Gå til innhold

Sony Xperia 5


Trond HB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg justerer lyden for sms meldinger? Jeg fant det, men finner ikke tilbake.

Jeg byttet meldigslyd i varsel for å lettere høre Sms, problemet er at alle varsel, emails nyheter osv kommer med den lyden.

Det beste hadde vært en lyd for hver varsel.

Som sagt, jeg klarte det, har lagt email og nyheter som rolig og en hissig på sms slik at jeg hører de, men finner ikke tilbake til menyen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
1 hour ago, Raspeball said:

Har bestilt meg Xperia 5 III. Gleder meg til å teste ut Sony for første gang på mobilfronten. Satser på at jeg kan få meg et headset også.

Hos Proshop ser det ut som du får med headsettet med en gang sammen med telefonen. Hadde bestilt men synes forskjellen er for liten til å oppgradere fra 5 II.

https://www.proshop.no/Mobil/Sony-Xperia-5-III-5G-128GB-Black/2980185

2021-10-08_22-32-42.jpg

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar
Trond HB skrev (2 timer siden):

Hos Proshop ser det ut som du får med headsettet med en gang sammen med telefonen. Hadde bestilt men synes forskjellen er for liten til å oppgradere fra 5 II.

https://www.proshop.no/Mobil/Sony-Xperia-5-III-5G-128GB-Black/2980185

2021-10-08_22-32-42.jpg

Det var jo en mye mer kundevennlig løsning (dersom det ikke bare er for "syns skyld" i handlevognen) enn den etterregistreringen man må gjøre om man kjøper fra andre (Komplett, Elkjøp, Dustin, etc.).

Lenke til kommentar

Må si at Xperia 5 III er en ganske deilig telefon. Sammenlikningsgrunnlaget mitt er dog Moto X4, så jeg sammenlikner ikke akkurat med en annen tilsvarende toppmodell. Likevel, så er selvfølgelig skjermen uvant, men jeg tror jeg kommer til å like den meget godt med litt tilvenning. Jeg har ikke testet kameraet spesielt mye enda, men det virker veldig lovende.

Så venter man bare å spenning på evt. headset.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Raspeball skrev (21 minutter siden):

Headset kom i "ekspressfart", så det var jo ganske digg.

Så til spørsmålet om 1000XM3 skal selges, eller beholdes til fordel for Fiio EH3NC (men, man har kanskje bedre tråder for det).

Jeg hadde beholdt de, og Fiio kan du vel også ha beholde???

Jeg beholder 1000XM3 kun for støyreduksjon og at de er så behagelige alene, at de har grei lyd også er et pluss..

Men kjører du aldri tog buss, eller fly så er det kanskje ikke så nøye.

Men kan jo bli bråkete i hjemmet også, feks trafikkstøy eller om noen arbeider eller støvsuger.

 

Såvidt jeg vet om du muligens må returnere de pga et eller annet så må hodetelefon også returneres, og det er litt vanskelig om du har "solgt" de.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
On 8/29/2021 at 1:40 PM, Gouldfan said:

Jeg er virkelig fornøyd med Designet og matt Gorillaglass på baksiden. Veldig bra glass på skjermen også, vanskelig å ripe og veldig få fingeravtrykk.

Angående designet frosted lilla som jeg har, gjør at mobilen faktisk kan brukes uten deksel, i motsetningen til de tidligere som var så shiny, fingermerker og glatt.....

Jeg skal  bruke Imek gjennomsiktig deksel, etter at jeg brukte det på Xperia 5 vil jeg ikke ha noe annet, ikke lommebok deksel i skinn med kort osv for meg.

 

Har du fått testet styrken på Corning® Gorilla® Glass Victus™ noe mer eller ble det en skjermbeskytter? Kjøpte en Spigen AlignMaster GLAS.tR som var veldig enkelt å få festet perfekt.

https://www.diskusjon.no/topic/1868055-sony-restarter-med-xperia-1-ii/page/7/?tab=comments#comment-26237033

Lenke til kommentar
Trond HB skrev (2 timer siden):

Har du fått testet styrken på Corning® Gorilla® Glass Victus™ noe mer eller ble det en skjermbeskytter? Kjøpte en Spigen AlignMaster GLAS.tR som var veldig enkelt å få festet perfekt.

https://www.diskusjon.no/topic/1868055-sony-restarter-med-xperia-1-ii/page/7/?tab=comments#comment-26237033

Jeg bruker Copter skjermbeskyttelse er vel plastik eller noe sånt.

Skulle helst brukt uten fordi skjermen er så rå..

Denne og Pro gjør seg best uten deksel 

Jeg bruker Imak, gjennomsiktig, men den er mye penere uten, og sitter godt i hånden. Dvs ikke glatt iforhold til konas iPhone 13 som er glatt som såpe.

Lenke til kommentar
On 1/10/2022 at 10:00 PM, Gouldfan said:

Jeg bruker Copter skjermbeskyttelse er vel plastik eller noe sånt.

Skulle helst brukt uten fordi skjermen er så rå..

Denne og Pro gjør seg best uten deksel 

Jeg bruker Imak, gjennomsiktig, men den er mye penere uten, og sitter godt i hånden. Dvs ikke glatt iforhold til konas iPhone 13 som er glatt som såpe.

Brukt slik plasbeskyttelse før men har kun brukt glass på de siste telefonene. Skjermen blir litt "blassere" med plast, mens med glass ser du ikke forskjell. Hvis du kikket på posten jeg linket til så var skjermbeskytteren fra Spigen veldig enkel å montere med perfekt resultat. Var ikke så dyr heller. Kostet 199 hos skalhuset.no. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trond HB skrev (3 timer siden):

Brukt slik plasbeskyttelse før men har kun brukt glass på de siste telefonene. Skjermen blir litt "blassere" med plast, mens med glass ser du ikke forskjell. Hvis du kikket på posten jeg linket til så var skjermbeskytteren fra Spigen veldig enkel å montere med perfekt resultat. Var ikke så dyr heller. Kostet 199 hos skalhuset.no. 

Ja enig, takk for infoen.

Lenke til kommentar

Har kjøpt noen dyre Panzer skjermbeskyttere hos Elkjøp. Har i det siste merket at de sprekker lett og har "sklidd" litt rundt. Kanskje pga. at de bare har feste langs kantene. Siste jeg kjøpte til Xperia 5 II var fra Danske PanzerGlass. Virker som den er av mye bedre kvalitet med feste under det hele. Men den fra Spigen må nok være den beste og enkleste å montere jeg har prøvd så langt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/10/2022 at 10:00 PM, Gouldfan said:

Jeg bruker Copter skjermbeskyttelse er vel plastik eller noe sånt.

Skulle helst brukt uten fordi skjermen er så rå..

Denne og Pro gjør seg best uten deksel 

Jeg bruker Imak, gjennomsiktig, men den er mye penere uten, og sitter godt i hånden. Dvs ikke glatt iforhold til konas iPhone 13 som er glatt som såpe.

Kjøpte Spigen Sony Xperia 1 III Case Rugged Armor hos Phone Life (Sverige). Veldig stilig og solid deksel. Laget av veldig behagelige materialer og ligger som limt i hånda. Tror det må være det fineste og beste dekslet jeg har hatt. En perfekt match sammen med Spigen AlignMaster GLAS.tR.
https://www.spigen.com/collections/sony-series/products/sony-xperia-1-iii-case-rugged-armor?variant=32936377286703#

Laget forresten en egen Xperia 1 III tråd:
https://www.diskusjon.no/topic/1917967-sony-xperia-1-iii-eisa-awards-multimedia-smartphone-2021-2022/

spigensonyxperia1iiicaseruggedarmorblack_2.png.a40000ff1f39b29c43b2abdfccad7ff9.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xperia 5 I var speilglatt så der måtte jeg ha deksel for å holde den uten å risikere at den skli ut av hendene. Hvordan er det med III'ern?

(skal ha deksel uansett men usikker på om jeg skal jeg skal bestille med telefonen eller vente et par dager til silikondeksel kommer i posten)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Xperia 5 I var speilglatt så der måtte jeg ha deksel for å holde den uten å risikere at den skli ut av hendene. Hvordan er det med III'ern?

(skal ha deksel uansett men usikker på om jeg skal jeg skal bestille med telefonen eller vente et par dager til silikondeksel kommer i posten)

5iii er glatt, 1iii er ikke glatt mener jeg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...