Gå til innhold

Innbytteselskap: iPhone-lojaliteten synker raskt


Anbefalte innlegg

Jeg var en gang i Spaceworld i Oslo for å kjøpe en iPad til min datter. Fikk da høre at jeg var dum og slave av de store selskapene fordi jeg ville kjøpe iPad og ikke Samsung Galaxy Tab i stedet. Så at Spaceworld kanskje solgte mye Galaxy Tab i forhold til iPad ville ikke overraske meg., med den holdningen hos de ansatte.

 

Tror nok heller at de ansatte utrykkte sine personlige mening, Android har jo alltid vært et fornuftig valg, ihvertfal prismessig. Hadde jeg vært selger hadde jeg nok gjort det samme, men hadde formulert det en del annerledes. I etterpåklokskapen hadde jeg uansett valgt Ipad, Galaxy Tab var lite å skryte av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Så om den ikkje en best på noe, vil det si at Android er best på alt da? Men at saunene kjøper iPhone fordi den er veldig bra?

 

Og at du sliter med s10 din er enten løgn, eller ett defekt produkt.

 

Du leser virkelig ikke hva som blir skrevet du? Jeg skriver ikke at Android er best på alt, men en telefon fra Samsung kan være best på kamera, mens en Huawei kan være best på noen annet. 

Du påstår også at jeg lyver? Er du i slekt med han Donald borte i statene eller? Alt du ikke er enig er "fake news"?

https://microsoft-selfie.en.uptodown.com/android

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Om det er en patent eller ikke vet jeg ikke, men det er i hvert fall Apples implementering av ansiktsgjenkjenning. Sikker ansiktsgjenkjenning eksisterer ikke på Android (!). Det ble for første gang implementert et API som håndterer dette i Android 9 Pie, men jeg har til gode å se noen Android telefoner som tar det i bruk. Google implementerte det i hvert fall ikke på sitt nye Pixel flaggskip, med mindre det er kommet noen nye modeller jeg ikke kjenner til, så finnes det ikke. Det er også grunnen til at ansiktsgjenkjenning på Android begrenser seg til å låse opp telefonen, og ikke kan brukes i apper for innlogging, etc. De få telefonene som påstår å ha det, er dermed proprietære implementeringer hvor du må stole på produsentens håndtering av biometrisk data.

"Sikker ansiktgjennkjenning eksisterer ikke på android".

Kanskje lurt å ikke uttale seg om ting man ikke har snøring på? Jo det eksisterer. Men trenden nå er helt rammeløse telefoner, og ingen ønsker den stygge busslommen, så dette er vel på tur ut, til fordel for fingeravtrykkleser i skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere apper har bare sluttet å reagere. Microsoft selfie appen fikk jeg installert, men aldri startet opp. Det bare sto på loading i 20 minutter. 

Andre ting jeg dessverre opplever er at jeg ikke får oppdatert apper i Play Store når det passer meg. Av og til bare står det på Download Pending i timesvis før det plutselig begynner å funke. Har aldri funnet ut hvorfor. Har fulgt alle guider på nettet om å tømme cache og alt for å få det til å funke, men til ingen nytte. Og det skjer bare av og til, så jeg forstår ikke hva som er greia.

 

Den kobler seg også fra WiFien min av og til.

Programvare fra Microsoft som ikke fungerer. Som forventet.

Høres ut som et driverproblem mellom trådløsbrikkesettet på telefonen og trådløsrouteren/aksesspunktet.

Play store er ikke Android, og Android er bedre uten.

 

Ser den at noen faktisk har 100 meldinger om dagen og ønsker åpning av telefon uten å løfte den.

Husker jeg hadde en jobbmobil uten varsel-led, måtte jo stadig bort til mobilen for å sjekke om det hadde vært anrop eller annet.

Det finnes også en funksjon for kontinuerlig varsel. Har kun sett det hos Samsung, der jeg husker det fra å ha skrudd det av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

"Sikker ansiktgjennkjenning eksisterer ikke på android".

Kanskje lurt å ikke uttale seg om ting man ikke har snøring på? Jo det eksisterer. Men trenden nå er helt rammeløse telefoner, og ingen ønsker den stygge busslommen, så dette er vel på tur ut, til fordel for fingeravtrykkleser i skjermen.

 

 

Kanskje lurt å lese alt jeg skriver før du hisser deg opp? Sikker ansiktsgjenkjenning ble introdusert først i Android 9 Pie, gjennom API-et BiometricPromt API, som snart nærmer sett ett år fra release. Så jeg er klar over at det teknisk sett eksisterer, spørsmålet mitt var om noen faktisk har tatt dette i bruk? Google selv hadde jo allverdens mulighet med Pixel 3 å vise hvordan det skulle gjøres, men valgte å ignorere at det finnes. Uten dette kan man ikke bruke face unlock til noe annet enn å komme seg forbi lock screen, og det er jo rimelig ubrukelig, og rimelig langt unna sinn argeste konkurrent Apple.

 

Spent på om nye Pixel 4 gjør noe med dette som rapportert i siste tek artikkel..

 

Men hvis det eksisterer, så er det vel enkelt å gi noen eksempler? Jeg er genuint interessert i om det finnes. Jeg vet P20 har en egen implementasjon, men om denne støtter bruk i apper vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd en.

Lenke til kommentar

Du leser virkelig ikke hva som blir skrevet du? Jeg skriver ikke at Android er best på alt, men en telefon fra Samsung kan være best på kamera, mens en Huawei kan være best på noen annet. 

Du påstår også at jeg lyver? Er du i slekt med han Donald borte i statene eller? Alt du ikke er enig er "fake news"?

https://microsoft-selfie.en.uptodown.com/android

Du leser virkelig ikke hva som blir skrevet du? Jeg skriver ikke at Android er best på alt, men en telefon fra Samsung kan være best på kamera, mens en Huawei kan være best på noen annet. 

Du påstår også at jeg lyver? Er du i slekt med han Donald borte i statene eller? Alt du ikke er enig er "fake news"?

https://microsoft-selfie.en.uptodown.com/android

Du vet tydeligvis ikkje hva du skriver. Du skriver iPhone og Android.

Du skrev at iPhone gjerne ikkje var best på noe. Da gjenstår jo bare ett alternativ da?

Hvordan skal eg vite at du mener alle produsenten med Android i bakgrunnen da?

 

Sår tvil om uttalelsene dine ja. Du snakker om masse problemer med Android, men en app. Kan det tenkes at det er appen eller brukeren det er noe gale med?

 

Såz prater du om en app, android, en produsent som bruker Android eller en viss tlf?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du vet tydeligvis ikkje hva du skriver. Du skriver iPhone og Android.

Du skrev at iPhone gjerne ikkje var best på noe. Da gjenstår jo bare ett alternativ da?

Hvordan skal eg vite at du mener alle produsenten med Android i bakgrunnen da?

 

Sår tvil om uttalelsene dine ja. Du snakker om masse problemer med Android, men en app. Kan det tenkes at det er appen eller brukeren det er noe gale med?

 

Såz prater du om en app, android, en produsent som bruker Android eller en viss tlf?

 

Du får bare late som om du ikke forstår hva andre mener. Du liker det sikkert best sånn. Ha det bra! 

Lenke til kommentar

Kanskje lurt å lese alt jeg skriver før du hisser deg opp? Sikker ansiktsgjenkjenning ble introdusert først i Android 9 Pie, gjennom API-et BiometricPromt API, som snart nærmer sett ett år fra release. Så jeg er klar over at det teknisk sett eksisterer, spørsmålet mitt var om noen faktisk har tatt dette i bruk? Google selv hadde jo allverdens mulighet med Pixel 3 å vise hvordan det skulle gjøres, men valgte å ignorere at det finnes. Uten dette kan man ikke bruke face unlock til noe annet enn å komme seg forbi lock screen, og det er jo rimelig ubrukelig, og rimelig langt unna sinn argeste konkurrent Apple.

 

Spent på om nye Pixel 4 gjør noe med dette som rapportert i siste tek artikkel..

 

Men hvis det eksisterer, så er det vel enkelt å gi noen eksempler? Jeg er genuint interessert i om det finnes. Jeg vet P20 har en egen implementasjon, men om denne støtter bruk i apper vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd en.

Jeg bruker face unlock på Samsung a70 med Android 9. Der låser jeg opp telefonen, nettbank, vipps og andre tjenester som tilbyr biometri til å logge inn. Det er kjekt å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg bruker face unlock på Samsung a70 med Android 9. Der låser jeg opp telefonen, nettbank, vipps og andre tjenester som tilbyr biometri til å logge inn. Det er kjekt å bruke.

Nå ødela du virkeligheten til apple gutta. Det er jo kun apple som tilbyr dette, må skjønne. At vi har hatt ansiktgjennkjenning på android i flere år, er jo bare løgn. At flere av de kinesiske produsentene har akkurat samme teknologi som apple, overser de glatt. Og ja, dette trengs ikke sies en gang, men Samsung sin versjon er så til de grader lite sikker at du bør ikke ha kriminelle ting på telefonen, ei heller bør du oppbevare statshemmeligheter på den... Du snakker om å klamre seg til det berømte halmstrået, men det er vel alt som er igjen av iphone... et lite halmstrå.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om merkevarenavn lenger når det gjelder telefoner. Alle er like, kun små forskjeller der noen har tjenester eller features som de er alene om i 15 minutter. Men gøy å se at dere fortsatt diskuterer etter 12 år med touch telefoner der det har skjedd gradvise forbedringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg bruker face unlock på Samsung a70 med Android 9. Der låser jeg opp telefonen, nettbank, vipps og andre tjenester som tilbyr biometri til å logge inn. Det er kjekt å bruke.

 

Takk for det eneste fornuftige svaret her! I stand corrected, hvis dette nå virker på Android enhetene så er det jo veldig bra :)

 

Nå ødela du virkeligheten til apple gutta. Det er jo kun apple som tilbyr dette, må skjønne. At vi har hatt ansiktgjennkjenning på android i flere år, er jo bare løgn. At flere av de kinesiske produsentene har akkurat samme teknologi som apple, overser de glatt. Og ja, dette trengs ikke sies en gang, men Samsung sin versjon er så til de grader lite sikker at du bør ikke ha kriminelle ting på telefonen, ei heller bør du oppbevare statshemmeligheter på den... Du snakker om å klamre seg til det berømte halmstrået, men det er vel alt som er igjen av iphone... et lite halmstrå.

 

Var det meg du sikta til igjen? Enten leser du ikke det jeg skriver, eller så misforstår du med vilje for å være vrang.

 

Jeg har ikke påstått at Android ikke har hatt ansiktsgjengjenning, tvert i mot. Jeg påstod at de ikke har hatt noen ansiktsgjenkjenning man kan bruke til noe annet enn å logge inn fra lock screen med. Å kunne bruke face unlock til andre ting enn å logge inn med er jo noe av essensen av biometri, ellers er det rimelig lite vits å ha det. Jeg har til og med gitt deg kilder til påstandene mine, som du enten ikke har lest eller ignorert, så hvis du påstår at jeg tar feil så få du komme opp med noe bedre enn "du er en dum Apple fanboy og kan ingenting". Jeg har heller ikke oversett kinesiske produsenter som du påstår, jeg nevnte faktisk Huawei spesifikt. Jeg har heller ikke påstått at Apple er alene om noe teknologi, så prøv igjen.

 

Og poenget mitt? At Apple ikke er så langt bak som du kanskje ønsker, av og til foran. Tenke seg til.. ;)

 

Så står du selvsagt fritt til å mene at face unlock er en ubrukelig teknologi som ingen trenger (som så mange andre ser ut til å mene) og at det meste andre er bedre. Og det er helt greitt. Men det ser i hvert fall ut som Google er uenig hvis vi skal gå etter ryktene om den nye Pixel telefonen..

Lenke til kommentar

Nå ødela du virkeligheten til apple gutta. Det er jo kun apple som tilbyr dette, må skjønne. At vi har hatt ansiktgjennkjenning på android i flere år, er jo bare løgn. At flere av de kinesiske produsentene har akkurat samme teknologi som apple, overser de glatt. Og ja, dette trengs ikke sies en gang, men Samsung sin versjon er så til de grader lite sikker at du bør ikke ha kriminelle ting på telefonen, ei heller bør du oppbevare statshemmeligheter på den... Du snakker om å klamre seg til det berømte halmstrået, men det er vel alt som er igjen av iphone... et lite halmstrå.

Bra om det fungerer, men tilbyr de ansiktsgjenkjenning i kombinasjon med pin-kode? Det hadde gitt langt bedre sikkerhet og hadde faktisk vært en feature jeg hadde satt stor pris på. Gjerne også i kombinasjon med fingeravtrykksleser der systemet krever at du har input på 2 av de 3 for å låse opp telefon/nettbrett. Så kan man velge de to som passer i der og da. 

Lenke til kommentar

Altså. Hæ? Dette har du god kontroll på i Android. Bare gå inn i innstillinger og apptillatelser så kan du tildele/ fjerne tilganger til kamera/ mikrofon/ posisjon/ meldinger/ kontakter osv osv for hver eneste app du har installert

Du kan ikke detaljstyre om appene kun eksempelvis får bruke posisjon når appen er i bruk og ikke når det passer denne.

 

På iPhone kan jeg velge at Snapchat, Google Maps og så videre kun bruker posisjon når jeg åpner og aktivt bruker appen. Jeg vil ikke at apper med tilgang til posisjonen min kan snoke på denne når jeg ikke aktiv bruker appen, dette kan man ikke sikre seg mot på Android uten å måtte deaktivere posisjon helt og slå det på når det trengs som er tungvint og burde være unødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Du kan ikke detaljstyre om appene kun eksempelvis får bruke posisjon når appen er i bruk og ikke når det passer denne.

 

På iPhone kan jeg velge at Snapchat, Google Maps og så videre kun bruker posisjon når jeg åpner og aktivt bruker appen. Jeg vil ikke at apper med tilgang til posisjonen min kan snoke på denne når jeg ikke aktiv bruker appen, dette kan man ikke sikre seg mot på Android uten å måtte deaktivere posisjon helt og slå det på når det trengs som er tungvint og burde være unødvendig.

 

 

Uten at jeg gidder å sjekke, så mener jeg dette endret seg i versjon 10, kan ha vært versjon 9 og av Android, at dette ble lagt til. Ikke at det var et sekund for tidlig..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Bra om det fungerer, men tilbyr de ansiktsgjenkjenning i kombinasjon med pin-kode? Det hadde gitt langt bedre sikkerhet og hadde faktisk vært en feature jeg hadde satt stor pris på. Gjerne også i kombinasjon med fingeravtrykksleser der systemet krever at du har input på 2 av de 3 for å låse opp telefon/nettbrett. Så kan man velge de to som passer i der og da.

Samsung hadde vel en variant der du kombinerte ansikt og iris for å låse opp, på galaxy s9. Mulugens på flere. Men de har jo nå gått bi6rt ifra dette, og erstattet det med en fingeravtrykkleser under skjermen. Noe som vel er den beste løsningen, da man alltid trykker på telefonen.
Lenke til kommentar

Samsung hadde vel en variant der du kombinerte ansikt og iris for å låse opp, på galaxy s9. Mulugens på flere. Men de har jo nå gått bi6rt ifra dette, og erstattet det med en fingeravtrykkleser under skjermen. Noe som vel er den beste løsningen, da man alltid trykker på telefonen.

Fingeravtrykk leser under skjermen hos Samsung suger balle. Jeg håper jeg aldri finner noe sånt på en telefon igjen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...