Gå til innhold

Teslas folkemodell kan slå den 50 år gamle rekorden til folkevogna


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Man kan virkelig begynne å lure til tider.

Når man får utlevert bil går man selvfølgelig gjennom dem omså med lupe før man godtar den.

 

 

 

Jeg har hentet ut en del nye biler, og det har aldri vært behov for å gå over med lupe. Det er først nå når jeg skal hente min første Tesla jeg føler behov for å være veldig nøye ved overtagelse.

Lenke til kommentar

Jeg har hentet ut en del nye biler, og det har aldri vært behov for å gå over med lupe. Det er først nå når jeg skal hente min første Tesla jeg føler behov for å være veldig nøye ved overtagelse.

Ja det er veldig rart det der, normalt sett dropper folk lupe og de "gjemte" små sakene. Hos tesla skal folk på død og liv finne hver minste mikroskopiske ting og sutre å klage. Ikke rart service senterne sliter.

 

Forstå meg rett, feil skal fikses. Men noen er helt ekstreme!

Lenke til kommentar

Ja det er veldig rart det der, normalt sett dropper folk lupe og de "gjemte" små sakene. Hos tesla skal folk på død og liv finne hver minste mikroskopiske ting og sutre å klage. Ikke rart service senterne sliter.

 

Forstå meg rett, feil skal fikses. Men noen er helt ekstreme!

Men det er jo ikke rart? Folk er vandt med at når man kjøper en "premium" bil, så skal man slippe å bruke lupe for å finne feil ved overlevering.

 

Tesla har påført seg selv dette fenomenet. De selger produktene som "premium" biler. Når folk da finner helt håpløse feil, så er det jo ikke rart det blir rapportert om. Særlig når ting som dette dukker opp. Du får en bil som har transportert bikkjer? Er det en demo-bil? Det ser jo sånn ut, uten at kunden er blitt rapportert om det. 

 

Og det er jo ikke slik at disse rapportene er sjeldne heller. 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja det er veldig rart det der, normalt sett dropper folk lupe og de "gjemte" små sakene. Hos tesla skal folk på død og liv finne hver minste mikroskopiske ting og sutre å klage.

Nei, folk skal ikke på død og liv finne hver mikroskopiske ting slik du påstår, men det er et uheldig faktum at tesla har vært preget av en heller dårlig kvalitetsikring av sine biler før de leveres ut til kunder. Mye av problematikken de har hatt med dette de seneste årene kunne vært unngått om det ikke hadde vært så viktig for tesla og pushe ut mengden biler og heller levert et nøyere ferdigstilt produkt.

 

 

Ikke rart service senterne sliter.

Jeg vil tro det er flere årsaker annet enn teslas snarveier på lakk og montering som er årsaken til utfordringene servicesentrene har.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke rart? Folk er vandt med at når man kjøper en "premium" bil, så skal man slippe å bruke lupe for å finne feil ved overlevering.

 

Tesla har påført seg selv dette fenomenet. De selger produktene som "premium" biler. Når folk da finner helt håpløse feil, så er det jo ikke rart det blir rapportert om. Særlig når ting som dette dukker opp. Du får en bil som har transportert bikkjer? Er det en demo-bil? Det ser jo sånn ut, uten at kunden er blitt rapportert om det.

 

Og det er jo ikke slik at disse rapportene er sjeldne heller.

Ja det er ingen tvil om at bilen over har åpenbare feil som skal utbedres. Jeg hadde egentlig snudd i døren om det var meg og avbestilt. Så en heldigvis kan.

 

Men jeg mener disse som bruker timesvis på utleveringen og leter etter gjemte feil. Dette vill en finne på "alle" biler, men i varierende grad. Ingen produkt er perfekte, det er alltid noen slitne skruehoder en kan klage på om en ønsker osv. Det er ett veldig rart for meg å oppføre seg på den måten egentlig.

Lenke til kommentar

Nei, folk skal ikke på død og liv finne hver mikroskopiske ting slik du påstår, men det er et uheldig faktum at tesla har vært preget av en heller dårlig kvalitetsikring av sine biler før de leveres ut til kunder. Mye av problematikken de har hatt med dette de seneste årene kunne vært unngått om det ikke hadde vært så viktig for tesla og pushe ut mengden biler og heller levert et nøyere ferdigstilt produkt.

 

 

Jeg vil tro det er flere årsaker annet enn teslas snarveier på lakk og montering som er årsaken til utfordringene servicesentrene har.

Jo det er folk som gjør akkurat det. Men jeg mente ikke alle, beklager om det var uforståelig. Da ville jeg feks inkludert meg selv, og det stemmer ikke.

 

Ingen tvil om at det ikke er eneste problemet nei, men det hjelper nok ikke:)

Lenke til kommentar

Ja det er ingen tvil om at bilen over har åpenbare feil som skal utbedres. Jeg hadde egentlig snudd i døren om det var meg og avbestilt. Så en heldigvis kan.

 

Men jeg mener disse som bruker timesvis på utleveringen og leter etter gjemte feil. Dette vill en finne på "alle" biler, men i varierende grad. Ingen produkt er perfekte, det er alltid noen slitne skruehoder en kan klage på om en ønsker osv. Det er ett veldig rart for meg å oppføre seg på den måten egentlig.

Men starter jo ikke med lupe, om alt ser fint og flott ut. Lupen kommer jo ut, fordi du legger merke til en masse kosmetiske feil når du faktisk starter å kikke. Da fyrer man jo lysten til å faktisk ta et dypere dykk. 

 

Når man kjøper en splitter ny bil, så er man nok mer opptatt av bilen, og gleden av å endelig få den. Det er stort sett når man kommer hjem, og er i bilen på vei hjem at man starter å legge merke til ting. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men starter jo ikke med lupe, om alt ser fint og flott ut. Lupen kommer jo ut, fordi du legger merke til en masse kosmetiske feil når du faktisk starter å kikke. Da fyrer man jo lysten til å faktisk ta et dypere dykk.

 

Når man kjøper en splitter ny bil, så er man nok mer opptatt av bilen, og gleden av å endelig få den. Det er stort sett når man kommer hjem, og er i bilen på vei hjem at man starter å legge merke til ting.

Jepp, men noen tar altså ut lupen før de har sett bilen... Det synes jeg er veldig rart. Sett det på 2/3 utleveringer hos tesla

Lenke til kommentar

Når man kjøper en splitter ny bil, så er man nok mer opptatt av bilen, og gleden av å endelig få den. Det er stort sett når man kommer hjem, og er i bilen på vei hjem at man starter å legge merke til ting.

Tror dette varierer med hvor på lista man ligger mtp bilinteresse. Den som kanskje bare vil ha seg ny bil fordi den har råd til dette tar nok ikke seg tiden til å sjekke nyinnkjøpte sitt tilstrekkelig før man kommer hjem og kanskje dem ikke sjekker noe særlig da heller.

 

Oss som ligger høyere på lista sjekker nok litt opp i hva som bør sjekkes i tillegg til en generell sjekk av kjøretøyet ved mottagelse.

 

Jepp, men noen tar altså ut lupen før de har sett bilen... Det synes jeg er veldig rart. Sett det på 2/3 utleveringer hos tesla

Synes ikke dette fremstår som rart all den tid det ligger mye skrekkeksempler fra tesla på nettet.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dette varierer med hvor på lista man ligger mtp bilinteresse. Den som kanskje bare vil ha seg ny bil fordi den har råd til dette tar nok ikke seg tiden til å sjekke nyinnkjøpte sitt tilstrekkelig før man kommer hjem og kanskje dem ikke sjekker noe særlig da heller.

 

Oss som ligger høyere på lista sjekker nok litt opp i hva som bør sjekkes i tillegg til en generell sjekk av kjøretøyet ved mottagelse.

 

Enig. For den vanlige mannen i gaten, så tar han nok overleveringen helt uten problemer og er glad for å få seg ny bil. Men lupen kommer jo frem, hvis man ser at bilen har mangler man ikke fikk med seg i starten. Da blir man automatisk litt nysgjerrig for om det kan være mer. 

 

For folk som har brukt internettet mens man har gledet seg til en ny bil, så har man nok lest mye om den på forhånd, og da er lupen med til overlevering. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...