Gå til innhold

Musks løfte: Tunnelen blir ferdig i år


Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (3 minutter siden):

Jeg er uenig. Musk holder en brøkdel av løftene sine. Ja, han har oppnådd noen oppsiktsvekkende resultater men hans kredibilitet som talsperson for kommende teknologi i SpaceX og Tesla er redusert. Han er spesielt dårlig på løfter om tidsfrister osv. 
Mars-planene til SpaceX er så langt bak tidsplanen at det er helt latterlig.
https://www.bloomberg.com/features/elon-musk-goals/

Musk kunne godt praktisere prinsippet om å love mindre og levere mer. Slik slipper han journalister, kunder og andre som blir skuffa over alt han lover og sier som ikke skjer. 

Det er jo greit nok det, men det gjør fremdeles ikke hans resultater noe dårligere, og det er det eneste poenget mitt.

Når det gjelder tunnelene han lager får vi måle de på hva de faktisk oppnår, ikke hva Musk har lovet. Hvis de er drit er de drit, men hvis de er liv laga vil jeg kalle det (nok) et oppsiktsvekkende resultat på imponerende kort tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, joakimb said:

Når det gjelder tunnelene han lager får vi måle de på hva de faktisk oppnår, ikke hva Musk har lovet. Hvis de er drit er de drit, men hvis de er liv laga vil jeg kalle det (nok) et oppsiktsvekkende resultat på imponerende kort tid.

Er forsåvidt enig i det. Etter min mening er Hyperloop et så dårlig konsept at det er totalt dødfødt. Omtrent like idiotisk  som Elons foreslåtte rakettransportsystem. 
https://www.theverge.com/2017/9/29/16383048/elon-musk-spacex-rocket-transport-earth-travel

 

Endret av debattklovn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (25 minutter siden):

Musk kunne godt praktisere prinsippet om å love mindre og levere mer. Slik slipper han journalister, kunder og andre som blir skuffa over alt han lover og sier som ikke skjer.

Jeg er sikker på at dette er en bevisst pr-strategi av Tesla/Musk. På den måten så oppnår Tesla/Musk STORE mediaoppslag gratis, og slipper å bruke penger på markedsføring. All pr er god pr, heter det vel.

Endret av Hanhijnn
Trykkleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Hanhijnn said:

Jeg er sikker på at sette er en bevisst pr-strategi av Tesla/Musk. På den måten så oppnår Tesla/Musk STORE mediaoppslag gratis, og slipper å bruke penger på markedsføring. All pr er god pr, heter det vel.

Det er vel godt mulig. Såvidt jeg vet er Tesla en av veldig få store bilprodusenter som ikke bruker penger på reklame og annonser. 
De er ganske gode på markedsføringsfronten. 

Lenke til kommentar
21 hours ago, debattklovn said:

SpaceX er ikke alene om gjenbrukbare raketter. 
 

Blue Origin New Shepard US Suborbital Prototype  
ISRO RLV-TD India Suborbital Project Successful flight test[19]
The Spaceship Company SpaceShipTwo US Suborbital Prototype  
SpaceX Falcon 9 US Orbital Operational First stage and fairing reusable.
SpaceX Falcon Heavy US Orbital Operational Core, side boosters and fairing reusable.


Vis gjerne resultater av billigere rakettoppskytninger som du mener har revolusjonert romfartsindustrien. 

Du gjorde det nettopp!  SpaceX har to operasjonelle rakett-typar som kan brukast fleire gonger.  Andre har berre komme til prototypar og prosjekt, men du kan sjå at dei prøver å få til det same!  Det er nettopp det eg meiner med å revolusjonere.  Fleire har prøvd å lage smarttelefonar, men aldri klart å få det til, før Apple revolusjonerte mobiltelefoni med sin iPhone.  Nokia meinte det var tøv, for kven ville vel ha ein so stor telefon med so dårleg batterilevetid?  No lagar alle smarttelefonar. 

21 hours ago, debattklovn said:

Så du snakker altså for sjefene for verdens største bilmerker. Kan du finne en eneste en som har uttalt noe lignende du påstår? 

Nesten alle prøver å kopiere Tesla og få tilsvarande suksess med elbilar som det Tesla har fått med sine.  Dei som lagde elbilar før Tesla, produserte berre småbilar med kort rekkjevidde.  Tesla synte at elbilar kunne vere fullverdige bilar, og sidan har andre bilprodusentar jobba iherdig med å lage "Tesla-killers".  Førebels har ingen lukkast heilt med det, og Tesla sel framleis fleire elbilar enn alle andre på verdsbasis.  Samstundes er salet av elbilar globalt i vekst og salet av eksosbilar er fallande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Sturle S said:

Nesten alle prøver å kopiere Tesla og få tilsvarande suksess med elbilar som det Tesla har fått med sine.  Dei som lagde elbilar før Tesla, produserte berre småbilar med kort rekkjevidde.  Tesla synte at elbilar kunne vere fullverdige bilar, og sidan har andre bilprodusentar jobba iherdig med å lage "Tesla-killers".  Førebels har ingen lukkast heilt med det, og Tesla sel framleis fleire elbilar enn alle andre på verdsbasis.  Samstundes er salet av elbilar globalt i vekst og salet av eksosbilar er fallande.

Det virker som du har en oppfattelse av at ingen andre klarer å lage en bil tilsvarende en Tesla. 
Det kan de så absolutt. 

Forskjellen er at ingen VIL lage en bil slik som Tesla. 
Ingen andre våger å gjøre slike kompromisser og ta en slik risiko. 

Alle kan lage biler til 100,- å selge de for 50,- men når man selger 10 millioner biler årlig er det ikke så lurt. 

Men verden går fremover å snart nærmer vi oss en kryssing hvor også en tradisjonell produksjonsmodell og et marginbilde også tillater elektriske biler som levedyktige. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Det er vel godt mulig. Såvidt jeg vet er Tesla en av veldig få store bilprodusenter som ikke bruker penger på reklame og annonser. 
De er ganske gode på markedsføringsfronten. 

No shit når han får såpass mye gratis reklame av å love gull og grønne skoger enhver sektor han tar i (uten å nødvendigvis lever i de sektorene). Han er god på noen ting, elendig på andre, men i markedsføring er han kongen på haugen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...