Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
G skrev (6 timer siden):

XMP på mitt MSI-hovedkort, så det tror jeg er helt tilfeldig. :)

Når det gjelder mitt Gainward Phantom (non-gs) høres viftestøyen mye bedre enn på Asus Dual OC 3070, til tross for at viftene på Asusen gikk på rundt 80% på gaming men Gainwarden sjelden er over 50%.
Begge kortene går på samme temperatur i mitt kabinett, og siden Komplett ikke greier å levere Noctua-vifter (utsatt for tredje gang) handlet jeg like godt to 140mm Fractal vifter, og en Nxzt-120mm radiator for å få cpu-varmluften rett ut bak.
Håper det gir bedre temp på skjermkortet.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
iknutis skrev (14 minutter siden):

siden Komplett ikke greier å levere Noctua-vifter (utsatt for tredje gang) handlet jeg like godt to 140mm Fractal vifter, og en Nxzt-120mm radiator for å få cpu-varmluften rett ut bak.

Håper det gir bedre temp på skjermkortet.

Skal du ha billige og gode radiatorvifter bør du se på Arctic P12 eller P14: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4990977

Hvis du kjøper en Arctic Liquid Freezer II får du også med slike vifter, og det er i stor grad årsaken til at Arctic kommer så bra ut i tester av AIO

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, N o r e n g said:

Skal du ha billige og gode radiatorvifter bør du se på Arctic P12 eller P14: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4990977

Hvis du kjøper en Arctic Liquid Freezer II får du også med slike vifter, og det er i stor grad årsaken til at Arctic kommer så bra ut i tester av AIO

Er selv litt i sjokk over hvor stillegående Arctic 280en er. Og jeg har alltid brukt de beste Noctua viftene på luftkjølere.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har overclocka og benchmarka suprim 3080en i dag.

Fant en mulig sweet spot med +155 core, +1200 mem.

Resultater:

Time spy: 18 119 med 19136 graphics score

Time spy extreme: 9462 med 9774 graphics score.

Cpu er 5900x.

Max temp 71 på GPU og 78 på CPU.

Er dette bra resultater? Hvis jeg skal dra det lengre nå må jeg vel flashe en bios med større power limit?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, FatherPotato said:

Har overclocka og benchmarka suprim 3080en i dag.

Fant en mulig sweet spot med +155 core, +1200 mem.

Resultater:

Time spy: 18 119 med 19136 graphics score

Time spy extreme: 9462 med 9774 graphics score.

Cpu er 5900x.

Max temp 71 på GPU og 78 på CPU.

Er dette bra resultater? Hvis jeg skal dra det lengre nå må jeg vel flashe en bios med større power limit?

Sjekk gjennomsnitt gpu frekvens i testene. Sjekk gjennomsnitt i port royal også.

+155 på core sier ikkje en dritt :)

PÅ mitt strix er f.eks +100 2100mhz.....

Lenke til kommentar
amarios skrev (5 minutter siden):

Da var man endelig så heldig og eie ett nvidia kort etter over 10 år med ati/amd 😁

EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra 👌🏻

Og hvis noen lurte, så er det plass til det i ett Coolermaster HAF 922 miditower 😅

E9850850-B0B9-4690-8AFF-AD7A0803F6BB.thumb.jpeg.818ac33b9e46cec8c76f5fdd34c40d6f.jpeg

Ser det også er over 10 år siden du byttet strømforsyning...

Hvilken CPU har du i den maskinen egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, helt siden jeg oppgraderte til 3080 har YouTube begynt å droppe frames og "lugge" på 2160p, 2440p, 1080p og av og til enda lavere. Jeg har selvsagt gjort alt det vanlige (GPU-driver, chipset-driver, BIOS, sjekket minnehastighet, etc etc etc).

Long and short of it er at alt annet funker bedre med 3080 - inkludert spill - men YouTube butter imot langt mer enn det noensinne gjorde med 1080Ti og 2070 Super.

Hva foregår?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Aetius said:

Hm, helt siden jeg oppgraderte til 3080 har YouTube begynt å droppe frames og "lugge" på 2160p, 2440p, 1080p og av og til anda lavere. Jeg har selvsagt gjort alt det vanlige (GPU-driver, chipset-driver, BIOS, sjekketn minnehastighet, etc etc etc).

Long and short of it er at alt annet funker bedre med 3080 - inkludert spill - men YouTube butter imot langt mer enn det noensinne gjorde med 1080Ti og 2070 Super.

Hva foregår?

Format c:\

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...