Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mumriken skrev (18 timer siden):

I 4k på oled'en konstaterer jeg at 3080Ti(mer 12 GB i bruk) også har for lite 😝

Hehe, med dlss? I Hogwarts eller bare generelt?

TheKims skrev (17 timer siden):

Da er det kanskje verdt å gå for AMD selv om de har dårligere Ray Tracing? Er litt frem og tilbake om jeg skal gå for 4070Ti eller 7900XT.

Går bra om du ikke har på RT da, men du er avhengig av DLSS i høyere oppløsninger. Ser på mitt 3060ti med high 1080p at det bruker 7.4GB vram. Siden 4070ti har dlss ville jeg nok gått for det om jeg har max 1440p skjerm, men spiller du ultrawide eller 4k og ikke alltid har dlss kan nok 7900XT komme bedre ut i enkelte spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei. Hvordan finner eg ut av hvor mye watt min laptop 6gb rtx 3060 har via den driveren(vbios)  den har nå?  For eg kan laste ned en vbios versjon på Acer sine sider, som det står at den auker watt fra 90w til 130w. Men eg er redd for at eg da setter den evt ned fra 140w til 130w. Men 130w er jo utrolig bra. Men føler grafikk kortet er veldig bra. Kjører høy/noe ultra på Forza 5 foreksempel. Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette. Eg har ingen venner som er flinke med slikt som dette. Mvh Tuftnaldoen. 

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (På 12.2.2023 den 12.39):

Screenshot_20230212_123756_YouTube.thumb.jpg.7f168eaeb6fac09389e1a4ec1f085b6f.jpg

Plutselig ble 8-10gb vram for lite i 1080p ultra med RT 😕 Litt kjedelig for 3080 å bli utklassa av 3060...

Eg har bare 6 gb ram på min laptop 3060😅 Lurer på om eg skal levere tilbake PCen og heller kjøpe meg en stasjonær med 3060 eller 3070 kort. Vil eg klare å bygge en slik pc til under 15k? Mvh

 

 

P.S Eg kan bestille og sette sammen sjøl. Er det billigere enn å få laget en ferdig hos en nettbutikk?

Endret av Tuftnaldo
Skriveleif
Lenke til kommentar
Tuftnaldo skrev (3 timer siden):

Eg har bare 6 gb ram på min laptop 3060😅 Lurer på om eg skal levere tilbake PCen og heller kjøpe meg en stasjonær med 3060 eller 3070 kort. Vil eg klare å bygge en slik pc til under 15k? Mvh

 

 

P.S Eg kan bestille og sette sammen sjøl. Er det billigere enn å få laget en ferdig hos en nettbutikk?

Du kommer billigst med med å bygge selv. Går an å få mye for 15k, spesielt om du kjøper brukt gpu på finn.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Cowboystrekk said:

Du kommer billigst med med å bygge selv. Går an å få mye for 15k, spesielt om du kjøper brukt gpu på finn.no

Det er en sannhet med modifikasjoner når det kommer til nye PCer. Jeg sparte 3k på et tilbud på at Komplett bygget den for meg. Ja, jeg prøvde å sette sammen nøyaktig samme PC hos Komplett, og da måtte jeg altså ut med over 3k mer. Men det var i romjulssalget, og ikke når som helst på året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (9 timer siden):

Det er en sannhet med modifikasjoner når det kommer til nye PCer. Jeg sparte 3k på et tilbud på at Komplett bygget den for meg. Ja, jeg prøvde å sette sammen nøyaktig samme PC hos Komplett, og da måtte jeg altså ut med over 3k mer. Men det var i romjulssalget, og ikke når som helst på året.

Vanligvis billigst å bygge selv, men hender gode tilbud gir unntak :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...