Gå til innhold

ANMELDELSE: Call of Duty: Modern Warfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint med større kart. Bare synd dem er designet slik at du burde ha syn og våpen som kan skyte i 360*. Skjønner godt det er blitt et camping problem i spillet når det er så mange vinkler hele tiden.

Hmm, LarZen... vet ikke jeg... jeg suger i FPS stort sett,og særlig mye i relativt raske spill der "ungdommens" reflekser trumfer "mannen i 50-årene" sine...som  Call of Duty serien har vært.

 

Ser en del andre som løper rundt i full fart hele tiden, og derfor løper inn i andre folk head on stadig, og den som da er kjappest vil da få kill.  Hvis du da ikke allerede er skutt i ryggen..Men, det har jeg slutta prøve på, for jeg går tapende ut av sånne dueller stort sett. Dette er det første Call of Duty der jeg ikke sliter så veldig. Faktisk har jeg toppet lista flere med flest poeng/kills noen ganger!! DET har aldri skjedd før! Det jeg gjør, og det som dette spillet tillater at jeg gjør annerledes, er at at jeg kan tenke litt mer på hvor og hvordan jeg beveger meg i terrenget. Jeg tror banenes utforming er det som tillater dette.

 

Jeg hadde egentlig gitt opp Call of Duty serien for lenge siden. Men fristelsen til å kjøpe det ble for stor da jeg hørte at de gikk tilbake til realistisk setting (om ikke annet) med Modern Warfare, og ikke alt dette Black Ops running on the walls pling plong tempo greiene som har vært. (Og hadde det vært Battle Royale som hadde vært fokus i nok et spill hadde jeg spydd... )

 

Jeg kjøpt det mest for singel player egentlig, men du verden så positivt overrasket jeg ble over multiplayer. Det er det jeg spiller mest, har ikke gjort ferdig singel player campaign...

 

Gi det litt tid, lær banene bedre, og det vil løsne. Og tilpasningene man kan gjøre på våpnene etterhvert som man levler opp er veldig bra. 

Hilsen

Mann i 50-årene... :)

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fint med større kart. Bare synd dem er designet slik at du burde ha syn og våpen som kan skyte i 360*. Skjønner godt det er blitt et camping problem i spillet når det er så mange vinkler hele tiden.

Hmm, LarZen... vet ikke jeg... jeg suger i FPS stort sett,og særlig mye i relativt raske spill der "ungdommens" reflekser trumfer "mannen i 50-årene" sine...som  Call of Duty serien har vært.

 

Ser en del andre som løper rundt i full fart hele tiden, og derfor løper inn i andre folk head on stadig, og den som da er kjappest vil da få kill.  Hvis du da ikke allerede er skutt i ryggen..Men, det har jeg slutta prøve på, for jeg går tapende ut av sånne dueller stort sett. Dette er det første Call of Duty der jeg ikke sliter så veldig. Faktisk har jeg toppet lista flere med flest poeng/kills noen ganger!! DET har aldri skjedd før! Det jeg gjør, og det som dette spillet tillater at jeg gjør annerledes, er at at jeg kan tenke litt mer på hvor og hvordan jeg beveger meg i terrenget. Jeg tror banenes utforming er det som tillater dette.

 

Jeg hadde egentlig gitt opp Call of Duty serien for lenge siden. Men fristelsen til å kjøpe det ble for stor da jeg hørte at de gikk tilbake til realistisk setting (om ikke annet) med Modern Warfare, og ikke alt dette Black Ops running on the walls pling plong tempo greiene som har vært. (Og hadde det vært Battle Royale som hadde vært fokus i nok et spill hadde jeg spydd... )

 

Jeg kjøpt det mest for singel player egentlig, men du verden så positivt overrasket jeg ble over multiplayer. Det er det jeg spiller mest, har ikke gjort ferdig singel player campaign...

 

Gi det litt tid, lær banene bedre, og det vil løsne. Og tilpasningene man kan gjøre på våpnene etterhvert som man levler opp er veldig bra. 

Hilsen

Mann i 50-årene... :)

Helt enig! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikken var middelmådig og som vanlig oppskrytt i trailerne (du får aldri det de viser), kampanjen var kort og selv om multiplayer er litt freshere enn før er det fremdeles typisk CoD.

 

Jeg syns også at de enorme kartene du kan spille store slag på burde vært mere gjennomtenkt.

Alle sitter jo bare på toppen av en bygning og sniper.

 

Jeg orker bare ikke mere!

Lenke til kommentar

For slike som meg som ikke følger så mye med lenger var det ikke så lett å skjønne om det var en remake eller en helt ny tittel.

 

Det er en helt ny tittel. Spillets handling går i tiden før den klassiske, første Modern Warfare kom, for rundt 10-12 (?) år siden.

 

Historien er litt kort, og virker litt rushet noen ganger, men alt i alt er jeg enig i det anmelder skriver. Noen deler av historien satt en støkk i meg; dette er ting sivile rundt om har opplevd, eller opplever den dag i dag. Som far selv var det spesielt gripende å se det fra barns øyne (som nevnt i anmeldelsen).

 

Multiplayer føles sånn som man kan erindre å huske første CoD MW var. Det flyter fint, våpnene føles og høres dødelige ut.

 

Jeg er enig i det som nevnes over; man får for kort sprint-distanse, og multiplayer føles veldig rambo til tider. Heldigvis har de en "realism" modus som fjerner alt av HUD, og det eneste man har å se etter er fiender. Det er et mer saktegående men mer hardtslående gameplay.

 

Coop er ekstremt vanskelig per nå. Har enda til gode å lykkes med noen av oppdragene der. De spiller man med fire stk, om det er et party av venner eller tilfeldige som blir med - man må være fire. Det er interessante oppdrag, og jeg håper - i alle fall for min del - at man skal kunne velge vanskelighetsgrad etterhvert - for vi i vennegjengen har slitt veldig!

 

Realism mode burde være kombinert med hard core.

One shot, one kill.

 

Er ikke mye realisme i at man må tømme en MG med 100 skudd i brystet på noen før de dauer!

Lenke til kommentar

Grafikken var middelmådig og som vanlig oppskrytt i trailerne (du får aldri det de viser), kampanjen var kort og selv om multiplayer er litt freshere enn før er det fremdeles typisk CoD.

 

Jeg syns også at de enorme kartene du kan spille store slag på burde vært mere gjennomtenkt.

Alle sitter jo bare på toppen av en bygning og sniper.

 

Jeg orker bare ikke mere!

Jeg synes grafikken er fantastisk! Så.. merkelig... Spiller riktignok på PC, men det gjør sikkert du og :) 

Lenke til kommentar

Enspilleren er greit men jeg er ikke så imponert som mange andre for fiendene spawner i hundretalls og du bare plaffer ned en etter en. De gangene man spiller rolig og plukker ned fiender taktisk så er det meget bra pga grafikken og lyden. 

 

Multiplayeren er i fast forward x4. Ground War er så kaotisk. Du kan spawne i main base på bykartet og allerede da kan det vente en hel squad på toppen av en skyskraper som sniper deg. Så har du harriet jets som skyter overalt + tanks + killstreaks + helikopter på et altfor lite kart..... det er umulig å finne noe rom for noe taktisk gameplay ihvertfall. Skal spille gjennom singleplayeren men vet ikke om jeg orker å fokusere noe på multiplayeren.

Lenke til kommentar

Enspilleren er greit men jeg er ikke så imponert som mange andre for fiendene spawner i hundretalls og du bare plaffer ned en etter en. De gangene man spiller rolig og plukker ned fiender taktisk så er det meget bra pga grafikken og lyden. 

 

Multiplayeren er i fast forward x4. Ground War er så kaotisk. Du kan spawne i main base på bykartet og allerede da kan det vente en hel squad på toppen av en skyskraper som sniper deg. Så har du harriet jets som skyter overalt + tanks + killstreaks + helikopter på et altfor lite kart..... det er umulig å finne noe rom for noe taktisk gameplay ihvertfall. Skal spille gjennom singleplayeren men vet ikke om jeg orker å fokusere noe på multiplayeren.

Men, må du spille Ground War da? Det er da andre moduser? Hvis du ikke liker en moduse, så kutter du de andre også av den grunn? Det kan være en tabbe i så fall. Jeg koser meg med de andre modusene. Helt knall. Ikke plaget av det du beskriver da. 

Lenke til kommentar

Synes det er halvsykt at så mange liker multiplayeren med tanke på mengde problemer de har for øyeblikket.

 

De har både marksman rifles og sniper rifles men generelt ingen maps som er laget for å bruke de (utenfor groundwars (som forsåvidt er en dårligere versjon av Battlefield i mine øyne)).

 

Netcoden er helt sinnsykt dårlig, og mange abuser faktumet at hvis man mounter våpenet på walls i multiplayer så er det ofte at det ikke synes hos andre spillere, slik at man i teorien står helt covered bak en vegg for alle andre men kan skyte alle man ser.

 

I tillegg så er jo M4A1 så utrolig overpowered at man er nesten dum hvis man velger noe annet enn det og double-barreled shotgun.

Sist men ikke minst så kunne de vel kanskje gjort noe med footsteps, skulle tro fyren min tråkker i spiker og metallbiter 24/7 uansett hvor fort man går - og heller ingen måte å slowsteppe for å redusere lyden man lager.

Lenke til kommentar

CoD har jo elendig fysikk motor. Nesten ingenting kan ødelegges. Føles som et ti år gammelt spill. Skuffende selv om det var greit med store baner.

Det går jo ikke på fysikkmotoren i seg selv, men et bevisst valg angående gameplay. Ikke alle spill ønsker ødeleggelse. Jeg synes fysikkmotoren funker bra i forhold til ragdolls, hopping, løping osv. 

Lenke til kommentar

Dere som har spilt multiplayer, er spillet verdt pengene ?

 

Nei, samme problemet som med forrige release. det du ser på skjermen din er ikke det motstanderen ser. Dette er på en måte som å gå tilbake til ISDN. Gjelder ikke mot alle motspillere, eller alle kamper, så om dette er en algoritme for å jevne ut spillet vet jeg ikke, men i WW2 så kan du spille med temmelig dårlig linje og hakking, og fortsatt ha mindre kødd med syncen mellom spillere. Legg så til at du ikke kan løpe, eller bevege deg, (ref lyd) så har man et ødelagt COD spill. Holse en 90 % winrate i FFA.

Lenke til kommentar

Hehe, og hele internett som "klager" på at brettene har blitt for for store kontra før. Du kan ikke følge med i timen. Jeg liker de større brettene hvertfall

Hele internett gitt, hehe. Men folk klager uansett på endring og at alt var så mye bedre før. Uansett skal dem ha for variasjon, men jeg syns fortsatt det er for lite utvikling og langt i fra verdt 599,-. Jeg får spille litt cod4 og mimre, er jo nesten samme spillet. Utrolig hva disse spillgigantene får til på 12 år.

Lenke til kommentar

Var så dum at jeg kjøpte dette til ps4 på lørdag. Lovet meg selv å aldri kjøpe et cod spill etter mw2, men likte betaen.

 

Multiplayer er en liten katastrofe pr nå:

 

  1. Netkoden er elendig. Noe som fører til at man dør på under et millisekund til tider. Killcam viser alltid et helt annet bilde av situasjonen en hva som hendte. I majoriteten av tilfellene så ser du bare deg selv stå der som en nisse mens motstander løper, sikter og skyter som strider helt mot hva som faktisk hendte.
  2. TTK + kombinasjon med dårlig netkode og elendig matchmaking. Fører til at man dør lenge før man får skutt noe som igjen fører til at det føles helt poengløst å spille multiplayer.
  3. Footsteps lyden er alt for høy generelt og for helt elendig da fiender kan løpe helt opp til deg uten at du hører dem til tider. Killcam bekrefter at de ikke har dead silence aktivert.
  4. Lyden generelt i spillet er veldig dårlig og noen runder så høres lyden ut som den er inne i en pappeske med ekko.
  5. Ekstremt mye camping som igjen fører til at ingen spiller objective. 
  6. Elendig map design som også fører til camping og en million vinkler å bli skutt fra.
  7. Dårlig våpen balanse som fører til at alle spiller med de samme 2 våpnene. Resterende er ingen vits å bruke da man er sjanseløs.
  8. Elendig spawn system. Spawn raping er et reelt problem og noen ganger så er det like greit å bare gå ut av matchen.
  9. Føes noen ganger som det er "bots" med i spillet da blir drept på de rareste måter.

 

Jeg vil si for min del at dette er en av de dårligste multiplayer opplevelsene noen gang og sitter med den samme oppgitte følelsen etter hver runde.

 

De kunne heller kalt spillet "Moder Campers" så hadde det vært mer logisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du treffer veldig spot on. Det er vel en ganske grei oppsummering i grunn, spiller på PC. Det er rett og slett forferdelig vanskelig å ha det morro med dette spillet. Må være noen av det mest grusomme kartene jeg kan huske i ett vanilla COD noen sinne. Nå slutta jeg med COD når MW2 kom, så har ikke den sykeste fartstiden online. Men dette er svakt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...