Gå til innhold

En av ti Nito-medlemmer har hørt homo-slengbemerkninger på jobb


Anbefalte innlegg

I å ikke behandle homofile slik alle andre?

 

Det er tross alt ikke sååå mange år siden kvalifisert helsepersonell bedømte homofile som syke inntil det ble politisk bestemt at det er de ikke.

Her til lands er det noe kristendommen innførte under tvang, ikke helsevesenet, som forøvrig i psykologisk avart har gått noen runder. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er I?

 

 

Intersex. Folk som er født(!) med eller utvikler (for eksempel i puberteten) usikre eller tvetydige kjønnskarakteristika. "Damer med skjegg". Hermafroditter, sa vi i gamle dager, men det brukes ikke lenger. Så i utgangspunktet ikke folk som har operert seg for å bli slik, de tilhører T (trans)...

 

For eksempel blir det født babyer som har anlegg for både eggstokker og testikler, noen kan fødes uten åpning mellom kjønnsleppene eller motsatt, en pung som ikke vokser sammen.

 

Man har prøvd å operere slike barn tidlig, før de utvikler noen bevissthet om kjønn, i den tro at de da vil slippe å bli forvirret, og føle seg som det kjønnet de blir operert og oppdratt til. Men det har vel vist seg når disse etterhvert vokste opp at så enkelt er det ikke. 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig, helsepersonell har lite de skulle sagt, samme med alle andre. Det virker som folk selv skal få bestemme om de trenger psykiske hjelp eller ikke, og da er man jo like langt.

 

Om du går rundt å tror at du ikke har et kjønn, og kapper av deg tissen din, eller finner ut at du vil operere inn horn i panna fordi du identifiserer deg som en okse, da er det noe galt i hodet.

 

Om du er forelska i en person av samme kjønn er jo bare barnematen i forhold.

 

Her var det jo veldig sterke meninger og veldig svak argmentasjon. Om ikke frivillig så er det du skriver ganske underholdene i det minste. Ifølge media så var det 50000 med statsministeren i spissen som gikk i tog mot slike råtne utsagn du lirer av deg i dag og 275000 sto og heiet på de i Oslo. Lykke til på veien videre med holdningene dine, mange broer som er brent og dører som er blitt lukket der vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Svak argumentasjon eller ei, jeg hadde iallefall ett argument i motsetning til deg, som bare viser hvor intolerant du er ovenfor folk som har andre meninger enn deg. Altså slik som veldig mange som feirer pride har en tendens til å være.

 

Jeg har allerede akseptert at homofile er helt vanlige mennesker, men jeg kommer aldri til å støtte transvestitters lemlesting av seg selv. Å fortelle dem at de kan være hvilket kjønn de ønsker er like sjukt som som å fortelle en schizofren at han må bare høre på stemmene i hodet sitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Okey, så nettopp på VGTV, og der bruker angivelige heterofile jenter "homser" når de omtaler homofile menn. Jeg trodde homse var skjellsordet, men her i artiklene er det altså det mildere "homo" de anser som en slengbemerkninger, men miljøet ser jo ikke selv ut til å være enig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Okey, så nettopp på VGTV, og der bruker angivelige heterofile jenter "homser" når de omtaler homofile menn. Jeg trodde homse var skjellsordet, men her i artiklene er det altså det mildere "homo" de anser som en slengbemerkninger, men miljøet ser jo ikke selv ut til å være enig?

Her handler det altså om at folk bruker "homo" for å beskrive noe negativt, ikke at de bruker det til å beskrive homofile.

 

Det er en uting at folk bruker homo som et skjellsord.

Lenke til kommentar

Er så jævla lei dette homomaset overalt. Det er en ekstremt liten gruppe det angår og skal man se det utifra et evulusjonsperspektiv så er det genetisk selvmord å bli tiltrukket av noen du ikke kan videreføre genene dine med. Altså utifra dette perspektivet noe som er sykt.

Det er jo sånne som dere som er grunnen til at Pride finnes, hadde dere klart å oppføre dere som folk hadde dette ikke vært noe problem.

 

Finnes det en diagnose på heterofile som har en skremmende fokus på hva andre gjør med organene sine på fritiden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo sånne som dere som er grunnen til at Pride finnes, hadde dere klart å oppføre dere som folk hadde dette ikke vært noe problem.

 

Finnes det en diagnose på heterofile som har en skremmende fokus på hva andre gjør med organene sine på fritiden?

 

Jeg trodde Pride fantes for så stå opp mot undertrykkelse og vold jeg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg trodde Pride fantes for så stå opp mot undertrykkelse og vold jeg?

Hvis vi feks sier at du har rødt hår, er en minoritet og overhører at kollegaer slenger dritt om folk med rødt hår, hadde du da:

 

A: Syns det var sjempemoro

B: Gjort det samme selv

C: Startet å tenke

Lenke til kommentar

Hvis vi feks sier at du har rødt hår, er en minoritet og overhører at kollegaer slenger dritt om folk med rødt hår, hadde du da:

 

A: Syns det var sjempemoro

B: Gjort det samme selv

C: Startet å tenke

 

Lese du innlegget du siterte i svaret ditt? Altså i det innlegget jeg siterte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Homo er et historisk norskt skjellsord som går lengre enn 1000 år tilbake i tid til ordet "raggi". Ordene er ikke beslektet, men meningen er den samme. Det er noe umandig over den passive homofile rollen som motakeren. Dette er en ment som en fornærmelse mot personens maskulinitet, dermed alt for morro til at en kan regne med at det vil forsvinne. Fornærmelsen dukker opp på global basis, alle land har en eller annen betegnelse for generel insinuering om at noen er mindre mandig fordi dem foretrekker å ha homofil sex, men bare om dem selv da er på den passive motagende enden. Videre har en også skjellsordet homo som betegnelse for noe som er dumt. "Nei, det er bare gay." Altså at en ikke kan gjøre noe, fordi at da fremstår en som en mann som liker å ha passive motakende sex med en annen mann.

 

Disse to henger nøye sammen og har i tusner av år vært fornærmelser alle generasjoner har samlet seg rundt og syntes at var særlig festlige. Jeg foreslår at det ikke har å gjøre med et hat mot homofile, men heteroseksuelle menns preferanse for å ikke ha analt samleie med en annen mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homo er et historisk norskt skjellsord som går lengre enn 1000 år tilbake i tid til ordet "raggi". Ordene er ikke beslektet, men meningen er den samme. Det er noe umandig over den passive homofile rollen som motakeren. Dette er en ment som en fornærmelse mot personens maskulinitet, dermed alt for morro til at en kan regne med at det vil forsvinne. Fornærmelsen dukker opp på global basis, alle land har en eller annen betegnelse for generel insinuering om at noen er mindre mandig fordi dem foretrekker å ha homofil sex, men bare om dem selv da er på den passive motagende enden. Videre har en også skjellsordet homo som betegnelse for noe som er dumt. "Nei, det er bare gay." Altså at en ikke kan gjøre noe, fordi at da fremstår en som en mann som liker å ha passive motakende sex med en annen mann.

 

Disse to henger nøye sammen og har i tusner av år vært fornærmelser alle generasjoner har samlet seg rundt og syntes at var særlig festlige. Jeg foreslår at det ikke har å gjøre med et hat mot homofile, men heteroseksuelle menns preferanse for å ikke ha analt samleie med en annen mann.

Mange av dagens hetero menn bruker lenger tid på badet enn dama de er sammen med, så veldig maskulint er det vel ikke lenger. Så hvis det skulle være en forskjell på hetero og homofile, da må den ha gått ut på dato for et par tiår siden.

 

Og hvis noen tror at det er mer maskulint med muskler og tribal tattoveringer, da får dere selvsagt lov til å tro det.

 

Har enda til gode å møte en homofil mann som har noe imot heterofile.

Lenke til kommentar

Mange av dagens hetero menn bruker lenger tid på badet enn dama de er sammen med, så veldig maskulint er det vel ikke lenger. Så hvis det skulle være en forskjell på hetero og homofile, da må den ha gått ut på dato for et par tiår siden.

 

Og hvis noen tror at det er mer maskulint med muskler og tribal tattoveringer, da får dere selvsagt lov til å tro det.

 

Har enda til gode å møte en homofil mann som har noe imot heterofile.

 

Jeg er enig i at mange hetero menn bruker lang tid på badet. Men det beviser da på ingen måte at det er ingen forskjeller mellom heterofile og homofile menn. Det er likheter og ulikheter, en kan nok absolutt gå overens uten å være helt like.

 

Det er ikke musklene eller tribaltatoveringene som er maskuline som er fokuset når det kommer til å bruke "Homo" som skjellsord, men den heterofile mannens egne preferanse for å ikke motta analsex. Du liker ikke A, jeg ønsker å erte deg og sier "Jeg ser på deg at du er en sånn person som bare elsker A". En som skulle ønske å erte en annen heterofil mann kan dermed være sikker på at ordet "homo" vil fungere.

 

De homofile bruker dette til å få det til å se ut som at heterofile menn er ute etter dem. Sånn at de skal få beskyttelse og oppmerksomhet. Hele saken i trådstarters innlegg skriker av "ÅÅÅH stakkars oss, de er så slemme mot oss homofile".

 

Men jeg er ute i verden, jeg ser når ordet "homo" brukes og jeg har sett at det brukes ikke på denne måten de insinuerer. Det er rett og slett manipulasjon i fra LHBT i mot heterofile menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De homofile bruker dette til å få det til å se ut som at heterofile menn er ute etter dem. Sånn at de skal få beskyttelse og oppmerksomhet. Hele saken i trådstarters innlegg skriker av "ÅÅÅH stakkars oss, de er så slemme mot oss homofile".

 

Men jeg er ute i verden, jeg ser når ordet "homo" brukes og jeg har sett at det brukes ikke på denne måten de insinuerer. Det er rett og slett manipulasjon i fra LHBT i mot heterofile menn.

 

Misforstår jeg, eller påstår du at homo ikke brukes som et skjellsord mot homofile til daglig (f.eks "jævla homo" og lignende)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misforstår jeg, eller påstår du at homo ikke brukes som et skjellsord mot homofile til daglig (f.eks "jævla homo" og lignende)?

 

Det vanligste når folk roper "jævla homo" er det at betyr de vil kommunisere "Hei du, jeg liker ikke deg akkurat nå!". Det er utrolig mange som roper det skjellsordet, de roper det til omtrent hvem som helst. Jeg tror ikke jeg har en eneste heterofil venn som aldri har blitt kalt en "jævla homo". Du skjønner, folkene som roper det der er ikke så veldig oppfinsomme, de gidder ikke ha ett eget ord til å rope når dem er sinte på heterofile menn og et annet ord når dem er sinte på homofile menn.

 

Den andre kategorien av folk som gjør sånt, det skjer langt sjeldnere, er folk som leter etter svakheter og bruker dette som skjellsord. Og om de vet at du er homofil så sier dem "jævla homo". Vet de at du er svart så sier dem "nigger". Er du feit så blir du kalt "feiten". Alle møter på sånne folk, jeg møter sånne folk, det er ikke noe spesielt med homofile.

 

Jeg tror LHBT bevegelsen overvurderer antall psykopater som roper homo som skjellsord fordi dem er ute etter å lynsje homofile, og undervurdere hvor mange folk som bruker homo som skjellsord av ren vane fra dem var 13, og som da alltid bruker det skjellsordet, enten personen er homofil eller ei.

Endret av Fasiten
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror LHBT bevegelsen overvurderer antall psykopater som roper homo som skjellsord fordi dem er ute etter å lynsje homofile, og undervurdere hvor mange folk som bruker homo som skjellsord av ren vane fra dem var 13, og som da alltid bruker det skjellsordet, enten personen er homofil eller ei.

 

1. Ja, folk bruker homo som skjellsord selv om de ikke mener noe med homofile, men det sier fortsatt mye om holdningene. Du kan ikke si at du ikke har noe imot homofile hvis du samtidig bruker homo som skjellsord. Kanskje du gjør det underbevisst, men de som er bevisst på at de ikke har noe imot homofili vil ikke bruke homo som et skjellsord.

 

2. De er ikke nødvendigvis psykopater. Det er relativt vanlige folk som bare ikke fordrar homofili og synes det er sykt, unaturlig, ekkelt osv. Og det bunner alltid ned i en form for frykt. Du har mest sannsynlig en eller annen i din utvidede familie som er homofob av en viss grad. Og det skjer ofte. Kommentarfelt på Facebook og nettaviser, YouTube osv er så klart ofte fyllt med slikt, men det vet vel de fleste. Det de fleste ikke skjønner er at veldig mange homofile får kastet dritt etter seg veldig ofte. Og det er fordi de er homofile, ikke fordi noen bruker det som generelt skjellsord.

 

Jeg kjenner en del i LGBT miljøet. Både venner og familie, men også kjæresten min er bifil og selv hun kan oppleve hets på grunn av sin legning. Om du synes de overdriver fokuset på hets, så kan det også være at du leser for mye inn i det de sier. For det er mye hets, og det er noen som er mer utsatt enn andre. Derfor tar de opp kampen, for å beskytte alle. Ikke bare de som går rundt uten å bli hetset.

 

Det er et problem, og det er derfor de kjemper. Jo fortere de får gjort noe med det, jo fortere blir det "stille" rundt saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst er vel det vesentlige ikke hvor mange de er, men om de på noen måte er til skade eller hinder for oss andre. Det er de ikke, så da gjelder vel Kardemommeloven her som så ofte. De kan være som de vil, inklusive å danse i gatene med Village People-kostymer. 

 

Så om de de bare var 100 eller om de er 100 000, eller flere: Det endrer strengt tatt ingenting. Skjønt den gangen det ikke en gang var 100 av dem som sto fram og det kunne medføre 1 års fengsel å innrømme den slags "utugt" var det jo vanskeligere å slåss for de samme selvsagt rettigheter som oss heterofile. (Det er antagelig ingen tilfeldighet at aktivister som Kim Friele var kvinner, for dem var det nemlig ikke straffbart.)

 

Og for dem som mener diskriminering er fra en annen generasjon: Ja, fra mine foreldres. (Som heldigvis lærte meg bedre enn å bry meg om hva andre likte best.) Jeg var akkurat fylt 15 år når paragraf 213 ble opphevet, og 25 når det endelig opphørte som sykdomsdiagnose.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ikke bare la folk få være dem de er uten å la seksualiteten demmes definere hvem de er som person. Slengbemerkninger er ganske open-and-shut sak der de som gjør slengbemerkninger er trakasserende mennesker med vonde intensjoner, og å forsvare slik holdning er bensin på bålet for slik ondskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...