Gå til innhold

Model 3-eiere ble utelåst mens appen var nede


Anbefalte innlegg

Hvor naiv går det an å bli? Er du virkelig avhengig av at Tesla forteller deg dette? Selv kona mi skjønte fra dag 1 at nøkkelkortet er lurt å ha i lommeboka hele tiden siden man ikke kan stole 100% på en mobil.

No er heldigvis ikkje alle like, og ikkje har eg tesla heller.

Så hvorfor du kjefter vet eg ikkje.

 

Men ja. Kan skjønne at flere tror at en bare trenger mobilen så funker det.

 

Enten du tror det eller ei så finnes det personer som ikkje vet hva blåtann, 4g eller wifi er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No er heldigvis ikkje alle like, og ikkje har eg tesla heller.

Så hvorfor du kjefter vet eg ikkje.

 

Men ja. Kan skjønne at flere tror at en bare trenger mobilen så funker det.

 

Enten du tror det eller ei så finnes det personer som ikkje vet hva blåtann, 4g eller wifi er.

 

Enig. Når nå funksjonen en gang er der for at du skal kunne bruke mobilen som en nøkkel (altså ikke appen), så må man forvente at så lenge mobilen har strøm og er på, så skal dette funke.

Lenke til kommentar

Enig. Når nå funksjonen en gang er der for at du skal kunne bruke mobilen som en nøkkel (altså ikke appen), så må man forvente at så lenge mobilen har strøm og er på, så skal dette funke.

Men hvordan skal mobilen ha kontroll på hvem som eier bilen? Når en ikke kan verifisere? Dette er nok gjort med tanke på hensyn til sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et sikkerhetssertifikat på mobilen? Finnes sikkert uendelig mange måter å gjøre dette på. 

 

Når en er logget inn på sin bruker så vet en jo hvilken bil en skal åpne. Er en ikke logget inn så vet en jo ikke hvilken bil en skal åpne. 

 

altså, uten særlig tankegang kan en da laste ner tesla app, og åpne hvilken som helst bil. 

 

Altså må en være innlogget for å åpne sin bil. Men, en kan jo løse dette med å være offline. Si ved å logge profilinfo til fil på mobilen eller noe slikt. Men, det har vell ikke tesla tenkt på, enda. 

Lenke til kommentar

Det er jo det den gjør idag? Så lenge man har logget inn på app og satt opp mobilnøkkel så fungerer den offline. All autentisering foregår mellom bil og telefon over Bluetooth og helt uten internett så lenge de er satt opp. Ellers hadde jo ikke mobilnøkkelen fungert i parkeringskjellere uten dekning.

Lenke til kommentar

Når en er logget inn på sin bruker så vet en jo hvilken bil en skal åpne. Er en ikke logget inn så vet en jo ikke hvilken bil en skal åpne. 

 

altså, uten særlig tankegang kan en da laste ner tesla app, og åpne hvilken som helst bil. 

 

Altså må en være innlogget for å åpne sin bil. Men, en kan jo løse dette med å være offline. Si ved å logge profilinfo til fil på mobilen eller noe slikt. Men, det har vell ikke tesla tenkt på, enda. 

 

Så det de må fikse da, er at man ikke blir kasta ut fra appen? 

Lenke til kommentar

 

Nei, nøkkelen til vår E-Golf ble låst inne i bilen da den ikke klarte å detektere at nøkkelen var inne i bilen.

Så det er egentlig ikke "Som med alle andre biler...", men mer "som andre biler med keyless funksjon", da er vi enige.

Jeg har en bil med keyless og den kan ikke låses om det ligger en nøkkel i bilen. Riktig nok tysk premium-bil da, så ting fungerer jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal en med app som nøkkel om en må ha med seg de vanlige nøklene hele tiden uansett?

Har vel 13 kort i pengeboka mi fra før, så ett ekstra kort til bilen gjør ingen forsjell :p

 

Har kredittkort fra flere banker feks så jeg fortsatt kan handle om en av bankene skulle være nede (som har skjedd, stakkars butikkansatte)

 

Og kjekt å ha uansett om noen skal låne bilen f.eks så slipper du å gi fra deg telefonen, eller gi dem tilgang for hver kjøretur via appen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Trenger jo ikke internett, det hadde de vell? Men var vell det at de ble logget ut. Det bør de jo fikse.

 

Ellers har du vell truffet på vell optimistiske selgere, dessverre normalt

 

Ja, den siste setningen der var for å understreke nettopp at jeg ikke stolte på det selgeren sa. 

 

 

Ang. internett: Da misforstod jeg. 

Lenke til kommentar

Lol. Eg beit på.

Har sett nok av videoer der tyske premiumbiler blir knust av sinte eiere.

Er vel en grunn til at ingen av de ligger blant toppen på holdbarhetslisten

Ok? 

 

https://www.dinside.no/motor/dette-er-den-mest-palitelige-bilen/70784625

https://www.aftenposten.no/bil/i/b58Eld/Disse-bilene-har-flest-feil

https://www.side3.no/motor/dette-er-bilene-eierne-er-mest-fornoyd-med-6735013

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...