Gå til innhold

Teslas folkemodell kan slå den 50 år gamle rekorden til folkevogna


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Hvor mange S er tatt av veien de siste 5 årene og er det unormalt høyt?

Vet ikke, men med sporadiske mellomrom beveger jeg meg forbi Kokstad og Lade og teller 100+ skiltløse og slitte Teslaer på hvert sted. Model 3 med sin mangel på lakk regner jeg med vil forsvinne i betydelig antall et par vintere fra nå av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fatte hvorfor folk kjøper denne bilen. Jeg prøver ikke å provisere, men ser ingen grunn til å kjøpe Tesla i det hele tatt. Nå kommer alle de store bilprodusentene med elektriske biler. De har lang erfaring med å tilby gode biler med høy kvalitet. (Det siste varierer jo litt) De har infrastruktur på plass, de har kunnskap om bil, de har gode produkter, men allikevel velger folk å kjøpe biler fra en relativt ny produsent med lite kunnskap om bil. Dette ser man igjen på verkstedbesøk, kø for verkstedbesøk og manglende kvalitet. Grunnen til at folk kjøper Tesla er at folk ser på dette som status. Svært få kjøper dette av miljøhensyn eller kvalitet på produktet. "Menigheten" til Tesla kommer sikkert til å skrike opp om dette innlegget, men jeg står ved mitt. Og jeg, jeg kan skrive dette uten å måtte komme med dokumentasjon og statistikker så de kommer ikke heller. Se dere rundt folkens. Det holder.

 

Tja, har ikke Tesla selv, men dersom jeg skulle kjørt mye og langt hadde jeg nok valgt Tesla nettopp på grunn av infrastrukturen. Ladenettverket deres går da langt uten på alt annet som finnes? De jeg kjenner som har Tesla er så vidt jeg har oppfattet veldig fornøyde, eslv om jeg vet at det finnes unntak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er faktisk mange som er helt fornøyde med Tesla. Man bare hører aldri om de siden de ikke har noe å klage over.

 

Det er faktisk helt feil og faller på sin egen urimelighet. Denne tråden starter med to som skryter av den. Gå på et hvilket som helst forum og folk som mener det samme som meg blir verbalt straffet og hånet. Menigheten til Tesla er kraftfull!

Teslas kvalitet kan helt sikkert forbedres. Det samme kan deres servicenettverk.

 

Derimot er deres ladenettverk aldeles uovertruffent bedre enn konkurrentene.

 

Kvaliteten er også såpass god at Tesla innehar de tre toppnoteringene for "Veldig fornøyd" i kundebarometre. Så det er slett ikke dårlig.

 

At du blir "straffet" for å komme med faktafeil bør du henge på egen kappe. Det har vært saker med Teslas problemer i pressen, men det betyr ikke at det er "sannheten og livet". Derfor responderer også mange som er "Veldig fornøyd" med Tesla når det kommer slikt som dette fra deg.

 

For egen del så har jeg hatt praktfull erfaring med Renault, elendig erfaring med Renault, grusom erfaring med VW/Audi service og glimrende erfaring med å kjøre VW/Audi. Strålende erfaring med Ford og tragisk opplevelse med Peugeot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte hvorfor folk kjøper denne bilen. Jeg prøver ikke å provisere, men ser ingen grunn til å kjøpe Tesla i det hele tatt. Nå kommer alle de store bilprodusentene med elektriske biler. De har lang erfaring med å tilby gode biler med høy kvalitet. (Det siste varierer jo litt) De har infrastruktur på plass, de har kunnskap om bil, de har gode produkter, men allikevel velger folk å kjøpe biler fra en relativt ny produsent med lite kunnskap om bil. Dette ser man igjen på verkstedbesøk, kø for verkstedbesøk og manglende kvalitet. Grunnen til at folk kjøper Tesla er at folk ser på dette som status. Svært få kjøper dette av miljøhensyn eller kvalitet på produktet. "Menigheten" til Tesla kommer sikkert til å skrike opp om dette innlegget, men jeg står ved mitt. Og jeg, jeg kan skrive dette uten å måtte komme med dokumentasjon og statistikker så de kommer ikke heller. Se dere rundt folkens. Det holder.

 

Ingen av de etablerte konkurrentene har enda klart å komme med en bil som matcher effektivitet og rekkevidde som Tesla hadde i 2013 med sin S. Enda det har blitt annonsert "killere" i årevis.

Ingen har klart å forutse behovet for batteriproduksjon, men det har Tesla.

Ingen har klart å forutse at ladeinfrastrukturen, men de er på god vei med Ionity og Tesla har sine egne, I TILLEGG til Ionity, så...

 

Ellers er det i Norge godt over 50000 Tesla - hvis "alle" var misfornøyde ville det ikke vært et salg som øker såpass kraftig som det fortsatt gjør hos Tesla. Og hvis Tesla hadde hatt så ræva kvalitet som du mener de har, ville det selvsagt ikke vært status overhode å eid en.

 

Tesla gjør det meste riktig, og det var tydeligvis på tide at noen kom å røsket hardt i den etablerte bilindustrien og snudde den på hodet. "Alle" produsenter gjør nå som Tesla, i varierende grad.

 

Ja, det er trøbbel på service-siden, og de har vokst ut av deler av organisasjonen, men det blir bare bedre og bedre etterhvert som de skalerer opp for å etterkomme trykket.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte hvorfor folk kjøper denne bilen. Jeg prøver ikke å provisere, men ser ingen grunn til å kjøpe Tesla i det hele tatt. Nå kommer alle de store bilprodusentene med elektriske biler. De har lang erfaring med å tilby gode biler med høy kvalitet. (Det siste varierer jo litt) De har infrastruktur på plass, de har kunnskap om bil, de har gode produkter, men allikevel velger folk å kjøpe biler fra en relativt ny produsent med lite kunnskap om bil. Dette ser man igjen på verkstedbesøk, kø for verkstedbesøk og manglende kvalitet. Grunnen til at folk kjøper Tesla er at folk ser på dette som status. Svært få kjøper dette av miljøhensyn eller kvalitet på produktet. "Menigheten" til Tesla kommer sikkert til å skrike opp om dette innlegget, men jeg står ved mitt. Og jeg, jeg kan skrive dette uten å måtte komme med dokumentasjon og statistikker så de kommer ikke heller. Se dere rundt folkens. Det holder.

 

Synes du er ganske flink til å provisere, selv om du ikke prøver. Kanskje det er noe som faller naturlig for deg?

 

Jeg har en Tesla Model 3 og er storfornøyd. Jeg var egentlig forbi det stadiet der det var gøy å kjøre bil, men dette har endret seg med Model 3. Jeg har kjørt 15.000 km siden mars og har ikke hatt noen nevneverdige problemer. Jeg har aldri kjørt så langt på så kort tid med noen bil tidligere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som er på veien om fem år. Nei, takke meg til solid tysk kvalitet.

 

Jeg har eid og eier "solid tysk kvalitet" representert med alle de tre fineste. Verkstedsbesøk med advokatsatser, varsellamper som får dashbordet til å se ut som et amerikansk juletre, 25% mindre elektrisk range på itron. Nei noen tyskermenighet blir jeg aldri. Tesla m3 er nydelig, det eneste som stopper meg er bagasjeplassen. Jeg tror tyskermenigheten stort sett er de som bare har sett dem på veien, men ikke våger å dra å teste en i fare for å gi slipp på knugende lojalitet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fikk min T3 4WD i forrige uke. Skulle egentlig kjøpe tidligere, men ventet til de kunne levere lovet tilhengerfeste samt at jeg tenkte at det var greit å ikke få av de første som gikk av samlebåndet.

Kom fra en fullspekket Volvo V70 som også har vært en flott bil, men T3`n er den beste bilen jeg har hatt uten sammenligning. Kjørt T3`n endel allerede. Behagelig å kjøre og går som en rakett hvis du vil. Var litt skeptisk til å bare ha skjerm i midten, men det er i praksis bare en vane sak. Bilen helt som en forventer en ny bil, helt uten skjønnhetsfeil. Hadde en annen elbil tidligere med mye kortere rekkevidde og trengte da en kraftig lader hjemme siden den som regel var tom for strøm når jeg kom in porten. Nå kjører jeg 20 mil med T3`n og har ikke engang brukt halvt batteri. Så jeg trenger strengt tatt ikke mer enn en 10 Amp vanlig kurs hjemme for å lade den, med "hytteladeren" som følger med. Ca 1 kr pr mil. Skal jeg på noe ekstraordinært langt er det bare å dra innom en Tesla hurtiglader. Selv da er det bare ca 2,5 kr/mil.

Anbefales!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er faktisk mange som er helt fornøyde med Tesla. Man bare hører aldri om de siden de ikke har noe å klage over.

 

Det er faktisk helt feil og faller på sin egen urimelighet. Denne tråden starter med to som skryter av den. Gå på et hvilket som helst forum og folk som mener det samme som meg blir verbalt straffet og hånet. Menigheten til Tesla er kraftfull!

Såpass, hvorfor tror du de er de mest fornøyde bileiere?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...