Gå til innhold

Beskylder Tesla for «servicehelvete»: Hevder tre av fire biler ble levert med feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At kvaliteten har blitt bedre pga mindre pågang til Forbrukerrådet? Selv gidder jeg ikke lenger klage om bilen har bare noen få feil, så lenge den kjører og dører og vinduer holder seg igjen. Jeg vet at bilen aldri vil bli feilfri. Så lenge andre bilmerker må stå i ladekø en time anser jeg dét som verre enn å kjøre Tesla med feil. Alternativet er bensin eller diesel.

Lenke til kommentar

At kvaliteten har blitt bedre pga mindre pågang til Forbrukerrådet? Selv gidder jeg ikke lenger klage om bilen har bare noen få feil, så lenge den kjører og dører og vinduer holder seg igjen. Jeg vet at bilen aldri vil bli feilfri. Så lenge andre bilmerker må stå i ladekø en time anser jeg dét som verre enn å kjøre Tesla med feil. Alternativet er bensin eller diesel.

 

Om bilen har småfeil hele tiden hadde jeg blitt sprø.

Noen bor bare på en annen planet. Kjører i3 nr 2. Null feil etter over 100k og KUN 2 service på 100k.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om bilen har småfeil hele tiden hadde jeg blitt sprø.

Noen bor bare på en annen planet. Kjører i3 nr 2. Null feil etter over 100k og KUN 2 service på 100k.

 

Enig. Med unntak av bytte av et dørhåndtak for 3 år siden har jeg aldri hatt feil på Model S, måtte bytte noen slitedeler på understell i forbindelse med service\EU-kontroll, men ikke så uvanlig på en snart 6 år gammel bil. Naboen med Model S har vell vært inne på service for diverse reparasjoner ca 5 ganger i året, han kjører riktignok litt mer enn meg, men han har virkelig fått en mandagsbil. Jeg synes ikke folk skal finne seg i småfeil hele tiden, det hadde ikke jeg gjort.

Lenke til kommentar

Det er også grove designfeil på bilen som gjør at man vil dra håret sitt ut etterhvert.

 

 

Fra han som har laget videoen i den første linken du postet:

 

"I see this video is starting to take off again so I need to say, anyone coming here to show a huge "flaw" with the Tesla is in the wrong place. I drive 6 MILES of dirt roads every day, and yes I get some dirt in my car, but no bumpers are falling off, nothing was sagging, the car is doing very well for driving on terrible Michigan roads, dirt or paved. If this does any damage to the car, I'll be the first to post about it."

 

Når det gjelder siste lenka, er dette ikke et unikt problem for Tesla - mange biler i samme klassen har eksakt samme svakhet. Ikke at det rettferdiggjør at det renner vann og snø inn i bagasjerommet, men det er ikke spesifikt for Tesla. Det siste jeg hørte om dette, er at nyere produksjoner har forbedret dette med en annen utforming på lista.

 

Spør du Bjørn Nyland personlig, som har lagt ut den siste videoen der, tipper jeg du får til svar at han alt i alt liker Model 3 veldig godt.

 

Dog, at Tesla Norge sliter med serviceapparatet og omdømmet, er nok ganske åpenbart. 

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Bjørn Nyland og egentlig alle andre liker model 3 veldig godt. Det er en veldig god bil.

 

De har satt på en større pakning på bakluka så det er ikke like stort problem med vann lenger (dette er jo ett sedan problem generelt) de har lakt noe skum på batteriet så tredjeparts ladere ikke skal få helt noia av den termiske ekspansjonen til batteriet, og skvettlapper koster under 200kr til alle 4 hjul hvis man absolutt skulle være redd for å få sand og grus i understeller.

 

Men det er litt problemer med manglende lakk rundt om kring på Model 3 som Tesla ikke ser til å ta spesielt seriøst. Kan bli litt problemer etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er også grove designfeil på bilen som gjør at man vil dra håret sitt ut etterhvert.

 

 

 

 

Tesla krever også mildt sagt høye kostnader for enkle reparasjoner og vedlikehold.

Uansett hva Tesla påstår, må kundene være forberedt på et servicehelvete med

ventetid på uker/måneder, og til skyhøye kostnader. Tesla-style.

 

Om ikke dette er nok, sponser Tesla flere youtubere. Altså kjøpt og betalt av Tesla. 

Disse youtuberne later selvfølgelig som at Teslaer er helt feilfrie, med top notch kvalitet.

 

Jeg spår at Tesla vil slite når seriøse bilgiganter for alvor begynner med rene elektriske biler.

Tesla er elbilenes svar på DotCom-boblen/IT-boblen.

Altså folk som betaler ren spekulativ/fake overpris, hvor kvalitet/service ikke samsvarer med prisen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spår at Tesla vil slite når seriøse bilgiganter for alvor begynner med rene elektriske biler.

Tesla er elbilenes svar på DotCom-boblen/IT-boblen.

Altså folk som betaler ren spekulativ/fake overpris, hvor kvalitet/service ikke samsvarer med prisen.

 

De er jo på banen nå, audi, jaguar osv. Jaguar kjører vell lavpris kampanje om dagen, så det ser ikke ut til å bli slik enda. 

 

Å forvente å betale billigpris på reperasjoner for en bil som plasserer seg i premium segmentet(fra deres ståsted) er jo ganske absurd. Om en kommer i fra Toyota så er det kanskje en vekker, men det er jo som normalt når en kommer i fra premiumsegmentet. Aldri betalt så mye i vedlikehold som da jeg kjørte bmw. Hos tesla har jeg ikke hatt noen utgifter enda. Foruten billig service. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Tesla krever også mildt sagt høye kostnader for enkle reparasjoner og vedlikehold.

Uansett hva Tesla påstår, må kundene være forberedt på et servicehelvete med

ventetid på uker/måneder, og til skyhøye kostnader. Tesla-style.

Hadde en feil med treg styring på min Model X for et par uker siden (etter 82k km), og min erfaring er at service har aldri vært bedre:

 

- Kunne enkelt booke time via appen i Drammen 4 dager frem i tid.

- Model X lånebil sto klar, og jeg kjørte ca 1000 km med den, og sparte dermed omkring 750 kr på dekk/forsikring til min bil, pluss slitasje/verditap.

- Ble forespeilet nærmere en uke reperasjonstid (jeg ba de samtidig fikse noen garantifeil som hade samlet seg opp), og det var også den tiden det tok.

- De fikk tydeligvis tak i det de trengte av deler uten stress, blant annet en baklykt og et styrestag.

- I all hovedsak fikset de det jeg ville at de skulle fikse. (Det er et par feil de vil måtte fikse senere, ettersom løsning ikke er helt klar ennå.)

- Ettersom dette var garanti, betalte jeg 0,00 kr. Antar riktignok at jeg får regning for bompenger på leiebilen, noe som var informert om, og som jeg uansett ville måtte betalt på min egen bil.

- En bitteliten negativ ting jeg kan nevne er at før har de vasket bilen, men det gjorde de ikke denne gangen. Men det er greit nok.

 

Dette var et svært smertefritt verkstedopphold. De gjorde alt de sa at de skulle gjøre på tiden de sa at de skulle gjøre det, og i mellomtiden hadde jeg gratis lånebil som på noen måter er bedre enn min egen bil.

 

Om ikke dette er nok, sponser Tesla flere youtubere. Altså kjøpt og betalt av Tesla. 

Disse youtuberne later selvfølgelig som at Teslaer er helt feilfrie, med top notch kvalitet.

Så vidt jeg vet er dette fullstendig bullshit.

 

Tesla har hatt referral-programmer der youtubere har kunnet motta premier, men dette har vært helt åpent for alle Tesla-eiere. Det er ikke det samme som å være kjøpt og betalt. De fleste Tesla youtuberne hopper av glede hver gang de får en feil, fordi da kan de lage en video og generere klikk.

 

Jeg spår at Tesla vil slite når seriøse bilgiganter for alvor begynner med rene elektriske biler.

Tesla er elbilenes svar på DotCom-boblen/IT-boblen.

Altså folk som betaler ren spekulativ/fake overpris, hvor kvalitet/service ikke samsvarer med prisen.

Grunnen til at Tesla selger så bra er fordi bilene er supre. Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om ikke dette er nok, sponser Tesla flere youtubere. Altså kjøpt og betalt av Tesla. 

Disse youtuberne later selvfølgelig som at Teslaer er helt feilfrie, med top notch kvalitet.

 

 

Likeledes kan man, også uten noen som helst form for bevisførsel, påstå at petroleumsgigantene sponser folk på YouTube og kommentarfelt rundt omkring for å drive propagandakampanjer mot elbiler generelt og Tesla spesielt.

 

Når det gjelder den felgen i videoen du viser, hadde akkurat det samme skjedd på en bil med tilsvarende dekkprofil og kort fjæring. Lærepengen der er å velge funksjon framfor form og ikke ha så jævlig lite gummi på felgen og lav kjerre.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

 

Om ikke dette er nok, sponser Tesla flere youtubere. Altså kjøpt og betalt av Tesla. 

Disse youtuberne later selvfølgelig som at Teslaer er helt feilfrie, med top notch kvalitet.

 

 

 

Da må de vel sponse alle da? Har sett myyyye reviews og generelt videoer av Model 3 i det siste for å være forberedt til jeg får levert min, og alle virker å være total enig om at det er en strålende bil og anbefales på det sterkeste.

 

CarWow har vel testa omtrent alle elbiler man kan kjøpe i dag og Model 3 havner lett på førsteplass der og. Tviler på at en slik seriøs bilkanal lar seg kjøpes. (forøvrig klager de på byggekvaliteten på Model S og X, noe de neppe ville gjort om de var sponsa?)

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ved utgangen av 2018 hadde Nextmove bestilt totalt 100 Tesla Model 3. I løpet av våren ble de 15 første levert, men bare én av fire kom uten feil. Det dreide seg om oppskrapede støtfangere, fukt i lyktene, defekte hjul, kabler som hang og slang og liknende, men enkelte av bilene var ikke engang kjøredyktige, ifølge selskapet, som også har fortalt historien sin til Bloomberg.

 

 

Med andre ord, god gammeldags Tesla-kvalitet. Blir fint når Porsche, Toyota, og alle andre bilprodusenter begynner i full skala med elbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord, god gammeldags Tesla-kvalitet. Blir fint når Porsche, Toyota, og alle andre bilprodusenter begynner i full skala med elbiler.

Utrolig at folk kjøper slike biler.

Tesla-menigheten har virkelig hypet dette selskapet opp i skyene, det skal de ha.

Generelt bør man ikke høre på et ord av hva en fanboy uttaler seg om, det er lite nyttig info egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at folk kjøper slike biler.

Tesla-menigheten har virkelig hypet dette selskapet opp i skyene, det skal de ha.

Generelt bør man ikke høre på et ord av hva en fanboy uttaler seg om, det er lite nyttig info egentlig.

 

Hva prater du om? du har da standhaftig påstått at du selv kjører en model S? Altså er du pr definisjon her inne både fanboy og med i menigheten, for det blir en jo automagisk når en kjøper disse bilene pr definisjon her inne. 

 

Så hva er sannheten egentlig? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...