Gå til innhold

Forslag til spill å spille med en 9-åring


Anbefalte innlegg

Minstejenta på ni vil prøve å spille på pc. Har nå lett lenge etter et spill som er enkelt nok til at en 9-åring forstår det, ikke er fullt av blod og gørr, og gjerne kan spilles på LAN. Bør helst være gratis eller billig så man kan heller bytte ofte enn å kjøpe noe dyrt man føler man må utnytte lenge og blir kjedelig. Også en fordel om to kan spille på hver sin pc.

Finner mange ulike lister med "50 best kids games" osv, men lite som treffer egentlig. 

Er det noen som kan tenke seg noe brukbart? Takk for alle innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så god på spill til så unge, til pc. Jeg spilte mest strategispill, og fra ungdomsalderen. Da var Civilization-serien, da Civilization 2, noe av det jeg spilte mest. Man må like å lese litt og sette seg inn i det, men det er et veldig belønnende spill. Jeg tror man finner det lett gratis på nett.

Enkle spill som Sim city, Sim tower og de "Sim"-spillene er populære blant barn.

Vet faktisk ikke om disse spillene er flerspillbare, men jeg tror det.

Ellers anbefaler jeg å søke spill på youtube, bruke en time og sjekke litt. Det kan ungen også gjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, aklla said:

Roblox?

Vet om ei 9-åring som spiller det med venner ganske mye..

Hehe har kikket på dette ja. Hun har spilt det en del allerede, alene. Jeg slet virkelig med å finne noe glede i det for min egen del. Men hva gjør man ikke for barna......

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Gunfreak said:

Få tak i en nintendo rom, og spill alle de fantastiske Super nintendo og N64 spillene, Donkey kong counry 1 og 2, super mario osv. Alle disse spillene er jo laget for den alderen, Jeg spilte og runnet DK 1 og 2 når jeg var 8-10 så det bør ikke være for vanskelig. 

Det er faktisk ikke så dumt nei. Klassikere kan vare lenge. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Portal 1 og 2? Det er ihvertfall gøyale spill som hun kan lære noe utav. Portal 2 kan spilles i co-op modus. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Tenkte på det ja. For barn er nok håndholdt kontroll-spill som nintento og supernintendo litt bedre. Men du skrev pc-spill, så jeg holdt meg til det.

Man får kjøpt nes og snes i mindre versjoner nå, og de har visst innebygget en god del spill og jeg tror man kan få kjøpt flere.

De konsollene har jo titalls, om ikke hundretalls bra spill. Har vurdert å kjøpe dem sjøl bare for moro skyld.

Ja, man kan få "rom" og emulator, som det heter, til pc, men det er ikke helt det samme. Kan kjøpe kontrollere hos elkjøp etc.

Finnes sikkert andre steder også:

https://www.proshop.no/Spillkonsoll/Nintendo-Classic-Mini-Edition/2561055

https://www.proshop.no/Spillkonsoll/Nintendo-Super-Nintendo-Classic-Mini-SNES/2598832?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=CjwKCAiAsIDxBRAsEiwAV76N805NBorT4e0nVX6236QGY96M9PXgTo1QnCgqCRScBBtuuvmGc0HT5hoC2qsQAvD_BwE

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet ikke om det passer alder...kanskje?
"Orcs must die 2" kan jo være veldig gøy og koslig å spille over LAN sammen på lag mot datamaskinen. Dere setter ut hver deres forskjellige typer feller, for å stanse orkene som prøver å løpe forbi dere.

Spillet har en tegneserie-aktig grafikk, og stemningen er veldig uformell og munter.

Lenke til kommentar

Update:

Vi testet litt Wow starter edition sammen. Dette likte hun bra, men er helt avhengig av at jeg leser og hjelper med quests. Ellers hadde hun løpt i ring og sjelden skjønt hva questene går ut på.

Mammaen har sett GTA og det hadde blitt rimelig dårlig stemning om jeg satt 9-åringen til å slite folk ut av biler og blåse hodet av dem, klubbe dem ned og kjøre fortau osv. :) 

Minecraft testet vi også sammen, på xbox. Hun har full kontroll der og måtte lære meg det meste. Men trøste meg så kjedelig med den duplo-verdenen.

Orcs must die så ut som en kombinasjon av first person og tower defence. Litt skumle saker som kom stormende kanskje...

Fortnite må jeg innrømme virker utrolig dølle, orker ikke begynne. Hun var ikke entusiastisk selv heller, mest litt nysgjerrig.

Skal prøve mer, foreløpig vil hun spille wow så lenge er jeg er med, og bytter det gladelig ut barnetv for det til og med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...