Gå til innhold

Sony Xperia 5


Trond HB

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Gouldfan said:

5iii er glatt, 1iii er ikke glatt mener jeg.

 

3 hours ago, ilpostino said:

Xperia 5 I var speilglatt så der måtte jeg ha deksel for å holde den uten å risikere at den skli ut av hendene. Hvordan er det med III'ern?

(skal ha deksel uansett men usikker på om jeg skal jeg skal bestille med telefonen eller vente et par dager til silikondeksel kommer i posten)

5 serien er blank og litt glatt + runde hjørner/kanter. 1 III er matt + rette kanter og mye bedre å holde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har vært svak i sjelen og fikk levert Xperia 5 III fra Komplett i dag. De har tilbud på den telefonen hvor den er satt ned nesten 2000 kroner. Det hadde vært greit med muligheten for trådløs lading, slik en kan med Xpria 1 III, men jeg gidder ikke betale ~5000 for det og litt bedre og større skjerm. Resten av specsene er såpass like. Det er bare 1mm forskjell i høyden på I'ern og III'en så de er veldig like størrelsemessig.  

Jeg hadde Xperia 5 I som hovedtelefon og jeg har hatt den i drøyt 2 år. Jeg har byttet ladeporten på den en gang men det har aldri slått meg at den har vært treg. Jeg synes III'ern virket veldig mye mer responsiv. Den forrige hadde Snapdragon 855 mens den nye harSnapdragon 888 så det er noen generasjoner i forskjell i brikkesettet. 

Når det gjelder trådløs lading ble jeg obs på at det finnes adaptere som muliggjør trådløs lading og jeg kommer til å anskaffe to nye for testing, en til den nye og en til den gamle telefonen. Den gamle telefonen blir nedgradert til ekstratelefon for psilling av poGO og i tilfelle den nye blir ødelagt, stjålet eller tilsvarende.

Appen for fotografering på III'ern virker veldig spennende. Gleder meg til å teste den ut.  

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ilpostino skrev (30 minutter siden):

Nå har jeg vel hatt Xperia 5 III i en ukes tid og er veldig fornøyd så langt. Eneste er at den kanskje blir litt vel barm når det går mye mobildata men det visste jeg på forhånd. 

Jeg tror det går over. Min 1iii var varm i begynnelsen også, pluss etter en oppdatering, men nå går den kald for det meste, kanskje en sjelden gang den blir litt småvarm om jeg bruker den konstant til mye forskjellig, men ikke nevneverdig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sharpings skrev (3 minutter siden):

Mer enn 2 år gammel telefon? Da skal det mye til for at de gidder dessverre.

Oppdateringer? Det er Apple det.

Synes vi fikk masse oppdateringer til 5, husker ikke om det var 2 eller 3 android versjoner.

Edit begynte på 9 og 11 nå...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...