Gå til innhold

Bussjåførene vil ha elbilene ut av kollektivfeltet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal el-biler ha så mange fordeler egentlig? Fleste parten av el-bil eiere sier jo at det var en revolusjon å gå over fra fossil bil til e-bil, absolutt ingen ulemper å eie el-bil i følge dem.

Reelle salgstall vil vel avgjøre behovet, for om alle vil ha de og kjøper de så er det vel heller ikke noe problem og gulrøtter trengs ikke

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal el-biler ha så mange fordeler egentlig? Fleste parten av el-bil eiere sier jo at det var en revolusjon å gå over fra fossil bil til e-bil, absolutt ingen ulemper å eie el-bil i følge dem.

Reelle salgstall vil vel avgjøre behovet, for om alle vil ha de og kjøper de så er det vel heller ikke noe problem og gulrøtter trengs ikke

Så det er ingen ulemper å eie el-bil, avslutt ingen ulemper? Når rekkevidden eks. på vinteren er like lang som en fossil bil på reserverer tanken, så skjønner man vel at dette er en veldig stor ulempe for en vanlig person på gata.

Lenke til kommentar

nei til lastebiler i rushtiden, nei til lastebiler i venstre felt, nei til lastebiler på norske veier på søndager. Og se å få losset containerskip rett på jernbanen - om de i det hele tatt trenger å legge til midt i gryta!? Dette med kollektivfeltet er en total avsporing av klima/miljødebatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

nei til lastebiler i rushtiden, nei til lastebiler i venstre felt, nei til lastebiler på norske veier på søndager. Og se å få losset containerskip rett på jernbanen - om de i det hele tatt trenger å legge til midt i gryta!? Dette med kollektivfeltet er en total avsporing av klima/miljødebatten.

Men det er ikke en avsporing av fremkommelighetsdebatten. Oslo er helt forferdelig i rushtiden, og det blir ikke noe bedre om man gir enkelte sjåfører incentiv til å kjøre. Hver bilist i rushtiden bidrar til at livet til de andre blir desto jæveligere med mer køsitting. Hver bilist gjør hverdagen mer utrygg for syklister og fotgjengere. Og hver bilist i kollektivsonene forsinker passasjerer på offentlig transport.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Taxier har ingenting i kollektivfeltet å gjøre. Det finnes ingenting kollektivt med å kjøre taxi. Taxi er vanlig nyttetransport bare, eller kan regnes som bil med privatsjåfør. Hvorfor snakker ingen om å fjerne taxiene? Vekk med fossil- taxiene så er det god plass til elbiler og busser !!!

 

Taxier utgjør svært lite av trafikken i kollektivfelt. I all hovedsak ser jeg elbiler i kollektivfeltet når jeg kjører hjem hver dag, og de er ofte til hinder for bussene. I tillegg skaper de ofte farlige situasjoner når de smetter ut i kollektivfeltet for å snike 200 meter frem i køen. Slipper de ikke inn igjen umiddelbart, sperrer de alle bak. Når det er så mange som kjører elbil at det blir kø i kollektivfeltet, så må noe gjøres.

Lenke til kommentar

Problemet er jo forholdsvis nyansert. For flyttes alle elbilene ut av kollektivfeltet blir køene i de andre feltene enda lenger. Det normale i verden er å bruke alle felt til kjørende, og la kollektiv gå på skinner. Bussen er ikke bra for miljøet den heller, og i stedet for å la kollektivfeltene være nærmest ubrukt er det vesentlig bedre at de fylles opp av kjørende de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...