Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Det er jo en smule interessant at CD Project Red fikk Tom's Hardware til å ned grafene fra den artikkelen jeg linket til tidligere. 

 

Grunnen er at de mener presseversjonen av Cyberpunk 2077 sin ytelse ikke er sammenlignbart med den ferdige versjonen. Det kommer jo en stor patch på lanseringsdagen, samt at presseversjonen har DRM (Denuvo) som jo er kjent for å  svekke CPU-ytelse i spill med den implementert. Retailutgaven vil ikke ha noe DRM så vidt jeg har skjønt. 

I tillegg så kommer jo Nvidia med en optimalisert driver snart vel, så det blir jo interessant å sammenligne. 

 

Nvidia sine egne slides: https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rtx-3090-and-rtx-3080-performance-leaks-out

Endret av Djevlen90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Djevlen90 said:

Det er jo en smule interessant at CD Project Red fikk Tom's Hardware til å ned grafene fra den artikkelen jeg linket til tidligere. 

 

Grunnen er at de mener presseversjonen av Cyberpunk 2077 sin ytelse ikke er sammenlignbart med den ferdige versjonen. Det kommer jo en stor patch på lanseringsdagen, samt at presseversjonen har DRM (Denuvo) som jo er kjent for å  svekke CPU-ytelse i spill med den implementert. Retailutgaven vil ikke ha noe DRM så vidt jeg har skjønt. 

I tillegg så kommer jo Nvidia med en optimalisert driver snart vel, så det blir jo interessant å sammenligne. 

 

Nvidia sine egne slides: https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rtx-3090-and-rtx-3080-performance-leaks-out

Denuvo vs drm free?

Best å kjøpe fra GOG :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
22 minutes ago, MrMarbles said:

Som i, jeg tror ikke at de er så mye bedre enn Steam på sikt. Jeg tror de bare vil ha stor markedsandel og så sette opp prisene. Men det er jo en helt annen diskusjon enn RTX 30xx ^^

De tar vel 12% fra utviklerne, mens Steam tar 30%. Ser ingen grunn til å ikke stole på det. Hva både Epic og Steam evt. gjør i framtiden blir spekulasjoner og man må nesten forholde seg til hvordan ting er i dag.

Endret av graavik
Lenke til kommentar
graavik skrev (3 minutter siden):

De tar vel 12% fra utviklerne, mens Steam tar 30%. Ser ingen grunn til å ikke stole på det. Hva både Epic og Steam evt. gjør i framtiden blir spekulasjoner og man må nesten forholde seg til hvordan ting er i dag.

Det er hele oppførselen til Tim Sweeny som jeg misliker. Dette "kårstoget" mot Apple via Fortnite osv. Lukter grådig milliardær lang vei. Har ingen tro på at han er rene intensjoner. Han vil bare bli rikere.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, MrMarbles said:

Det er hele oppførselen til Tim Sweeny som jeg misliker. Dette "kårstoget" mot Apple via Fortnite osv. Lukter grådig milliardær lang vei. Har ingen tro på at han er rene intensjoner. Han vil bare bli rikere.

For min del synes jeg det er svært bra at noen tar en oppgjør med grådigheten til Apple. Flere burde ha gjort som Epic i dette tilfellet.

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (1 time siden):

Som i, jeg tror ikke at de er så mye bedre enn Steam på sikt. Jeg tror de bare vil ha stor markedsandel og så sette opp prisene. Men det er jo en helt annen diskusjon enn RTX 30xx ^^

Det er jo nøyaktig det Steam også har gjort. Hensikten med å konkurrere er å vinne, bedre produkter og tjenester er verktøy for å vinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrMarbles said:

Men Sony, MS og Nintendo er bedre altså? For de tar jo ikke 30%... eh, oi, jo, de gjør visst det!

Jeg aner ikke hvor mye nevnte selskaper tar. De du nevner over er uansett mer en kun distribusjons-plattformer, slik som Epic Games, Steam (eller Apple App Store). Epic tar 12% mens Steam + Apple tar 30%. Steam + Apple fremstår som veldig grådige i forhold til Epic.

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...