Gå til innhold

Sony Xperia 5


Trond HB

Anbefalte innlegg

tsetsefluen skrev (14 timer siden):

Har hørt at det skal være vrient å få tak i hodetelefoner. Sony hadde tilbudet på 5 II. Nå nok bestille I god tid

Kona fikk enkelt på Xperia 5 som jeg fikk. Må bare bestille hodetelefon etter du får mobilen, får en lapp med kode på. Ellers får du beskjed om at salget er slutt.

Vi fikk Ikke 1000x3 men WH X900 i blått med støydemping. Som forøvrig var tilbudet her i Sverige med Xperia 5.

Du må jo bestille i August da, ellers misser du salget. Spørs hvor mange som kjøper.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da blir det kanskje Xperia 1III på meg i lilla.... Håper den er en god del bedre enn Xperia 5 jeg har, fornøyd med den bortsett fra batteritiden.. Men kan jo sikkert bli bedre med nyere 5g og bedre funksjoner etc.

Forhåpentligvis får jeg hodetelefonene med på kjøpet....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

Da blir det kanskje Xperia 1III på meg i lilla.... Håper den er en god del bedre enn Xperia 5 jeg har, fornøyd med den bortsett fra batteritiden.. Men kan jo sikkert bli bedre med nyere 5g og bedre funksjoner etc.

Forhåpentligvis får jeg hodetelefonene med på kjøpet....

Tipper du blir fornøyd med 1III. Har jo fått en del utmerkelser og bra tester. Kunne godt tenkt meg den sjøl men synes den blir litt i største laget. Er veldig fornøyd med 5 II og batteritiden er bra nok for meg. Holder en to-tre dager med mitt bruk. Større batteri på 5 III men jeg tror jeg venter til neste år før jeg oppgraderer.

https://eisa.eu/awards/sony-xperia-1-iii/?lang=nb

228924994_10157669774326895_8874986547515026830_n.jpg

Lenke til kommentar

Den var ikke mye større enn 5, men skjermen er rå. Mye bedre camera app også, men dere kjenner nok de bra  fra 5ii modellene som hadde lignende. Gjenstår å se om batteri er bra, hadde mye strøm igjen i gårkveld 34% ca tror jeg, men jeg hadde ikke på 120hz.

 

326411383_Xperia1iii.jpg.6fdb1c5a1e0ff7e898e52b043837915b.jpg

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg er virkelig fornøyd med Designet og matt Gorillaglass på baksiden. Veldig bra glass på skjermen også, vanskelig å ripe og veldig få fingeravtrykk.

Angående designet frosted lilla som jeg har, gjør at mobilen faktisk kan brukes uten deksel, i motsetningen til de tidligere som var så shiny, fingermerker og glatt.....

Jeg skal  bruke Imek gjennomsiktig deksel, etter at jeg brukte det på Xperia 5 vil jeg ikke ha noe annet, ikke lommebok deksel i skinn med kort osv for meg.

Usikker på batteritid, og usikker på 120hz, er ikke dette noe som kun får effekt i film og spill? Kunne likesågodt bruke det kun da, for å spare batteritid.

En liten intressant ting er at lyden går høyere fra jack utgang i Spotify enn med mobil og Dragonfly black Dac i Xperia 5 og 1iii om lydkvaliteten er on par er jeg usikker på, men volumnivå/juice i Sonys Jack er bedre. Dette med BW P5 direkte fra Xperia 1iii og er jo litt imponerende, siden Dragonfly jo koster en høvding. Edit Jo både lyd og kraft/volum er bedre i Sony Xperia 1iii.

Nå har ikke jeg hatt Jack aux inngang siden Huawei P10 og Iphone 4s, men dette er mye bedre i Sony iallefall.

Skal sies at de muligens hadde litt for mye gain for Supra ørepluggene mine.. Tror nok det passer best til litt bedre propper som har bruk for litt juice, og middels krevende klokker som ikke trenger allverden milliwatt.

Må jo sjekke om de klarer Sennheiser 560S.....

Ikke store forskjellen mellom disse på Sennheiser m altså mWatt over usb Dragonfly og jack... Sennheiser krever mer strøm, men både mobil og Dragonfly gir de bare akkurat nok på full volum over usb og jack.

Men BW P5 har mer enn nok volum både i aux Jack og Dragonfly. Så er veldig anvendelig til hodetelefoner og propper med middels behov for kraft relativt sett....

Fra Laptop til Dac/amp er det noe helt annet, men det har vel med bedre strømforsyning over usb å gjøre...

Jeg bekrefter Sonys Jack aux Dac er mer effektiv og bedre lyd enn Audioquest black fra usb mobil. Ikke blindtest, men switching fram og tilbake..

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteri holder bra på 1iii til mitt bruk, har kjørt 120hz to dager nå, merker ikke store forskjellen.

Jeg hører mye på musikk, ser litt YouTube, spiller endel-ikke altfor krevende spill. Og som nå surfer og chatter endel på nyheter og forums.

Jeg har mellom 22-17% når jeg lader. Igår hadde jeg litt mindre da jeg castet en film på Amazon og la meg senere.

Batteri kunne godt værr litt større i og med alle funksjoner den har.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk Sony Trådløse Hodetelefoner i 3 serien.. med på kjøpet av Sony Xperia 1iii.

Husker ikke navnet, men de skal ha veldig bra støykanselering. Tror ikke de slår Supra Nitro X på musikk derimot.

Blir storshowdown..

Glad jeg får de, Støydemping skal være rå på denne.

Screenshot_20210913-204831_1.thumb.png.f1f48c46c97597eccedccbfa403dbd4d.png

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Tror de er bedre enn Nitro X på det meste. Jeg har fått WH-1000XM3 med på kjøpet av to Sony telefoner. Begge ble solgt videre uåpnet, men jeg har hørt de. Personlig syntes jeg de var litt for basstunge men dette kan justeres i Sony appen. WH-1000XM4 er litt mere nøytrale og klart bedre i mine ører.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Trond HB skrev (10 minutter siden):

Da er 5 III i salg. 👍 Bedre enn 1 III sier Sony hateren Pollen som utrolig nok gir den en femmer. 

https://dinside.dagbladet.no/mobil/bedre-kjop-enn-toppmodellen/74249634

5 passer nok bedre i hånden og enhånds, jeg synes begge passer bra i hånden.

Om man vil ha en mer kompakt modell så er 5 sjef.

Ellers er de ganske like annet enn utseende, dobbelt Ram en kamera sensor og 4k...

5 III har vel endel bedre batteritid pga at den ikke har 4k samt mindre skjerm. Kamera er samme m unntak en sensor.

Samme 888 prosessor, samme batteri.

Lydogbilde kom til motsatt konklusjon at 1III er best. Men det kommer an på. Kompakt toppmodell er jo smidig.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Trond HB skrev (13 minutter siden):

Mener det var samme forskjellen mellom 1 II og 5 II?

Stemmer at det var en sensor forskjell der også, men tror denne er ny.

Jeg kjøpte min 1III pga prioritert 1 lyden, Jack, kult kamera og Skjerm og hodetelefonene.

Jeg ville ha 4k skjerm, det er ganske kult..

Jeg synes gamle Xperia 5 var kul også, med unntak av batteritid.

Er veldig fornøyd med min 1III, tror folk blir fornøyd med 5III også, rått kamera og bedre batteritid, og kul multimedia mobil. Er her disse virkelig ruler.

Mobilhøytalere er de beste jeg har hatt, kult på serier og videoer som ikke alltid spilles av på tv.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...