Gå til innhold

Oppgrader min stasjonær, eller er det bedre å kjøpe en helt ny?


Anbefalte innlegg

Om du vil bygge ny så ville jeg gått for noe slikt (og dette gir deg en god ide om det er lurt å oppgradere eller bygge nytt, jeg heller litt til at det er best å vente litt også bygge nytt):

Kabinett: Fractal Design Define C
Hovedkort: MSI B450 Gaming Plus Max
Prosessor: AMD Ryzen 5 3600
Skjermkort: Et kort med GeForce GTX 1660 TI eller GeForce GTX 1660
Minne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB
SSD: Intel 660p Series M.2 2280 SSD 1TB
Strømforsyning: EVGA GQ 650W
(ca 9000-10000 kr + windows lisens)
Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syne det et utrolig bra at dere tar dere til til å svare, så tusen takk igjen  :)

Men for å oppklare en ting, ser det er noen som refererer til han, jeg er en dame på 39 år, snart 40  :rofl:

 

Jeg har åpnet kabinettet, og fjernet støv, til og med puttet inn noen ekstravifter, da det ble litt varmt til tider.

Kabinett viftene er av silent type. Cpu kjøler også..

Jeg spiller hovedsaklig mindecraft med mods, men innimellom litt forskjellig.... 

Jeg kommer til å kjøpe meg et RTX kort, da det kommer noen kule oppdateringer på minecraft neste år... , og det kommer sikkert det til å holde til mitt bruk en god stund? 

 

 

Dette skjermkortet, fungerer bra det?? 

https://www.komplett.no/product/1120717/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2060-oc

 

eller???

https://www.komplett.no/product/1120472/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gainward-geforce-rtx-2060-phoenix#

 

 

 

Men etter et skjermkort hva bør investere i etter det??  :hm:

Endret av cecs
Lenke til kommentar

Jeg syne det et utrolig bra at dere tar dere til til å svare, så tusen takk igjen  :)

Men for å oppklare en ting, ser det er noen som refererer til han, jeg er en dame på 39 år, snart 40  :rofl:

 

Jeg har åpnet kabinettet, og fjernet støv, til og med puttet inn noen ekstravifter, da det ble litt varmt til tider.

Kabinett viftene er av silent type. Cpu kjøler også..

Jeg spiller hovedsaklig mindecraft med mods, men innimellom litt forskjellig.... 

Jeg kommer til å kjøpe meg et RTX kort, da det kommer noen kule oppdateringer på minecraft neste år... , og det kommer sikkert det til å holde til mitt bruk en god stund? 

 

 

Dette skjermkortet, fungerer bra det?? 

https://www.komplett.no/product/1120717/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2060-oc

 

eller???

https://www.komplett.no/product/1120472/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gainward-geforce-rtx-2060-phoenix#

 

 

 

Men etter et skjermkort hva bør investere i etter det??  :hm:

Du tenker på RTX oppgradering ved bruk RT cores som kommer til å få frameraten til å bli dårlig uansett trur jeg. Er jo også rykter rundt omkring som trur Nvidia kommer til å release en ny arkitektur som heter Ampere ellerno som er 2.gen RTX GPUer. Hvis du er bare for Minecraft og oppgradering av RTX så ville jeg nok kanskje ha venta til Nvidia har kommet med en serie med flere RT cores som også ikke vil strupe skjermkortet så mye.

2060 RTX har så lite rt cores og du kommer nok ikke til klare minecraft med rtx.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tenker på RTX oppgradering ved bruk RT cores som kommer til å få frameraten til å bli dårlig uansett trur jeg. Er jo også rykter rundt omkring som trur Nvidia kommer til å release en ny arkitektur som heter Ampere ellerno som er 2.gen RTX GPUer. Hvis du er bare for Minecraft og oppgradering av RTX så ville jeg nok kanskje ha venta til Nvidia har kommet med en serie med flere RT cores som også ikke vil strupe skjermkortet så mye.

2060 RTX har så lite rt cores og du kommer nok ikke til klare minecraft med rtx.

 

Takk, okei da tror jeg at jeg venter til neste år å kjøpe et kort  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...