Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

leifeinar skrev (21 minutter siden):

hvor finner du sånne deals? skulle hatt meg et 3060ti tuf men enda dyrt

Sett flere på finn i dag til under 3k(ikke tuf). Finn det kortet du vil ha og legg inn ett fornuftig bud. Minere som har nedbetalt kortene blir med på litt lavere bud.

Endret av Paccoo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • Evil-Duck avklistret denne emne
  • 2 uker senere...
BadCat skrev (På 21.9.2022 den 21.26):

Jeg har noen av de på 20 cm, ikke spesielt fornøyd. Ei heller med de på 27 cm.

Ikke helt relevant for det, men vi hadde en diskusjon tidligere on 3070ti og hvorfor det drar så avsindig mye strøm enn 3070. Jeg trodde GDDR6X var hovedansvarlig, men du mente det var siden det var samme brikke som 3080 etc. Jeg ser nå at de fleste 3070ti bruker samme brikke som 3070 (104, men 3080 bruker 102), GDDR6X bruker bare marginalt mer strøm enn GDDR6, da skjønner jeg enda mindre. Hvordan kan 250 flere kjerner og 75MHz høyere klokkehastighet forklare 60-70W all den tid 3070 bare bruker 20-40W mer enn 3060ti og har 1000 flere kjerner, 16 flere ROPs og 90MHz høyere klokke enn 3070? Virker rart...

Lenke til kommentar

Det er snittet som teller. Dette er det samme som når folk poster at de fikk 4090/80 for MSRP-lokkeprisen. Det er ikke relevantfor andre som skal kjøpe. 

I går var det en her som var ivrig etter å bruke MSRP på TUF 4090 til å argumentere for hvorfor 4080 var et dårlig kjøp for alle andre. Vi vet hva som skjer med TUF etter lansering, det forsvinner og resten kan få betale 3-4k mer for TUF OC.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Eg tenker bare kjøpe et brukt 30xx skjermkort, og må spille på en ultra wide skjerm så blir vel 4k oppløsning det?

Hvilken modell bør eg være på vakt og se etter? Og vil cpuen være vesentlig sinke i dette? i5-8600k. Eg har ikke problem med å tweake grafikk, ofte gjør eg det uansett, og eg trenger heller ikke 140 fps da eg ikke har skjerm til det.

Litt usikker på om 3060,70 eller om eg skal gå rett på 3080 er det idelle. Eg spiller jo ikke i 2k oppløsning, så kanskje 3080 bør være det eg ser etter då? Det blir nok et brukt et på finn. Et spesielt merke eg bør styre langt unna? En kompis sa eg skulle styre unna PNY .

Lenke til kommentar

Muligens feil tråd(?) men tar gjerne i mot noen tips ang valg av gpu. Hadde egentlig tenkt til å plukke opp en 3060ti i løpet av black week, men er blitt litt usikker.

Hadde planer om å oppgradere for et par år siden, men sitter nå her fortsatt og ser på de samme kortene som den gang, trur ikke jeg gidder å vente særlig lenger på noen flere 40xx releaser etter å ha sett prisene de ligger på så langt.

Budsjett ca 6k +-, spiller 1080p, er ikke spesielt interessert i å handle på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Trollface said:

Muligens feil tråd(?) men tar gjerne i mot noen tips ang valg av gpu. Hadde egentlig tenkt til å plukke opp en 3060ti i løpet av black week, men er blitt litt usikker.

Hadde planer om å oppgradere for et par år siden, men sitter nå her fortsatt og ser på de samme kortene som den gang, trur ikke jeg gidder å vente særlig lenger på noen flere 40xx releaser etter å ha sett prisene de ligger på så langt.

Budsjett ca 6k +-, spiller 1080p, er ikke spesielt interessert i å handle på bruktmarkedet.

i 1080p vil 3060ti eller bedre holde fint til det aller meste (noe unntak for raytracing), med dette budsjettet får du en ny 3060ti eller en brukt 3070ti/3080 - får du med (norsk) kvittering har du uansett 5 års reklamasjon fra første kjøp så det er relativt trygt med bruktkjøp av 30xx.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...