Gå til innhold

Innbytteselskap: iPhone-lojaliteten synker raskt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

De som tror folk kjøper iPhone fordi det er kuult har misforstått. Det er da ikke kuult å bli kalt sau eller idiot hver gang man møter dere som bruker Android.

De som kjøper iPhone fordi det er et godt produkt kommer nok til å fortsette med det, fordi de er som regel veldig fornøyde.

 

Jeg tror grunnen til at mange velger bort iPhone nå for tiden er at de koster så latterlig mye. Selv vil jeg gjerne ha en iPhone Xs, men med et maksbudsjett på 6.000 kr for mobil må det pent bli noe annet. Ikke fordi jeg ikke like iPhone lenger, men fordi de koster altfor mye i forhold til det de gjorde da jeg begynte med iPhone. Husker jeg ga 5.190 kr for iPhone 5s og jeg syntes det var dyyyyrt. Men det var ingen gode alternativer. Nå koster de mye mer og det finnes flere gode alternativer enn før.

 

Så denne saken må sees fra flere hold for å gi mening.

 

Artikkelen nevne også at dette er iPhone X kunder som bytter til noe annet. Man blir naturligvis ikke imponert av å bruke 11.000 kr på noe som er omtrent helt teknisk likt som forrige iPhone modell.

 

Man må også vurdere dette selskapet som har utført undersøkelsen. Hvordan har de markedsført produktene sine? Jeg var en gang i Spaceworld i Oslo for å kjøpe en iPad til min datter. Fikk da høre at jeg var dum og slave av de store selskapene fordi jeg ville kjøpe iPad og ikke Samsung Galaxy Tab i stedet. Så at Spaceworld kanskje solgte mye Galaxy Tab i forhold til iPad ville ikke overraske meg., med den holdningen hos de ansatte.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Man må også vurdere dette selskapet som har utført undersøkelsen. Hvordan har de markedsført produktene sine? Jeg var en gang i Spaceworld i Oslo for å kjøpe en iPad til min datter. Fikk da høre at jeg var dum og slave av de store selskapene fordi jeg ville kjøpe iPad og ikke Samsung Galaxy Tab i stedet. Så at Spaceworld kanskje solgte mye Galaxy Tab i forhold til iPad ville ikke overraske meg., med den holdningen hos de ansatte.

 

Dette er ganske vanlig, opplevde en lignende greie på Elkjøp når jeg var med en kamerat som skulle ha en Ipad. Dette handler om profitt, de tjener mer på å selge andre ting enn Apple, fordi marginene er lavere på Apple produkter. Og de får nok beskjed av sjefene sine om å prøve å få kunder til å kjøpe ting de har bedre marginer på. Noen selgere drar det nok litt lengre enn andre, ganske spesielt å fortelle en kunde at de er dumme og slaver av Apple. Tommelfingerregelen er å aldri stole på selgere. Som regel bryr de seg lite om å selge deg det beste produktet, men heller produktet som de har best margin på.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk for iPhone 7plus en gang i tiden. Helt ok telefon som aldri har sviktet på noe vis. Bortsett fra da skjermen knuste, som var min egen skyld.

 

Da jeg måtte ta et valg mellom skjermbytte og ny telefon, falt valget på ny. Så var valget hvilken prisklasse. Jeg bestemte meg for maks 5000,-, som er milevis under iPhones.

 

Jeg har nå Samsung a70 som gir meg en like god eller bedre brukeropplevelse enn iPhone 7plus og tilogmed iPhone x og XS Max, som svigerfar og søster til samboer har. Jeg tror Apple da har et lite problem. Kundegrunnlaget deres krymper faretruende raskt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor kommer det fra at iPhone kunder er så lojale? All statistikk jeg har sett viser at de bytter minst, eller heller noe mer, enn Android brukere generelt. Og Stort sett like mye som Samsung kunder.

Det er vel plattformen som menes med bytte. En annen ting er at iPhone brukere legger igjen mer penger etter telefonen er kjøpt også. Musikk. Apps, filmer, med mer. Der kjenner jeg meg igjen, for jeg eier titalls filmer som spilles av på Apple tv hjemme, mens på google film har jeg ingen. Jeg har kjøpt ringetoner hos Apple, det har jeg aldri trengt med Android. Jeg har kjøpt lagringsplass i iCloud, det har jeg ikke gjort i Google disk før nå. Jeg har kjøpt endel apps med iphone, mens på mine Android enheter har jeg kun brukt penger på 2 apper. Ene var iboobs i 2011, og andre fra AirDroid som en tjeneste for 2 år siden.

 

Totalen var at jeg egentlig søkte etter en iPhone da forrige døde, men fikk mareritt om natta da jeg så prisene på dagens generasjon..

 

Nå har jeg dog alltid brukt google til synkronisering, så noe plattformbytte for meg har aldri vært en utfordring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som tror folk kjøper iPhone fordi det er kuult har misforstått. Det er da ikke kuult å bli kalt sau eller idiot hver gang man møter dere som bruker Android.

De som kjøper iPhone fordi det er et godt produkt kommer nok til å fortsette med det, fordi de er som regel veldig fornøyde.

 

Jeg tror grunnen til at mange velger bort iPhone nå for tiden er at de koster så latterlig mye. Selv vil jeg gjerne ha en iPhone Xs, men med et maksbudsjett på 6.000 kr for mobil må det pent bli noe annet. Ikke fordi jeg ikke like iPhone lenger, men fordi de koster altfor mye i forhold til det de gjorde da jeg begynte med iPhone. Husker jeg ga 5.190 kr for iPhone 5s og jeg syntes det var dyyyyrt. Men det var ingen gode alternativer. Nå koster de mye mer og det finnes flere gode alternativer enn før.

 

Så denne saken må sees fra flere hold for å gi mening.

 

Artikkelen nevne også at dette er iPhone X kunder som bytter til noe annet. Man blir naturligvis ikke imponert av å bruke 11.000 kr på noe som er omtrent helt teknisk likt som forrige iPhone modell.

 

Man må også vurdere dette selskapet som har utført undersøkelsen. Hvordan har de markedsført produktene sine? Jeg var en gang i Spaceworld i Oslo for å kjøpe en iPad til min datter. Fikk da høre at jeg var dum og slave av de store selskapene fordi jeg ville kjøpe iPad og ikke Samsung Galaxy Tab i stedet. Så at Spaceworld kanskje solgte mye Galaxy Tab i forhold til iPad ville ikke overraske meg., med den holdningen hos de ansatte.

 

Tiden da Iphone var et godt produkt er forbi. Android hopper bukk over iOS, iOS fremstår som det var omtrent i 2008

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Tiden da Iphone var et godt produkt er forbi. Android hopper bukk over iOS, iOS fremstår som det var omtrent i 2008

 

Det er jeg absolutt ikke enig i. IOS er lang mer brukervennlig og stabilt enn Android. iPhone gir deg også en veldig god totalpakke, alle faktorene sett under ett. Den er kanskje ikke best på noe, men ofte veldig bra på alt.

 

Selv bruker jeg en S10 med Android, men sliter mye mer med ustabilitet, battery drain og småbugs enn jeg gjorde med iPhone.

Så der er min erfaring stikk motsatt av din.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vel forskjell blir mindre og mindre for hver dag. Bare tull å argumenter den ene eller den andre veien. Folk har forskjellige prioriteter og velger ut i fra det.

 

Jeg er opptatt av lyd fra 3.5mm jack og velger derfor LG. Sønnen min opptatt av kamer så da velger han Huawei. Jeg ser ingen grunn til å velge Apple og være låst til Apple verden. Noen liker det. Gode produkter men de koster mye mer enn de smaker.

 

Alle platform har et eller annet problem her og der. de er avanserte og kompliserte. Ikke lett å få alt til å virke sammen.

 

Men jeg er frustrert over Google Chrome og battery drain. Google klarer visst ikke å fikse det, eller ikke vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Da vil jeg påstå at veldig mange bytter telefon før det har gått et år. Bare se litt på Finn, så ser du at det selges nokså nye telefoner med den begrunnelsen at de har kjøpt seg ny telefon.

 

Mange her på forumet vil nok også innrømme å bytte telefon opp til flere ganger i året. Fint at ikke du gjør det da. Bra for miljøet og for lommeboka.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Min datter har kun hatt iphones, men etter så mye problemer med iphoneX så sa hun at hun aldri skulle ha iphone igjen. Sier vel det meste. Andre grunner til at kundene ikke er trofaste som før er jo at det ikke akkurat er "kult" å ha apple produkter mer.

Hvordan kan det at datteren din fra nå av ikke ønsker iPhone «si det meste»??

Jeg har iPhone X og har aldri hatt ett eneste problem med den. Den er også den beste iPhone jeg noensinne har hatt.

Endret av Joooakim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...