Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her lekt litt lett med mitt 3080 FTW3 Ultra, er mitt første pc-bygg siden tidlig 2000-tall, så kan vel kalle meg noob når det kommer til dagens overklokking :)

Etter litt prøving og feiling har jeg fått 11932 i port royal, så 12k er sikkert innenfor rekkevidde. +160 core og +600 mem, men har ikke prøvd mye forskjellig på mem. 5900x med PBO for øyeblikket. g.skill 3600mhz 16-19-19-39 som jeg ikke har lekt med enda.

Ligger jeg der det skal være, eller noen gode tips for litt høyere score?  Må si jeg ikke merket store forskjeller mellom silent og OC. mitt første stock run med OC-switch på kortet var elendig. Har også 450w bios nå, men ser sjeldent kortet dra over 400w.

Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (4 timer siden):

Her lekt litt lett med mitt 3080 FTW3 Ultra, er mitt første pc-bygg siden tidlig 2000-tall, så kan vel kalle meg noob når det kommer til dagens overklokking :)

Etter litt prøving og feiling har jeg fått 11932 i port royal, så 12k er sikkert innenfor rekkevidde. +160 core og +600 mem, men har ikke prøvd mye forskjellig på mem. 5900x med PBO for øyeblikket. g.skill 3600mhz 16-19-19-39 som jeg ikke har lekt med enda.

Ligger jeg der det skal være, eller noen gode tips for litt høyere score?  Må si jeg ikke merket store forskjeller mellom silent og OC. mitt første stock run med OC-switch på kortet var elendig. Har også 450w bios nå, men ser sjeldent kortet dra over 400w.

å få ned temperaturen på kortet hjelper veldig på boost mhz.. får 2130mhz ved 53c ,over så dropper den til 2100mhz osv..

Screenshot_50.png

Endret av Rambo82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Nizzen said:

I morra

 

Dual bios ftw

Funka ikkje. Må ha nvflash som er modda til å legge inn bios som ikkje er "signert". 

---------

Hvordan sette min og max boost:

nvidia-smi -lgc 210,2185

Idle blir da 210 og max boost blir 2185. Sette lavere max boost kan gjøre ting mere stabilt ved overklokk. F.eks sette max boost til 2100mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...