Gå til innhold

PC-versjonen av Red Dead Redemption 2 kan bli kunngjort ganske snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor gidder du å lese saken og kommenterer?

Fordi min mening er at å komme ut med noe til en spesifikk plattform så seint gjør at hypen er borte. Spill er ferskvare, og et spill fra 2018 er ikke like relevant i 2020 selv om det skulle være bra. Det burde kommet til PC i fjor.

For nåke tøv. Det er mange titler i fjor, som gruser spel som blir frigjort idag. Personlig skal eg spele gjennom RDR2 når PS5 kjem. Samme kan eg sei om Horizon Zero Dawn og God of War 4. Titler som er verdt ein ny gjennomgang. Kan forøvrig og sei at eg har spelt gjennom Gta5 4 ganger.

 

Om du trenger "hypen" for at spel skal virke på deg, har du eit svært snevert syn på kva eit godt spel er.

Lenke til kommentar

Det er for seint. Hadde lyst på spillet tidligere, men verden har gått videre. Nå har jeg andre ting å se frem til isteden.

 

Helt enig det kommer for "sent" skulle vært sluppet samtidig med konsoll utgavene! Har det på Xbox one X men orker ikke å spille med game pad så da blir det ikke spilt!

Lenke til kommentar

Det er for seint. Hadde lyst på spillet tidligere, men verden har gått videre. Nå har jeg andre ting å se frem til isteden.

 

Jeg synes at abonnementet man behøver med PSN på PS4 ødela spillopplevelsen jeg. Jeg har ikke fast PSN-abonnement. Rockstar har vist at de kan gi det ut til PS4 online gaming uten PSN behovet. Sist i mai 2019 så beviste de dette. Like etterpå lokkekampanjeperioden så nedgraderte de denne muligheten tilbake til PSN-tilknyttelsen i en oppgradering av spillet.

 

Jeg har andre gleder i livet enn å være avhengig av å utnytte et 365-dagers abonnement på PSN. Årstidene er forskjellige, og hvorfor skal jeg lirke ut de ekstra kronene dersom jeg ikke er en ihuga gamer slik som mange er. Min hovedgamerperiode skjedde fra Commodore 64 til like over 2000-tallet en gang. Nå er jeg en nyfunnet gamer-olding for å regne, etter at PS4 kom ut, men det går veldig i bølger   :)

 

Jeg har prosjekter jeg ønsker å gjøre som ikke har så mye med PC gaming å gjøre. Samtidig som det hadde vært greit å kunne nyte et spill i ny og ne, framfor å sitte limt foran skjermene. Prislappen for 1 mnd. abonnement frister ikke så mye. Kan gjøre det en gang i skuddåret. Ellers vil jeg heller kjøpe for en lengre periode, men liker ikke å bruke så mye penger på noe slikt, når jeg vet at det ikke får bli brukt maksimalt likevel.

Endret av G
Lenke til kommentar

Si meg hvordan gjorde Gta V det på pc når det endelig kom ut?

 

Det er da et heeelt annet spill du snakker om  ;)

 

 

Spill er muligens ferskvare, men kun for noen.

Andre kan spille et godt spill, uansett når det ble utgitt. :) RDR2 er et slikt spill.

 

"Jeg har ikke sett Star Wars episode 4 fordi den ble utgitt på 70-tallet".  :huh:

Ja det var tider det. Men, jeg føler at det ikke kom til Norge før ut tidlig på 80-tallet? Har jeg rett? Filmdistribusjonen gikk jo mye treigere over verden den gang enn i dagens digitale verden. Kanskje (tidligst 1983 vil jeg tippe) 1984 - 1985 et sted, stemmer det? Eller er hukommelsen min litt bløtkokt?

Endret av G
Lenke til kommentar

Nei, den kom i 1977.

 

Og det er uansett et godt stykke fra poenget. ;)

 

Nei, det kalles litt nostalgi. De Star Wars-filmene jeg har sett på 80-tallet må ha vært repriser på norske kinoer de da? For jeg var for ung til å kunne nyte 1977-utgivelsen.

 

Det føles litt feil at Star Wars ble luftet i norske kinoer på utgivelsesåret, men så var jeg kanskje for ung til å kunne huske det også. Jeg har ihvertfall sett episode 4-5-6 på norske kinosaler selv. Og det kan først ha skjedd på 80-tallet mener jeg da.

 

Ja, jeg sjekket Wikipedia, så 1977 er produksjonsåret. Det spørsmålet går ut på er hvor mange måneder eller års etterslep måtte Norge tåle på kinovisninger på 70- og 80-tallet? Det er en viktig del av mine nostalgiske minner å få satt dette på plass. Da jeg var for ung til å vite dette sikkert om den gang. Jeg husker bare at jeg broderen og flere i familien stod i lang kø utenfor Stavanger kino på brosteinsbelagte gater. Jeg tror at køen strakk seg langt nedover en av bakkegatene. Så dette var store greier. Det var ikke mange kinosaler den gang.

 

@alike sitt innlegg nedenfor:

Ja det må jo være bra at de tar seg tid i og med at grafikken nok er noen hakk vassere til PC.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har aldri boen gang tvilt på at spille skulle komme til PC. Alle storspill fra Rockstars vil komme til PC.

 

Jeg er glad de tar seg såpass god til før de porter det over, så slipper man å se en lik situasjon som det vi hadde med Batman da det en gang ble porter over på konsoll ?

Lenke til kommentar

Er hypen borte fra RDR2? Ja kanskje. Men for oss teknisk interesserte blir det en våt drøm og spille RDR2 max settings i 1440p på data.

 

RDR2 er det type spill som er verdt å spille om igjen på data. Det er jo eye candy deluxe.

 

Selv så holdt jeg meg unna å spille det på konsoll. Så ser frem til å koooose meg i den ville vesten :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt som limt til skjermen i dagene etter at spillet kom ut, gleder meg til å få kjørt det på ei skikkelig maskin, med mods og gratis multiplayer. Aner ikke om jeg gidder multiplayer om det blir noe i nærheten av gta online der juksing er så jævlig utbredt da, men single-player kan holde interessen min lenge den med noen gode mods.

Lenke til kommentar

Finnes ingen bedre spill å sammenligne en sen PC-launch av RDR2 med enn GTA:V.

 

Det er så. Men jeg tenkte også på at GTA 5 er så full av fargerikdom (Fortnight og farger er inn i dag) og ekstrabrett å spille. At dette er bygget for kidsa. Mens RDR2 har en mer voksen målgruppe kan tenkes. Det var litt derfor jeg sa det jeg sa. Så er enig med han andre i tråden som også var innom dette forklaringssporet.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bra! Vi trenger PC-versjoner av slike spill, om ikke annet som for ettermæle og historiske grunner. Når jeg vil spille RDR2 (og 1) om 10 år, så vil jeg fremdeles ha muligheten, og sånt er alltid usikkert med konsoller.

 

Du har rett, men det drives sikkert med utvikling av emulator for PS4/Xbone men du har følgelig et poeng. 

 

RDR kan spilles på RPCS3 allerde med litt dårlig fps, men det beveger seg kjapt og om kort tid så skal man klare å dra 60 fps på det lett. 

Lenke til kommentar

RDR kan spilles på RPCS3 allerde med litt dårlig fps, men det beveger seg kjapt og om kort tid så skal man klare å dra 60 fps på det lett. 

Jo, men jeg har allerede ventet på RPCS3 eller tilsvarende for å kjøre RDR1 i årevis... ;)

 

EDIT: Xenia er jo faktisk ganske imponerendes, forsåvidt RPCS3 også.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Helt enig det kommer for "sent" skulle vært sluppet samtidig med konsoll utgavene! Har det på Xbox one X men orker ikke å spille med game pad så da blir det ikke spilt!

 

Det er en strategi fra Rockstar.. De lanserer det på konsoller, og etter en stund så lanserer de det på PC så vil dette skape enda mer profitt da folk kjøper det om igjen. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Fordi min mening er at å komme ut med noe til en spesifikk plattform så seint gjør at hypen er borte. Spill er ferskvare, og et spill fra 2018 er ikke like relevant i 2020 selv om det skulle være bra. Det burde kommet til PC i fjor.

 

Du har ikke gått glipp av noe.... Folk fleste er overbegeistret over spillet i starten og så går dem dritt lei. Statistikken over dem som har spilt det ferdig er vist ganske så lav. Var vel rundt 22% sist jeg sjekket...  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...