Gå til innhold

Samsung Galaxy S20/S20 Plus/S20 Ultra


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, SuperMario said:

Hei. Var ute og tok noen bilder med iPhone 11ProMax, Pixel 4xl og Samsung S20 Ultra. Var ikke inne på noen instillinger, kun trykket på kamerappen og tok bilde,

Flott sammenligning, bare synd at bildene kommer frem i ca. 1 MP, når sensoren tar 108 MP.

Lenke til kommentar

Det er Snapchat som er problemet, ikke telefonen. Ikke bruk snapchat til å ta bilder du vil ta vare på. Det er software (noise reduction og sikkert noe annet) som gjør at det blir slik. Det er slik på alle telefoner der Snapchat ikke bruker selve kameraet (softwaren til telefonen) til å ta bilder. iPhone og Huawei sine er to telefoner der bildene faktisk ser ok ut.

Men igjen. Ikke bruk snapchat til noe annet enn å sende snaps. Skal du se på bildet i mer enn 10 sek? Vanlig kamera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, den er jeg med på, men dette er det absolutt verste jeg har sett, og jeg har hatt S-serien siden S3. Jeg tar bilde, også bruker den 0,2 sek på å legge på dette oljemaleriet av et filter. Snap har aldri bydd på høy kvalitet, men dette er jo søppel. Er det Snap som ikke har fått inn støtte for S20 enda, kan tenkes? 

Lenke til kommentar
larsism skrev (2 timer siden):

Joda, den er jeg med på, men dette er det absolutt verste jeg har sett, og jeg har hatt S-serien siden S3. Jeg tar bilde, også bruker den 0,2 sek på å legge på dette oljemaleriet av et filter. Snap har aldri bydd på høy kvalitet, men dette er jo søppel. Er det Snap som ikke har fått inn støtte for S20 enda, kan tenkes? 

Det kan hende. Prøv også i bedre lys. Det er mye mer støyreduksjon i lavere lys. Du kan jo også teste vanlig selfie kamera for å se hvordan kvaliteten er. Kanskje kameraet er dårligere enn tidligere på selfiefronten? På baksiden er det jo klart bedre enn før.

Lenke til kommentar

Hvordan opplever dere andre her som har S20 Ultra batteri tiden? 

Jeg gikk fra Oneplus 7 pro til S20 Ultra, men må si at batteri tiden skuffer veldig. Når jeg tar telefonen av lading, og bruker telefonen normalt slik jeg brukte Oneplus 7 pro, så detter batteriet rundt 10% i timen på S20 ultra, mens min Oneplus 7 Pro kunne være på rundt 50-70% etter endt arbeids dag ved normal / lite bruk.

På Oneplus 7 pro hadde jeg alltid 90hz skjerm, og bruker 120hz på S20 ultra. Er det virkelig alle funksjonene Samsung putter inn som gjør at den drar så mye strøm. Samt så er S20 ultra veldig "slow" i forhold til Oneplus 7 pro. Oneplus klarer virkelig å få til en veldig snappy følelse i bruk, sammenlignet med Samsung. Så kanskje jeg mister tolmodigheten med Samsung, og bytter til Oneplus 8 pro, når den kommer.

Lenke til kommentar
King_Canute skrev (3 timer siden):

Hvordan opplever dere andre her som har S20 Ultra batteri tiden? 

Jeg gikk fra Oneplus 7 pro til S20 Ultra, men må si at batteri tiden skuffer veldig. Når jeg tar telefonen av lading, og bruker telefonen normalt slik jeg brukte Oneplus 7 pro, så detter batteriet rundt 10% i timen på S20 ultra, mens min Oneplus 7 Pro kunne være på rundt 50-70% etter endt arbeids dag ved normal / lite bruk.

På Oneplus 7 pro hadde jeg alltid 90hz skjerm, og bruker 120hz på S20 ultra. Er det virkelig alle funksjonene Samsung putter inn som gjør at den drar så mye strøm. Samt så er S20 ultra veldig "slow" i forhold til Oneplus 7 pro. Oneplus klarer virkelig å få til en veldig snappy følelse i bruk, sammenlignet med Samsung. Så kanskje jeg mister tolmodigheten med Samsung, og bytter til Oneplus 8 pro, når den kommer.

 

Dette er hva jeg fryktet. 

Har selv OP 7T Pro. Bestilte S20, men avbestilte da jeg fikk denne mistanken. For min del tror jeg at jeg venter på Oneplus 8.

Hadde S10 før 7T Pro. Og batteritiden på 7T Pro gruser S10

Lenke til kommentar
JFM skrev (2 timer siden):

 

Dette er hva jeg fryktet. 

Har selv OP 7T Pro. Bestilte S20, men avbestilte da jeg fikk denne mistanken. For min del tror jeg at jeg venter på Oneplus 8.

Hadde S10 før 7T Pro. Og batteritiden på 7T Pro gruser S10

Hvis du liker Oneplus, er det nok verdt å vente på Oneplus 8 pro. Jeg valgte å gå for Samsung S20 pga jeg ville ha bedre kamera enn hva Oneplus har klart å levere. Min Oneplus 7 pro fikk en skrape midt over vidvinkel linsen etter kun kort bruk, det mistenker jeg er fordi beskyttelsen over kamera linsene er nok lagte av plast og ikke glass, noe som jeg mistenker kan være for Oneplus 8 pro også, da de må spare på kvaliteten for å holde prisen lav. Her burde de hatt skikkelig glass over. Kjipt å få ripe over kameralinsen etter kun kort tid.

Jeg håper Samsung forbedrer kamera opplevelsen bedre etterhvert i nær fremtid, ellers blir jeg skuffet.

 

Endret av King_Canute
Lenke til kommentar
17 hours ago, Comma Chameleon said:

Det kan hende. Prøv også i bedre lys. Det er mye mer støyreduksjon i lavere lys. Du kan jo også teste vanlig selfie kamera for å se hvordan kvaliteten er. Kanskje kameraet er dårligere enn tidligere på selfiefronten? På baksiden er det jo klart bedre enn før.

Bedre lys hadde ingenting å si. Tok kontakt med Snapchat support og det ser ut til at det har skjedd noe i ettermiddag, nå er bildene like klare som før jeg trykker på utløseren. Var gjerne et Snapchat-problem mer enn et Samsung-problem.

Men takk for input! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
JFM skrev (1 time siden):

Det stemmer. Men der jeg hadde 20% på min S10 har jeg 60 på min 7T Pro. S10 var 60hz, 7TP er 90.... 

Disse tallene sier videre ingenting om faktisk bruk, versjonsnumre på aktive apper, status på sky-tjenestene i tidsrommet, lysstyrke på skjerm under bruk osv. osv., og bør tas med stor klype salt. Batteri-tid "oppleves" gjerne av brukeren, mens vi egentlig bør forholde oss til objektive testresultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...