Gå til innhold

– Selvkjørende biler kan gi økte klimautslipp [Ekstra]


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artukkelen blander sammen selvkjørende biler med fenomenet selvkjørende biler i en delingsøkonomi der folk ikke eier bilen selv, men bestiller bil til hver tur. De første selvkjørende bilene som kommer vil være privat eid og brukt på akkurat samme måte som privateide biler i dag.

Det er den antydede delingsløsningen som denne artikkelen kritiserer, ikke selvkjørende biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilen min har kun motoren i gang når jeg skal et sted. Så parkerer jeg inntil jeg skal kjøre hjem igjen.

 

 

En autonom/selvkjørende bil på deling vil tilbringe mye av tiden på veien uten kunde, akkurat som en taxi.

Dette er kun miljøvennlig fordi det er kollektivt, og kollektivt er per definisjon miljøvennlig.

Hysj, ikke forvirr klimagjengen med fakta. La dem tro det er miljøvennlig. Dette er snart den eneste transporten vi har.

 

Delingsbilen kan være elektrisk og autonom, men det kan en privat Tesla eller Nissan også.

Det som gjør delingsbilen klimavennlig er at de gir den navn som "shuttle" og at den kjører tilbake til sentralen når den har avlevert kunden, i stedet for å vente til han skal hjem igjen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

En autonom/selvkjørende bil på deling vil tilbringe mye av tiden på veien uten kunde, akkurat som en taxi.

 

Ja, privateide selkjørende biler blir den nye Taxien. Men det er vel ingen(?) som har påstått at delingsøkonomi har noe med miljø å gjøre, det er vel mer at hvermannsen tar "makta" tilbake fra overformynderiet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...