Gå til innhold

Model 3-eiere ble utelåst mens appen var nede


Anbefalte innlegg

Veldig irriterende. Jeg var ferdig på jobb klokka 03.00, sliten og trøtt gledet jeg meg til å komme meg hjem for å sove. Etter å ha stått og bannet og prøvd å komme meg inn i bilen i en halvtime måtte jeg ringe etter taxi. Taxien brukte 45 minutter på å komme og kostet meg 800 kroner. Og nå trenger jeg bilen, men den står på jobben, ikke fikk jeg ladet den som planlagt heller.

 

Det samme hadde vel skjedd om du mistet mobilen eller den var tom for strøm?

 

Moralen er: Ha alltid med nøkkelkortet. Du kan legge det ved siden av sertifikatet i lommeboka.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan klarte du å låse deg ute når mobilen var i bilen?

 

Om en glemmer nøkkelen i alle andre biler, forblir jo bilen ulåst..

Model S/X har nøkkel, og så er app backupløsning. Og man må spesifikt gå inn på appen for å låse opp eller starte bilen.

 

Denne løsningen går over internett, altså om man ikke har med seg nøkkelen, og parkerer et sted uten dekning, så vil ikke bilen åpne seg, selv om man har med seg mobilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor lett går man fra "vi stiller inn setet for deg fordi vi vet hvem du er" til "vi vet hvem du er, og selger denne informasjonen"?

 

Joa, lykke til å leve med den tankegangen. Er du i tvil så les gjennom Tesla personvernserklæring før du bestiller deg tesla. Kanskje greit å slette din google/facebook/twitter/apple-konto i samme slengen så du slipper dette. huff

Lenke til kommentar

Model S/X har nøkkel, og så er app backupløsning. Og man må spesifikt gå inn på appen for å låse opp eller starte bilen.

 

Denne løsningen går over internett, altså om man ikke har med seg nøkkelen, og parkerer et sted uten dekning, så vil ikke bilen åpne seg, selv om man har med seg mobilen.

Ah, skjønner, det var en liten felle som er fort gjort å gå i om man blir vant med å bruke mobil/backup løsningen som hoved metode å låse opp bilen.

 

En liten ekstra (som ikke ville virket i gitt situasjon, men verdt å nevne for situasjonen Salvesen var i) er at en kan også ringe inn til Tesla og få dem til å åpne bilen.

Lenke til kommentar

En liten ekstra (som ikke ville virket i gitt situasjon, men verdt å nevne for situasjonen Salvesen var i) er at en kan også ringe inn til Tesla og få dem til å åpne bilen.

Nåååå er vel ikke Tesla akkurat så enkel å få tak i etter at dem stengte alle telefonene ?

Er en chat på nettsiden demmes som er åpen noen timer man kan prøve seg på eneste..

 

Neida er vel sikkert ett "nødnummer" de har åpent som kan fikse biffen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal til før man klarer å ringe åpen bilen?

 

Joa, lykke til å leve med den tankegangen. Er du i tvil så les gjennom Tesla personvernserklæring før du bestiller deg tesla. Kanskje greit å slette din google/facebook/twitter/apple-konto i samme slengen så du slipper dette. huff

Aldri hatt, kommer ikke til å anskaffe. Må man få anta at det ikke er min tankevirksomhet som er i urede? Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

 

En grei påminner om hvorfor man ikke kjøper Tesla, syntes nå jeg.

Javel? Det er ikke verre enn å bare huske å ta med seg nøkkelen så er problemet løst. Som med alle andre biler...

Har du nøkkel allikavel? Du har jo sagt du hater bil nøkler og vil aldri gå tilbake til det igjen og at du stolte 100% på teknologien fra Tesla ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter 7 år, og x antall biler burde det ikkje lengre være "litt beta"

Bilene er i utvikling og blir stadig bedre. Ulikt det alle andre driver med.

 

Liker en ikke den måten å utvikle produkter på har en heldigvis mye å velge i mellom(alle andre som sagt).

 

Dette blir nok fikset de kommende ukene og kanskje lærer noen at redundans er en fin ting på veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du nøkkel allikavel? Du har jo sagt du hater bil nøkler og vil aldri gå tilbake til det igjen og at du stolte 100% på teknologien fra Tesla ?

Du må gjerne sitere meg på det siste der...

 

Men nei jeg har ikke en tradisjonell nøkkel med meg, ikke til bil eller til noe annet. Men jeg har så og si alltid rfid kortet til bilen i lommeboken om noe uforventet skulle skje. Og det vet jeg at skjer da jeg titt og ofte går tom for batteri på mobilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bilene er i utvikling og blir stadig bedre. Ulikt det alle andre driver med.

Liker en ikke den måten å utvikle produkter på har en heldigvis mye å velge i mellom(alle andre som sagt).

Dette blir nok fikset de kommende ukene og kanskje lærer noen at redundans er en fin ting på veien.

Men om det er tilfelle at bilene fortsatt er "litt i beta" som det blir sagt er det jo hårreisende. Klart bilene blir bedre, men beta stadiet skal en jo i teorien forlate ved fabrikken.

At en bil/serie har feil, og mangler er jo forståelig, og vanskelig å unngå, men etter 7 år bør de fleste feil være utbedret synst eg da

Lenke til kommentar

Men om det er tilfelle at bilene fortsatt er "litt i beta" som det blir sagt er det jo hårreisende. Klart bilene blir bedre, men beta stadiet skal en jo i teorien forlate ved fabrikken.

At en bil/serie har feil, og mangler er jo forståelig, og vanskelig å unngå, men etter 7 år bør de fleste feil være utbedret synst eg da

 

Hvordan kan "beta" forsvinne med fabrikken når bilen stadig er i utvikling? All kode har bugs, Tesla har valgt å konstant fikse bugs underveis og utvikle videre. Det er ett valg en må ta når en kjøper bil, ønsker en dette eller ikke. De fleste gjør nok det, da de fleste produkter en omgås med i dag lages på denne måten(mobil, pc, IoT osv). 

 

Etter 7 år er nok de fleste "feil" som gikk ut for 7 år siden fikset, men det kommer stadig nye(nye linjer med kode = nye bugs). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men om det er tilfelle at bilene fortsatt er "litt i beta" som det blir sagt er det jo hårreisende. Klart bilene blir bedre, men beta stadiet skal en jo i teorien forlate ved fabrikken.

At en bil/serie har feil, og mangler er jo forståelig, og vanskelig å unngå, men etter 7 år bør de fleste feil være utbedret synst eg da

Mye bugs i Windows 10 som ikke var i Windows XP, hovedsakelig fordi XP ikke hadde funksjonene som ga buggen i det store og det hele.

 

Det oppdateres og legges til funksjoner hele tiden, klart det kan bli litt krøll til tider.

Om man missliker dette så sterkt er det ikke Tesla man skal eie.

 

Man må vel ikke installere oppdateringene heller om nan absolutt ikke vil ha dem, men spørs om Tesla er så behjelpelige på support om du har utdatert software.

 

Forøvrig har vel Tesla alltid annbefalt at man har med seg ett nøkkelkort i pengeboka (På Model 3 uten keyfob) og nødløsning som sakt er å ringe Tesla å få dem til å åpne den remotly. Folk mister telefonen sin hele tiden og tomme for strøm er dem gjerne og.

 

Men forhåpentligvis skjer dette aldri igjen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...