Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei. misforstå meg rett .. simulatoren kjører på 3x27" .. men har en 40" som jeg surfer og ser andre data på. hjelper det fps messig å koble denne til igpu ,eller har det ikke noe å si om den er koblet på port 4 på 3080 kortet ?

tenker at man sparer ressurser på 3080 kortet til å drive denne 40" tv utenom selve simulatoren på igpu istedenfor port 4..

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar
5 hours ago, Mumriken said:

Dagens budsjettvennlige tips fra meg 😛

3060Ti leverer knallgod ytelse med lavt støynivå, men om du ikke er komfortabel med loddebolt; Kjøp et med 2x8pin og flash inn strix bios på 325 Watt.
Min anbefaling er Palit Gamingpro OC 😎 Lav pris, ok kjøler og 2x8 pin


Mitt Zotac Twin Egde har power limit på 220W(trekker ikke mer enn 210 for some reason), noe som er ALT for lite. Kortet throttler i hytt og pine (muligens verre enn 2x8 pins 3090).

Huff glad jeg kansellerte 3090 TUF OC med 2x8 pins back in the day 😛

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Theo343 said:

Huff glad jeg kansellerte 3090 TUF OC med 2x8 pins back in the day 😛

Tipper at TUF med shunt mod så er det like bra som strix og de andre 3x8 kortene... Men ja, jeg byttet mitt tuf i et strix iløpet av ei ukes tid 

Etter å ha lekt med Zotac 3060ti i kveld så er det ikke like power starved som 3090. Kan hvertfall låse det over 1000mV uten å throttle. Det bråker egentlig ganske mye også.. There is that 😆

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (6 timer siden):

Tipper at TUF med shunt mod så er det like bra som strix og de andre 3x8 kortene... Men ja, jeg byttet mitt tuf i et strix iløpet av ei ukes tid 

Etter å ha lekt med Zotac 3060ti i kveld så er det ikke like power starved som 3090. Kan hvertfall låse det over 1000mV uten å throttle. Det bråker egentlig ganske mye også.. There is that 😆

Zotac twin er vell det 3060ti kortet som har det høyeste støynivået av alle testa så langt, 42dB på TPU vs 30-35dB for alle andre. Det er vell og det mest kompakte. Du kan i det minste skryte på deg at du har det mest høylydte 3060ti-kortet ;) 'Jeg er veldig liten, men skriker høyest!' ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen her som har brukt 14d angrerett hos Proshop? Bruker de lang tid på å sørge for penger tilbake på konto og den slags? Noe sted man kan levere en vare for å få fortgang?

Har de noen  regler som "Du kan ikke ha åpnet varen" eller "brukt den som din egen" el.? Proshop praktiserer også 14d fra hentetidspunkt?

Fant det meste her. Bare lurer på hva erfaringene er.
https://www.proshop.no/Returns.htm

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Cowboystrekk said:

Zotac twin er vell det 3060ti kortet som har det høyeste støynivået av alle testa så langt, 42dB på TPU vs 30-35dB for alle andre. Det er vell og det mest kompakte. Du kan i det minste skryte på deg at du har det mest høylydte 3060ti-kortet ;) 'Jeg er veldig liten, men skriker høyest!' ;)

Spørs om det ikke blir å plukke opp en ny modell, men en liten uv(kjedelig) er alt som skal til for å få det til å holde kjeft 😛

Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Noen her som har brukt 14d angrerett hos Proshop? Bruker de lang tid på å sørge for penger tilbake på konto og den slags? Noe sted man kan levere en vare for å få fortgang?

Har de noen  regler som "Du kan ikke ha åpnet varen" eller "brukt den som din egen" el.? Proshop praktiserer også 14d fra hentetidspunkt?

Fant det meste her. Bare lurer på hva erfaringene er.
https://www.proshop.no/Returns.htm

 

Proshop er raskeste i Norge på å sende penger tilbake :)

 

per dags dato er proshop legendarisk bra på returer. Håper det fortsetter!

Eksempel: Sendte inn defekt minnebrikke. De sendte inn penger samne dag som de mottok varen 😱

Endret av Nizzen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Proshop er raskeste i Norge på å sende penger tilbake :)

 

per dags dato er proshop legendarisk bra på returer. Håper det fortsetter!

Eksempel: Sendte inn defekt minnebrikke. De sendte inn penger samne dag som de mottok varen 😱

Er en kamerat som har fått tak i et 3080 og dermed vil sende tilbake sitt 3090 "ventekort". Regner med at det da går smertefritt? 3080 kortet ser ut til å havne med hentemelding i morgen.

14d er vel ute på onsdag så han skal poste det i morgen.

EDIT:
Dette var ikke "beregnet" spill fra hans side men en kombinasjon av kalde føtter for 3090 kosten og at han fikk tak i 3080 kortet han ville ha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (2 timer siden):

Spørs om det ikke blir å plukke opp en ny modell, men en liten uv(kjedelig) er alt som skal til for å få det til å holde kjeft 😛

UV er fornuftig ja. Får til endel med å justere viftekurva i afterburner og. Kjøleren er visstnok bare såvidt under FE-nivå, men kjører mer aggressivt for lavere temp :)

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
andy89 skrev (2 timer siden):

Liten update her

Kabinettet er fractal design define r6

Kortet legger seg på 64-65 grader vist jeg åpner panelet og døren fremme på kabinettet, men det stiger til 71 om jeg lukker panelet og opp til 74 om jeg lukker døren også.

 

20201205_150001~2.JPG

Det er dessverre bakdelen med kabinettet der. Stille og tett, som går på bekostning av kjøling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mumriken said:

Første benchmarks runs av 3060 Ti i media centeret :)
https://www.3dmark.com/spy/16001380
https://www.3dmark.com/pr/603913

Kjører veldig fint på 900mV. Trekker 150watt ish i Valhalla med frekvens låst til 1950Mhz og +700 på minnet.

Best av alt er at det er veldig stille, men desverre er kjøleren så forbanna ræv at det ikke er vits å leite frem loddebolten.. 

Mini review av Zotac 3060Ti twin egde der altså 😅

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...