Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem i helvete synes det er en god ide å risikere uskyldige mennesker mens en betatester? Hva slags imbesil arroganse er det der?

 

Hvem i helvete synes det er en god idé å la mennesker kjøre bil i det hele tatt? Er vel strengt tatt et par tonns drapsmaskin når alt kommer til alt.

 

Mulig du innehar en negativ holdning til innovasjon generelt, men et par riper i lakken som følge av at bilen har kommet for nært en vegg i 5km/t synes jeg er helt greit i en såpass tidlig versjon. Tipper det har skjedd langt flere både mindre og større ulykker som følge av mennesker den siste timen, enn hva denne funksjonen har vært ansvarlig for den siste måneden.

Endret av MrKråke
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem synes det er en god ide å la mennesker kjøre bil før de har lært nok til at det ikke er et eneste krasj på veien?

Det er mennesker sin skyld at bilene deres gjør slik de gjør.

Det er fyren med nøklene som bestemmer om bilen skal kjøre inn i ting eller ikke.

Hvordan i helvete tillater bilen at det skjer? Og hvem i helvete synes det er en god ide å utsette mennesker for fare på dette viset? Forby skiten til produsenten har bevist at teknologien tar hensyn til at det r idioter som kjøper disse bilene og bruker den hjelpeløse teknologien på dette viset. Hvis ikke Tesla er villige til ¨beskytte oss mot idioter så må myndighetene ta ansvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem i helvete synes det er en god idé å la mennesker kjøre bil i det hele tatt? Er vel strengt tatt et par tonns drapsmaskin når alt kommer til alt.

 

Mulig du innehar en negativ holdning til innovasjon generelt, men et par riper i lakken som følge av at bilen har kommet for nært en vegg i 5km/t synes jeg er helt greit i en såpass tidlig versjon. Tipper det har skjedd langt flere både mindre og større ulykker som følge av mennesker den siste timen, enn hva denne funksjonen har vært ansvarlig for den siste måneden.

Det er bare et tidsspørsmål før en utøver skade på annen persons eiendom, og en skal heller ikke avvise at faren for menneskelig skade er høy her. Hvis ikke tesla tar ansvar for å forhindre at idioter bruker hjelpeløs og mangelfull teknologi så må myndighetene på banen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ååååå... Det er sånn det fungerer. Diskusjonsforum er bar en til en samtaler. Jeg skal ta kontakt med de som driver Diskusjon.no og be dem oppdatere retningslinjene.

 

Neida, det var bare ett spørsmål om du var på feil bruker. Verken mer eller mindre. Så du kan slappe helt av, senke skuldrene å gå inn i helgen med godt mot! 

Lenke til kommentar

Du påstår at man skal kunne finne rapporten. Han påstår at den kan man ikke finne.

 

Det ultimate beviset burde jo være for deg å bare finne rapporten? 

 

Jepp, som vanlig må vi ordne opp for "dere". Jeg har henvist til hvorfor jeg mener det er godkjent, jeg har verken lest noen rapport eller har den tilgjengelig. Det er dog påstått at det som er sagt fra mine "kilder" er feil og usant. Da er det ikke tvil om hvor bevisbyrden ligger. Men, det blir såklart for vanskelig og dere må manne opp white knights of the round table og kreve innsyn i rapporten. Kjempe debbatering som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, som vanlig må vi ordne opp for "dere". Jeg har henvist til hvorfor jeg mener det er godkjent, jeg har verken lest noen rapport eller har den tilgjengelig. Det er dog påstått at det som er sagt fra mine "kilder" er feil og usant. Da er det ikke tvil om hvor bevisbyrden ligger. Men, det blir såklart for vanskelig og dere må manne opp white knights of the round table og kreve innsyn i rapporten. Kjempe debbatering som vanlig.

Det er du som startet denne argumentasjonen. Så det må da være du som står med bevisførselen her, ikke oss. 

 

Særlig når du argumenterer med at dette er en rapport som finnes, mens andre sier at den ikke finnes. Hvordan mener du vi skal bevise at den ikke finnes? 

 

Det å henvise til Elon Musk er svakt så lenge man kan bevise at hans ord har vært løgn tidligere. "Funding secured", er ord som fint sletter troverdigheten i dine "referanser". Så det eneste du har igjen, er å hente fram rapporten som du mener finnes. 

 

Klarer du ikke finne frem den, så er det rimelig å anta at de som mener den ikke finnes, har rett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er du som startet denne argumentasjonen. Så det må da være du som står med bevisførselen her, ikke oss. 

 

Særlig når du argumenterer med at dette er en rapport som finnes, mens andre sier at den ikke finnes. Hvordan mener du vi skal bevise at den ikke finnes? 

 

Det å henvise til Elon Musk er svakt så lenge man kan bevise at hans ord har vært løgn tidligere. "Funding secured", er ord som fint sletter troverdigheten i dine "referanser". Så det eneste du har igjen, er å hente fram rapporten som du mener finnes. 

 

Klarer du ikke finne frem den, så er det rimelig å anta at de som mener den ikke finnes, har rett. 

 

Du er helt ute av det. Det er du som snakker om rapporter og det er dere som ikke har noe å vise til. Jeg kan vise til Tesla sine sider og uttalelser i fra mannen bak selskapet. Mener dere de lyver, så er det åpenbart hvor bevisbyrden ligger. Forstår dere ikke det, så bør dere revurdere debbateringskarrieren... 

 

Så nei, det blir ingen rapport fra meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er helt ute av det. Det er du som snakker om rapporter og det er dere som ikke har noe å vise til. Jeg kan vise til Tesla sine sider og uttalelser i fra mannen bak selskapet. Mener dere de lyver, så er det åpenbart hvor bevisbyrden ligger. Forstår dere ikke det, så bør dere revurdere debbateringskarrieren... 

 

Så nei, det blir ingen rapport fra meg. 

Hvordan skal vi vise til noe vi mener ikke eksisterer? 

 

Får vell ikke gjøre annet enn å konkludere om at du ikke har klart å finne den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvem synes det er en god ide å la mennesker kjøre bil før de har lært nok til at det ikke er et eneste krasj på veien?

Det er mennesker sin skyld at bilene deres gjør slik de gjør.

Det er fyren med nøklene som bestemmer om bilen skal kjøre inn i ting eller ikke.

Hvordan i helvete tillater bilen at det skjer? Og hvem i helvete synes det er en god ide å utsette mennesker for fare på dette viset? Forby skiten til produsenten har bevist at teknologien tar hensyn til at det r idioter som kjøper disse bilene og bruker den hjelpeløse teknologien på dette viset. Hvis ikke Tesla er villige til ¨beskytte oss mot idioter så må myndighetene ta ansvar.

Hvordan tillater bilen??

Det er personen som har nøklene til bilen som må holde inne en knapp for å tvinge bilen til å gjøre noe.

Det er derfor det er regler.

 

Myndighetene beskytter deg ikke fra en person som velger å kjøre over i motsatt felt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hensikten med denne funksjonen. Den dagen jeg blir så lat at jeg ikke gidder å gå bort til bilen, da kan jeg likeså godt legge meg på sofaen og vente på mannen med ljåen.

La meg forklare.

 

Eg har ca 70m å gå til bilen.

I løpet av de 70m skal eg opp en trapp, og ha minimum en unge på armen.

Hjem igjen har eg ofte matvarer, og det er ett helvete å komme seg inn dørene om det regner.

Om eg noen gang får en bil som kan kjøre alene frem til døren min blir eg å kjøpe bilen på dagen

Lenke til kommentar

La meg forklare.

 

Eg har ca 70m å gå til bilen.

I løpet av de 70m skal eg opp en trapp, og ha minimum en unge på armen.

Hjem igjen har eg ofte matvarer, og det er ett helvete å komme seg inn dørene om det regner.

Om eg noen gang får en bil som kan kjøre alene frem til døren min blir eg å kjøpe bilen på dagen

Jeg tipper slikt som dette vil være mulig på sikt, men i en mye mer kontrollert form. Det Tesla viser her, er håpløst så lenge bilen ikke ser forskjell på asfalt og grass, og velger å kjøre av veiene og ut på grasset, eller det faktum at den parkerer i midten av veien i en to-felts vei. 

 

Måten jeg hadde designet noe slikt, når man skal ha en fast  A til B rute, er jo at man selv må manuelt kjøre ruten, mens man ber bilen ta opp turen, for senere bruk. Det å sette opp "geo-fencing" slik man gjør med f.eks en grassklipper for å kjøre fra inngang til parkeringsplass, burde da være mye enklere å få til, enn det vi ser her. 

 

Bilene har jo alle slags mulige kameraer allerede, for å produsere en "point-cloud" for dette. Ruten blir altså lagret, og det eneste man må gjøre er å oppdatere ruten om f.eks det dukker opp forskjeller, som snø på vinteren. 

 

Fordelen her, er jo at man lager ei virituell jernbane som bilene MÅ følge, med en virituel geo-fencing system, hvor man kun definerer hvor bilen  får lov til å kjøre på forhånd. Alt av sensorer, og kameraer brukes til sikkerhet, fremfor dagens system der den er 100% nødt til analysere alt. For det har Tesla bevist at de ikke får til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tillater bilen??

Det er personen som har nøklene til bilen som må holde inne en knapp for å tvinge bilen til å gjøre noe.

Det er derfor det er regler.

 

Myndighetene beskytter deg ikke fra en person som velger å kjøre over i motsatt felt.

Jo, myndighetene gjør det. Midtdelere heter den teknologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan tillater bilen??

Det er personen som har nøklene til bilen som må holde inne en knapp for å tvinge bilen til å gjøre noe.

Det er derfor det er regler.

 

Myndighetene beskytter deg ikke fra en person som velger å kjøre over i motsatt felt.

Jo, myndighetene gjør det. Midtdelere heter den teknologien.

Ja, det er jo midtdeleren hele veien gjennom alle norske byer, osv.

Ikke en eneste plass hvor noen må krysse over for å svinge en vei.

 

Du kan slutte med trollingen din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er jo midtdeleren hele veien gjennom alle norske byer, osv.

Ikke en eneste plass hvor noen må krysse over for å svinge en vei.

 

Du kan slutte med trollingen din.

Så å kreve ansvarlighet fra bilprodusentene er trolling? Håper jammen ikke du har ansvar for noen sin sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jo midtdeleren hele veien gjennom alle norske byer, osv.

Ikke en eneste plass hvor noen må krysse over for å svinge en vei.

 

Du kan slutte med trollingen din.

Så å kreve ansvarlighet fra bilprodusentene er trolling? Håper jammen ikke du har ansvar for noen sin sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...