Jump to content

rm84

Medlemmer
  • Content Count

    156
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

128 :)

About rm84

  • Birthday 05/12/1984

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hvorfor legger teams presentasjonsvinduet øverst og video nederst på skjermen, det burde vært omvendt.
  2. Jeg tenker mange som jobber fysisk er flinke til dette. Kjøretur på morran, sjaue materiell på morran før arbeiders start, så en økt med montasje og kaffepause, så samme greia igjen. Kroppen må bli varm for å ikke få skader før monotont arbeid. Og kroppen må trene bevegelighet for å beholde den! Trening av «omvendt muskulatur» må man supplere med i forbindelse med avslutning av økta (agnostene). Og det er nok viktig å veksle på oppgaver gjennom en uke slik at arbeidsstilling er mest mulig variert.
  3. Les engelske aviser, bøker og hør på engelsk lydbok. Hvis du klarer, se om du kan få en på din egen alder å snakke med i england en halvtime et par ganger i uken. Snakk med folk som snakker bedre enn deg. Den beste engelsktaler snakker gebrokkent i møte med en som ikke mestrer språket.
  4. CCS kan lade på hva som helst av effekt, det er den faste installasjonen som bestemmer
  5. Jeg har faktisk regnet feil. På grunn av helg blir faktisk besparelsen 600 kr/året. Dessuten har Elvia kommet med nye priser på fastleddet slik at det gikk fra 300 til 200 kr/mnd. Så nå sparer jeg faktisk 1800 kr som pilotkunde per år. Juhu!
  6. For meg er det 30 kr billigere enn det jeg har betalt for hele 2019. Har denne «dag&natt» tariffen for pilot, og fra før hadde jeg eidsiva nett E17. Nå kan jeg ha så stor sikring jeg bare vil uten at det koster noe annet enn 300 kr/mnd. Før var det avhengig av inntaket. syns det er et ganske enkelt opplegg, dagen er delt i 2 og året er delt i 2.
  7. Sjekk prisene og begrunnelsen da https://www.elvia.no/pilot/nettleie-modeller-i-pilotprosjekt/
  8. prisene i denne piloten tilsier at det ikke blir dyrere å bruke mye strøm samtidig. Det er kun fastledd og energiledd, ingen type effektledd.
  9. 12 V utladning hadde vi på egolf på jobben. Selv om bilen var koblet i laderen hele juleferien, greide sporingssystemet å tømme batteriet. Fikk startet med vanlig booster, tror de innførte en endring etter at vi meldte det inn. I alle fall ikke hatt problem etter at den ble oppdatert.. DC/dc omformer var bare i drift når tenningen var på.
  10. Bilen tror sikkert den er stjålet siden den er låst men i bevegelse. Og utfører ekstra sikkerhetstiltak før den godkjenner nøkkelen/app.
  11. Id3 har vanlig nøkkel. Jeg var heldig og fikk prøvekjørt en på Hamar, og den var så bra at jeg nesten kjøpte. Det var rett før lanseringen til id4 og det blir nok den i stedet pga. Hengerfestet. Id3 har hull i benken så man får med ski inni. Skipose er originaltilbehør ❤️. Den med største og bare 4 seter skal også ha denne luken. Stort pluss for easyfix i tre seter (passasjer foran og to bak) da man slipper å dra beltet over barnesete hvis det kommer med seatfix. Mange med to barn vil gjerne ha eldste foran og yngste bak med en forelder. Svingradiusen er helt amazing! Sportmodus føles lekent på grusveiene i Vangsåsen. Elsker dynamisk fartsholder og var stort sett enig i nedbremsing før sving på sommerføre - usikker på om jeg hadde turt på vinteren. Favoritt funksjonen min på elbiler vinterstid er «limit» i stedet for cruisekontroll. Siden elbiler mangler motordur er det ekstremt vanskelig å holde farta på fellingen med pedal. Jeg prøvde med en B-klasse som var levert uten CC. Så om vinteren brukes limit mye på egolfen, og jeg er veldig glad funksjoner er med videre. Ellers kan man nevne NORMALE DØRER OG DØRHÅNDTAK som et stort pluss i et vinterland. Filholderen er kjapp på å be om hender på rattet. Vanskelig å styre med låret. Og to induktive ladeporter for mobil foran. Menmen, trenger det hengerfestet så da ble det med en forsmak.
  12. Så først legger den inn en motstand som bremser strømmen, strømmen går mot null og kretsen kobles til slutt helt ifra. Til forskjell fra en AC utkobling som på switchsync venter til strømmen er nesten gjennom nullpunktet, kjører fasevis mekanisk frakobling og det den «bommet med» fra null brenner ut i SF6-lysbue.
  13. det værste kommer til å være over i 2022? Da har man vel ikke tenkt på økonomien i det offentlige. De henger 1-2 år bak det private, og kommer helt sikkert til å måtte knipe igjen på sine prosjekter.
×
×
  • Create New...