med det. Blir gående i hengemyra og forsure arbeidsmiljøet. Disse er d nok av i arbeidslivet. 

Jeg har egentlig mest lyst til å jobbe på kassa på kiwi men huet mitt sprenges om det ikke får noe å bryne seg på?.. 

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (12 timer siden):

Tull? Tallene er ganske tydelige, da. Det er jo ingenting å diskutere når vi kan se hvem som gifter seg med hvem.

Hvorfor er det interessant hvem som gifter seg? Hva med alle de som er sammen men ikke gifter seg?

Eller har du et religiøst fundert syn på ting, som dikterer at kun ekteskap er «ekte forhold»?

Lenke til kommentar

Aldri i verden om jeg ville ha jobbet hos Kiwi, kun på grunn av de grønne klærne.

Kunne fint ha jobbet hos Extra

Den lokale Extra har mange "eldre", og mange av de ansatte har jobbet der i minst 20 år (Så lenge jeg har bodd her)
Ser noen nye innimellom, men jeg tipper det er vikarer, da de kun sitter i kassen og kjenner systemet

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (1 time siden):

Hvorfor er det interessant hvem som gifter seg? Hva med alle de som er sammen men ikke gifter seg?

Eller har du et religiøst fundert syn på ting, som dikterer at kun ekteskap er «ekte forhold»?

Det finnes ekstremt dårlig statistisk grunnlag for ikke-gifte som er kjærester i langtidsforhold, kryssjekket for sosial status.

Men statistikk for gifte er sannsynligvis gjeldende for alle former for langtidsforhold med liten feilmargin.
 

  

D0vendyret skrev (På 6.3.2020 den 10.38):

Tull - kvinner som går etter slik status er uansett ikke verdt å ta vare på. Da er de ikke glad i deg, men pengene/statusen din. Men klart, hvis du vil være horegutt, vær forsiktig, det er jeg enig i.

Og hvordan vet du hvem som går etter status, og hvem som simpelthen ikke klarer å skaffe seg kjæreste med høyere status og som har gitt opp, og som hemmelig er ulykkelig på grunn av mannens lave status -- eller som har en makt-fetish og ønsker en person hun kan misbruke fordi han har lav status..?

Du kan ikke stole på hva jenten sier, for ingen er egentlig opptatt av status.
Men så er status plutselig viktig for 90% av jenter likevel, i dating-fasen.

...

Personlig erfaring sier at ~10 ganger flere jenter er interessert når du har "sjef" eller "leder" i stillingstittelen, og det er simpelthen ekkelt.

Og det er ikke dårlig kvalitet på jentene -- det er ikke engang kultur, det virker å være ganske universalt på kryss av kulturer.
Og det er alt for mange til at man kan begynne å håpe på å filtrere ut mennesker som ikke er opptatt av status, filtrere ut kvinner med dårlig selvtillit som utelukkende ikke går for menn med høyere status på grunn av lav selvfølelse, og kvinner med maktbehov, og kvinner som bare vil ha en kjæreste og som ikke er opptatt av status fordi hun bare vil ha en venn å dele regninger med, og ikke er romantisk interessert i noen uansett.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
On 3/8/2020 at 9:49 AM, henrikwl said:

Hvorfor er det interessant hvem som gifter seg? Hva med alle de som er sammen men ikke gifter seg?

Eller har du et religiøst fundert syn på ting, som dikterer at kun ekteskap er «ekte forhold»?

Det er vel så enkelt som at det er ekteskap vi har tall på. Mulig at det finnes tall for inngåtte samboerskap, også.

Men det er ukjent for meg. Vil uansett ikke tro at tallene for samboerskap skiller seg veldig fra de for ekteskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...