Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mange vegger trenger wlan i mellom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et aksesspunkt som går i hele leiligheta.. halvtynne vegger, men gjerne en .. 3-4 vegger. Har dekning overalt jeg har prøvd, men har ikke testa etasjen over og under ennå. Gidder ikke ringe på til naboene og spørre om jeg får teste :)

Kanskje de snylter på nettet ditt :p

Hehe..du har vel passordbeskyttet tilkoblingen?

Lenke til kommentar

Vel, godt mulig de snylter på nettet mitt.. Men jeg kunne egentlig ikke brydd meg så veldig mye mindre. ANyway, jeg har satt på WEP og hele pakka.. Ikke at det er det sikreste i hele verden, men de snylter iallfall ikke på nettet mitt ved en feil.

 

Du har jo også den greia .. Med at hvis noen bruker ditt ukrypterte wlan har du ikke noe å si på det, da du gjorde det tilgjengelig for dem.. Hvis de derimot har knekt krypteringa for å få brukt det, er det en helt annen sak.. Om noe skulle oppstå..

Lenke til kommentar

Jeg har et 3com 11Mbps Trådløst nettverkskort som jeg kjøpte for et år tilbake.

Gadd ikke legge kabel ned til kjelleren..

 

Det fungerte dårlig. Avstanden er ca. 7-8 meter, men det er et tykt betong gulv imellom og med mindre kjellerdøra sto åpen var det lite respons. (en annen rar ting var at da jeg installerte XP så fungerte det ennå dårligere)

 

Men uten betong :yes: fungerte det topp.

 

 

 

... Jeg banka opp kabel isteden.

 

 

For å summere:

Hvis det er bare lettvegger du skal ha signaler igjennom,

så er det en topp løsning.

Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe et sånnt aksesspunkt, eller hva det nå heter. Men hvor langt unna kan jeg regne med å få forbindelse? Må jeg være i samme rom? En vegg unna? To? Etasjen under?

Mange ting som spiller inn. Ser at det er en her som har erfaring med at 3Com produkter går kort. Det kan jeg bekrefte, det er meget dårlig rekkevidde på dem. En annen ting som spiller inn er hvilke vegger det er. Er det trevegger så går det fint, men om det blir en murvegg går signalet fort ned. Jeg har selv en AP som dekker hele huset, til og med rommet mitt med mur-vegger på alle kanter og i tak. Jeg sitter nå med 3 tre vegger mellom meg og AP og jeg har 80 % i signalstyrke. Det kan lønne seg å montere AP`en høyt på veggen, eller kanskje til og med vurdere å strekke kabel og montere den mer sentralt i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...