Gå til innhold

Jeg er 16 år og har spart opp nesten 300.000 kr.


Anbefalte innlegg

Først av alt må jeg si at innlegget her ser ut som en dårlig skjult reklame. "Du vil ikke tro det, kontakt oss for å lære hvordan....".

 

Og så.. Spart eller tjent? Å spare som 16-åring er jo bare å ikke bruke pengene man får inn, siden de aller fleste 16-åringer ikke har nevneverdige økonomiske forpliktelser. Jeg forstår virkelig ikke premisset her. Mulig google translate ikke vet forskjell på å tjene og å spare..

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garderobemannen, lommemannen, fylkesmannen. Hvordan kan man holde styr på alle disse mener du?

Ved å a) være så moden at man har forlatt fjortisstadiet plaskvåte dammer bak ørene og b) ha høyere fokus på samfunnet rundt seg, hva som skjer der og hvordan det fungerer enn fokus på egen navle. c) hjelper også rimelig godt, nemlig å ikke bedøve sin hjerne med alkohol eller andre rusmidler når man "kobler av", heller ikke bruke det meste av sitt liv til "koble av". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ved å a) være så moden at man har forlatt fjortisstadiet plaskvåte dammer bak ørene og b) ha høyere fokus på samfunnet rundt seg, hva som skjer der og hvordan det fungerer enn fokus på egen navle. c) hjelper også rimelig godt, nemlig å ikke bedøve sin hjerne med alkohol eller andre rusmidler når man "kobler av", heller ikke bruke det meste av sitt liv til "koble av". 

 

Du er jo mer edgy enn meg, og på ekte!

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Du er jo mer edgy enn meg, og på ekte!

 

Den, der KUN ta’r spøg for spøg, 
og alvor KUN alvorligt, 
han og hun har faktisk fattet
begge dele rigtigt dårligt! 
 
Piet Hein (dansk matematiker/fysisker/designer/spillkonstruktør/oppfinner/forfatter/bildekunstner, 1905-1997) 
Endret av *NORGE*
Lenke til kommentar

Godt jobbet, 300 000 i alder av 16 er et godt utgangspunkt for å lykkes. Mitt take er at det lureste er å investere pengene rett enn å jobbe ræva av deg. Man må selvfølgelig bygge opp et utgangspunkt slik som du har gjort, men veien blir bare lettere jo mer forvaltningskapital du får. Alltid hyggelig når fastinntekten blir en sekundærinntekt ved siden av investeringene.

Lenke til kommentar

Det er hvilke verdier man vil forvalte med pengene som spiller en rolle. Det er bra du vil dele tips og råd. Men hvis du er seriøs om dét, så bare skriv nøyaktig hvordan du har gjort det, sånn at det blir lett for andre å gjøre noenlunde det samme. Del din livserfaring oppfordret! Når du har den graden av integritét, da fortjener du alle penger i verden, for da gjør du samfunnet til et bedre sted å være.

 

En rik kjeltring blir bare en større kjeltring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...