Gå til innhold

Er menn blitt blåøyde og naive tøffelhelter i et skrekkregime?


Anbefalte innlegg

Terje Søviknes, Trond Giske, Kristian Tonning Riise og Ulf Leirstein ble alle møtt med en form for lynsjestemning og så seg nødt for å trekke seg fra sine verv, mens Trine Skei Grande som også utnyttet seg av en full ungdom for å få seg sex, ikke har opplevd noe i nærheten av den samme hetsen.

Er vi blitt en nasjon med blåøyde idioter som bare føyer seg under tøffelen til surmulende kvinnfolk som påstår at menn skal ta alt ansvar i slike situasjoner, mens de selv bare er en gjeng med uskyldige ofre?

Hvor lenge skal denne galskapen få lov til å fortsette? Er vi på vei inn i et kvinnerettspreget diktatur?

Endret av Lyncs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyncs skrev (6 timer siden):

Terje Søviknes, Trond Giske, Kristian Tonning Riise og Ulf Leirstein ble alle møtt med en form for lynsjestemning og så seg nødt for å trekke seg fra sine verv, mens Trine Skei Grande som også utnyttet seg av en full ungdom for å få seg sex, ikke har opplevd noe i nærheten av den samme hetsen.

Er vi blitt en nasjon med blåøyde idioter som bare føyer seg under tøffelen til surmulende kvinnfolk som påstår at menn skal ta alt ansvar i slike situasjoner, mens de selv bare er en gjeng med uskyldige ofre?

Hvor lenge skal denne galskapen få lov til å fortsette? Er vi på vei inn i et kvinnerettspreget diktatur?

Denne galskapen vil fortsette til noe alvorlig skjer, som en krig eller lignende desverre. Ikke kvinnerettspreget, men ett feminist preget diktatur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kort svar på trådtittelen: hahahah, nei.

Tre av de mannlige personene som nevnes i førstepost har alle innehatt folkevalgte posisjoner i offentligheten, posisjoner med makt som de har brukt til å utnytte andre seksuelt. Noen grovere enn andre, spesielt i Ulf Leirstein og Terje Søviknes tilfelle. Søviknes fikk fortsette som ordfører i Os etter han voldtok en 16-år gammel jente i 2001. Vi kommet lenger enn dette nå, og det hadde garantert vært annerledes om det skjedde i dag. Heldigvis.

Grande-saken skiller seg fra disse. Hun hadde helt frivillig sex med en som var 17 år på tidspunktet, ifølge mannen hun hadde sex med. Én gang, uten hverken baktanker eller. Det er ikke ulovlig, selv om Grande i ettertid var noe klønete rundt saken.
 

DjSlayer skrev (21 minutter siden):

Denne galskapen vil fortsette til noe alvorlig skjer, som en krig eller lignende desverre. Ikke kvinnerettspreget, men ett feminist preget diktatur.

En krig mot kvinner..? Har registrert at du over tid har vært veldig kritisk til kvinner og feminisme på dette forumet, men dette sitatet bikker jo nesten over på ekstremisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Kort svar på trådtittelen: hahahah, nei.

Tre av de mannlige personene som nevnes i førstepost har alle innehatt folkevalgte posisjoner i offentligheten, posisjoner med makt som de har brukt til å utnytte andre seksuelt. Noen grovere enn andre, spesielt i Ulf Leirstein og Terje Søviknes tilfelle. Søviknes fikk fortsette som ordfører i Os etter han voldtok en 16-år gammel jente i 2001. Vi kommet lenger enn dette nå, og det hadde garantert vært annerledes om det skjedde i dag. Heldigvis.

Grande-saken skiller seg fra disse. Hun hadde helt frivillig sex med en som var 17 år på tidspunktet, ifølge mannen hun hadde sex med. Én gang, uten hverken baktanker eller. Det er ikke ulovlig, selv om Grande i ettertid var noe klønete rundt saken.
 

En krig mot kvinner..? Har registrert at du over tid har vært veldig kritisk til kvinner og feminisme på dette forumet, men dette sitatet bikker jo nesten over på ekstremisme.

1. haha, jo.

2.  Her fyller du ut ting som ikke står der, jeg sier bare att det muligens må en krig til og ikke att denne krigen må være mot kvinner (eller feminister for å være spesifik). For jeg skiller mellom feminister og kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Snikpellik said:

Tre av de mannlige personene som nevnes i førstepost har alle innehatt folkevalgte posisjoner i offentligheten, posisjoner med makt som de har brukt til å utnytte andre seksuelt. Noen grovere enn andre, spesielt i Ulf Leirstein og Terje Søviknes tilfelle. Søviknes fikk fortsette som ordfører i Os etter han voldtok en 16-år gammel jente i 2001. Vi kommet lenger enn dette nå, og det hadde garantert vært annerledes om det skjedde i dag. Heldigvis.

 

Quote

Terje Søviknes, som da var 31 år gammel og nestleder i Frp, hadde hatt sex med en 16 år gammel jente på et FpU-landsmøte i januar 2000.

Politiet undersøkte saken på eget initiativ, og etterforsket Søviknes for seksuelle overgrep. Saken ble henlagt som intet straffbart forhold.

Her har du helt feil. Den seksuelle lavalder er 16 år. Terje Søviknes voldtok ikke henne, nå må du gi deg.

Quote

En krig mot kvinner..? Har registrert at du over tid har vært veldig kritisk til kvinner og feminisme på dette forumet, men dette sitatet bikker jo nesten over på ekstremisme.

Innlegget ditt bekreftet hans innlegg. Posten din minner meg om noe en skikkelig mannehater ville ha skrevet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (1 minutt siden):

Jeg leser ham vel som at dersom det blir krig - hvem vi kriger mot er ikke viktig, men en "ekstern" fiende snarere enn mellom kjønnene - så vil menn (og kvinner) igjen finne sin naturlige plass i samfunnet.

Geir :)

DjSlayer skrev (5 minutter siden):

Vennligst les innlegget igjen.

Da misforstod jeg sikkert. Uten at det gjør det mindre sykt i mine øyne. Vi er endelig på vei mot ordentlig likestilling på mange områder, så vil noen ha en krig for å sette oss tilbake til 50-tallet igjen. Det er jo litt spesielt. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Da misforstod jeg sikkert. Uten at det gjør det mindre sykt i mine øyne. Vi er endelig på vei mot ordentlig likestilling på mange områder, så vil noen ha en krig for å sette oss tilbake til 50-tallet igjen. Det er jo litt spesielt. 

Hvordan kan dette være likestilling når menn blir utsatt for en heksejakt bare de tar noen på hoftene under en dans, mens Trine Skei Grande gikk fri for å utnytte seg av en full ungdom? Har du vert og lusket i konjakken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (29 minutter siden):

Hvordan kan dette være likestilling når menn blir utsatt for en heksejakt bare de tar noen på hoftene under en dans, mens Trine Skei Grande gikk fri for å utnytte seg av en full ungdom? Har du vert og lusket i konjakken?

Nå snakker du om videoen av Giske, som selvfølgelig er overdrevet og utviklet seg til å bli en heksejakt ja. Det som skjedde i årene før dette rundt Giske er derimot noe helt annet.

I førsteposten nevner du flere andre personer som det er alvorlige saker rundt og noe helt annet enn uskyldig dansing på et utested.

Du må klare å skille på disse sakene og omstendighetene.

Og nei, jeg har hverken «lusket i konjakken» eller er en «skikkelig mannehater» som en annen mente lenger oppe. Nivå.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (28 minutter siden):

Nå snakker du om videoen av Giske, som selvfølgelig er overdrevet og utviklet seg til å bli en heksejakt ja. Det som skjedde i årene før dette rundt Giske er derimot noe helt annet.

I førsteposten nevner du flere andre personer som det er alvorlige saker rundt og noe helt annet enn uskyldig dansing på et utested.

Du må klare å skille på disse sakene og omstendighetene.

Og nei, jeg har hverken «lusket i konjakken» eller er en «skikkelig mannehater» som en annen mente lenger oppe. Nivå.

Giske hadde fått tilliten tilbake og var gjeninnsatt da det på nytt ble en heksejakt pga. en slik bagatell og han så seg nødt til å trekke seg på nytt.

Hva er det som er så mye mer alvorlig med de andre sakene enn det Grande gjorde? Er det noe du har fantasert deg fram til, eller kan du komme med noe mer spesifikk og dokumentert info? Du bekylder jo Søviknes for å ha voldtatt en kvinne. For din egen skyld bør du håpe på at han ikke leser innlegget ditt og saksøker deg fra gård og grunn..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, debattklovn said:

Fin bortforklaring for hvorfor du påstår at Giske har voldtatt jenta. Du burde klare å holde diskusjonen på et nivå over udokumenterte voldtektsanklager. 

Påstanden var vel om Søviknes, noe du så ut til å få med deg lengre oppe, der du påpeker at han strengt tatt ikke ble dømt for noen voldtekt.
Kanskje med rette.
Men når en 30åring serverer alkohol til en 16åring for så å ligge med henne, så må det vel i det minste sies at dette er langt ute i grenseland.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Atib Azzad said:

Påstanden var vel om Søviknes, noe du så ut til å få med deg lengre oppe, der du påpeker at han strengt tatt ikke ble dømt for noen voldtekt.
Kanskje med rette.
Men når en 30åring serverer alkohol til en 16åring for så å ligge med henne, så må det vel i det minste sies at dette er langt ute i grenseland.

Jeg så at jeg skrev feil navn, har redigert innlegget nå så det er riktig. 
Saken minner mye om Grande saken, og Politiet fant at det ikke var voldtekt som fant sted.
Det er selvsagt ikke bra å servere alkohol til 16-åringer, men det er ikke uvanlig for 16-åringer å drikke. Det er ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, debattklovn said:

Jeg så at jeg skrev feil navn, har redigert innlegget nå så det er riktig. 
Saken minner mye om Grande saken, og Politiet fant at det ikke var voldtekt som fant sted.
Det er selvsagt ikke bra å servere alkohol til 16-åringer, men det er ikke uvanlig for 16-åringer å drikke. Det er ganske vanlig. 

Ja, problematikken dukker jo opp når det kommer 30åringer og skal ligge med dem i tilegg.
Om det er Grande eller Søviknes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 minutter siden):

Påstanden var vel om Søviknes, noe du så ut til å få med deg lengre oppe, der du påpeker at han strengt tatt ikke ble dømt for noen voldtekt.
Kanskje med rette.
Men når en 30åring serverer alkohol til en 16åring for så å ligge med henne, så må det vel i det minste sies at dette er langt ute i grenseland.

Han serverte henne alkohol som hun selv drakk frivillig. Han tok ikke nakketak på henne og tvang henne til å drikke, og enhver person er ansvarlig for sitt eget alkoholinntak og konsekvensene som dette medfører, og i dette tilfellet så valgte hun selv å kle av seg, sprike med bena og la Søviknes ha samleie med henne.

Med andre ord er ikke det noe forskjell fra denne situasjonen og det som foregår hver dag på ungdomsfester der slike ting er helt vanlig. Det faktum at jenta angret seg i ettertid er heller ikke forskjellig fra andre situasjoner ellers i samfunnet og det har ingenting med voldtekt å gjøre.

Jeg tror nok også at den mannlige ungdommen angret seg over å ha ligget med Skei Grande, og må leve resten av livet med dette synet på netthinnen der han har samleie med en kraftig overvektig kvinne som utnyttet ham i en tilsvarende situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (11 minutter siden):

Jeg så at jeg skrev feil navn, har redigert innlegget nå så det er riktig. 
Saken minner mye om Grande saken, og Politiet fant at det ikke var voldtekt som fant sted.
Det er selvsagt ikke bra å servere alkohol til 16-åringer, men det er ikke uvanlig for 16-åringer å drikke. Det er ganske vanlig. 

Greit nok, så er han ikke dømt for voldtekt. Men saken skiller seg enormt fra Grande-saken.

I Søviknes-saken har offeret søkt om voldsoffer-erstatning, hun slet med store psykiske problemer etter hendelsen, og depresjoner. Jenta selv, og advokaten mener det som har skjedd er en voldtekt. I Grande-saken derimot er mannen Grande lå med helt klar på at det som skjedde var frivillig fra begge parter, og at det ikke er noe han vil hverken gå videre med eller fortelle mer om. Selv etter å på snuskete vis ha blitt tilbudt 400.000 kroner av Resett for å uttale seg anonymt. 

Jeg mener det blir altfor dumt å cherry-picke saken med Grande og komme frem til problemstillingen "er menn er blitt blåøyde tøffelhelter i et skrekkregime?". Det er en voldsom overvekt av saker hvor menn har brukt maktposisjoner å utnytte andre mennesker seksuelt, og et svakt eksempel som Grande-saken forandrer ikke på dét. Jeg forstår ikke behovet for å bruke disse sakene for å bygge under en falsk agenda om at det skal være mer synd på disse mennene.

(Og ja, jeg synes både Søviknes og Grande-sakene er ekle. Aldersforskjellen er stor og Grande var i beste fall uansvarlig gitt at opplysningene fra den anonyme mannen er korrekte). 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Lyncs said:

Han serverte henne alkohol som hun selv drakk frivillig. Han tok ikke nakketak på henne og tvang henne til å drikke, og enhver person er ansvarlig for sitt eget alkoholinntak og konsekvensene som dette medfører, og i dette tilfellet så valgte hun selv å kle av seg, sprike med bena og la Søviknes ha samleie med henne.

Med andre ord er ikke det noe forskjell fra denne situasjonen og det som foregår hver dag på ungdomsfester der slike ting er helt vanlig. Det faktum at jenta angret seg i ettertid er heller ikke forskjellig fra andre situasjoner ellers i samfunnet og det har ingenting med voldtekt å gjøre.

Så du tenker at de har helt likeverdig utgangspunkt; mannen på tretti år, som har drukket flere ganger før, og er ferdig utviklet i hodet, og jenta på seksten år, som antagelig er en nykommer til rus, og ikke i nærheten av å være ferdig mentalt utviklet?

Om jeg finner en elleve-åring som ikke protesterer, er det også innafor? Jeg lover å ikke ta nakketak på hen.

Forskjellen fra andre ungdomsfester, er jo at ungdommene i større grad er på samme nivå.
Om hele poenget ditt er at dette ikke kan defineres som en voldtekt, så er det sikkert greit.
Min påstand var bare at det ser jævla grumsete ut, og taler svært dårlig for deres karakter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...