Gå til innhold

Samsung Galaxy S20/S20 Plus/S20 Ultra


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til info så selger Elkjøp telefonene fra i går av (tirsdag).
Jeg fikk min i går, og har fått testet litt.

Den ryker nok rett i retur.

Min samboers Motorola One Zoom til 3500,- tar skarpere og bedre bilder en S20 Ultra.

Noe er fryktelig galt, og jeg er bare redd det ikke kan ordnes tilstrekkelig bare med en

softwareoppgradering.

Endret av Foxteren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Foxteren skrev (24 minutter siden):

Til info så selger Elkjøp telefonene fra i går av (tirsdag).
Jeg fikk min i går, og har fått testet litt.

Den ryker nok rett i retur.

Min samboers Motorola One Zoom til 3500,- tar skarpere og bedre bilder en S20 Ultra.

Noe er fryktelig galt, og jeg er bare redd det ikke kan ordnes tilstrekkelig bare med en

softwareoppgradering.

Dette hørtes ikke bra ut. Det er flere som har klaget på problemer med autofokus. Kan være dette.

Hvordan oppleves batteritid, skjerm, spill osv.?`(om du har prøvd)

Er 120hz så revolusjonerende som det sies?

 

Interessant å høre om dette med kameraet gjelder flere.

Samme problem for dere med s20/s20+ ? Skal være samsung-brikke i de europeiske enhetene.

Lenke til kommentar
gurka skrev (14 minutter siden):

Dette hørtes ikke bra ut. Det er flere som har klaget på problemer med autofokus. Kan være dette.

Hvordan oppleves batteritid, skjerm, spill osv.?`(om du har prøvd)

Er 120hz så revolusjonerende som det sies?

 

Interessant å høre om dette med kameraet gjelder flere.

Samme problem for dere med s20/s20+ ? Skal være samsung-brikke i de europeiske enhetene.

For meg virker det ikke som at det bare er autofokus som er problemet. Uten at jeg har testet for mye.

Testet også med manuell fokus uten å bli overbevist. Er også mye støy i bildene.

Mye kan (bør) nok forbedres med software. Men synes det er skremmende dårlig til å være en mobil med så stort

fokus på foto, så leverer de så dårlig fra start. Da må noe gått skikkelig gale mellom testing og produksjon?

 

Batteriet renner ut. Kan være litt dårlig oppsett av noen apper som har tatt det meste.

Men overbeviser på ingen måte her heller.

 

Har ikke opplevd store forskjellen mellom 60 og 120hz, men har ikke testet dette så mye.

Ikke fått testet spill enda.

Lenke til kommentar

Testa en utstilt S20 Ultra idag. Håper ikke folk velger denne kun p.g.a zoom funksjonen. Alt over 10x var kornete og "ubrukelig" både mens jeg tok bildet og når jeg sjekket sluttresultat.

Man kan jo argumentere med at 10x er bra nok men da tror jeg at de andre versjonene i S serien er omtrent like bra på bildekvalitet. Bare betydelig rimeligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, TSport said:

Testa en utstilt S20 Ultra idag. Håper ikke folk velger denne kun p.g.a zoom funksjonen. Alt over 10x var kornete og "ubrukelig" både mens jeg tok bildet og når jeg sjekket sluttresultat.

Man kan jo argumentere med at 10x er bra nok men da tror jeg at de andre versjonene i S serien er omtrent like bra på bildekvalitet. Bare betydelig rimeligere. 

Tja, har jo sett tester, man er jo klar over at det ikke er veldig skarpt akkurat, men testa zoomfunksjonen på en P30 og selv om det var kornete så var det rimelig kult. 

Lenke til kommentar

Etter en del mer testing av kameraet i dag, ser det ut til at jeg må gå noe tilbake på kritikken.

I godt lys ser kameraet ut til å ta bra bilder. Jeg vil kalle dem Instagram-bra, for jeg er litt usikker på om de er gode nok til så mye mer.

Men fokus er veldig varierende. Rett og slett ikke til å stole på.

Og kameraet er veldig dårlig i lite lys.

 

Batteriet er noe bedre enn forrige dag, men mobilen virker å være av den svakeste på dette punktet

av mobiler jeg har hatt. Skuffende så langt altså.

Jeg har til og med skrudd av 5G i dag, for å hindre at den bruker energi på å søke etter det.

 

Største problemet jeg egentlig har nå, er at jeg vet ikke hvilken mobil som kan være et alternativ.

Liker veldig godt skjermen og størrelsen ?

Lenke til kommentar

Fikk min Ultra idag. Ser det ligger en oppdatering tilgjengelig med bl.a forbedring av kameraet. Har ikke fått brukt den noe, annet enn å kopiere ting over fra den gamle og nå ligger den til lading. Ikke så voldsomt mye større enn S10+, men noe større enn dette her tror jeg ikke det blir på meg.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
JFM skrev (26 minutter siden):

Basert på tester og tlbakemeldinger , valgte jeg å kansellere min ordre på S20 i dag :)
Tror ikke jeg hadde vært så fornøyd med Ultra, høres ut som ultra er overhypa.

Dårlig valg :) Fikk s20+ i dag og kunne ikke vært mer fornøyd, gått over alle min forventninger :)

Endret av EskimoS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...