Gå til innhold

En av ti Nito-medlemmer har hørt homo-slengbemerkninger på jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Og en ting dere venstreekstreme folk er gode på er drittslenging og hat av alle som er annerledes enn dere selv mens dere samtidig verser om hvor tolerant dere liksom er.

 

Kan du gi eksempel på denne drittslengingen her i tråden, bare sånn at vi vet hva du snakker om?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Nei. Du jobber virkelig hardt for å få pedofili inn i denne debatten.

 

Det jeg sier er at de som går i "straight pride" og "white pride" tog ikke er mennesker som kjemper for toleranse og mot hat, og om du tror det er tilfellet så er du enten med på løgnen eller så er du naiv.

Du viser tydelig i tråden her at du hater hetrofile, og spesielt menn (jeg tipper de gjerne er hvite også da slike som deg gjerne liker å slå sammen de tre ordene som om de skulle være noe negativt). Tenk hvis vi normale hetrofile folk hadde oppført oss mot homofile slik du og dine oppfører seg mot oss? Det hadde blitt ramaskrik, men du kjemper tross alt for "det godes hat" og så lenge man kan påstå at man godhjertet hater folk så må vel alt være ok :hm:

 

Nei, jeg tror bare ikke du forstår analogien jeg prøver å dra frem. "white pride" er så absolutt relevant til argumentet mitt, fordi det er de samme folkene med det samme motivet, der høyreradikale sier at de "kun er stolte av å være hvite, slik som alle andre folkegrupper", men i praksis er antagonister for minoriteter og ytrer hat mot andre folkegrupper. Det er ingen som har et positivt eller nøytralt forhold til minoritetsgrupper som går i et "white pride" tog, akkurat som at det ikke er noen som har et positivt eller nøytralt forhold til LGBT+ som går i et "straight pride" tog.

 

Å si at "white pride" er analogt med "minority hate" er hverken en konspirasjon eller en teori. Det er en observasjon. At det finnes de som benekter at "white pride" og "straight pride" er antagonister er en konspirasjon, men ikke en teori.

 

Ja, vi skjønner at du er en ekstremt fordomsfull person som elsker å spre hatet ditt på internett, men uheldigvis for deg så overvinner kjærligheten mellom mennesker det overvelmende hatet ditt. At du mener at vi som er inkluderende og støtter kjærlighet for hele LGBTQS+ er de hatske mens du samtidig lirer av deg giftig, fordomsfult, og rasistisk innhold på side opp og side ned er helt ufattelig. Det er nesten så man ikke skjønner at det er mulig å ha så lite innsikt i hva en selv skriver.

 

Hatet deres vinner aldri over kjærligheten <3

Endret av Reaver1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du viser tydelig i tråden her at du hater hetrofile, og spesielt menn (jeg tipper de gjerne er hvite også da slike som deg gjerne liker å slå sammen de tre ordene som om de skulle være noe negativt). Tenk hvis vi normale hetrofile folk hadde oppført oss mot homofile slik du og dine oppfører seg mot oss? Det hadde blitt ramaskrik, men du kjemper tross alt for "det godes hat" og så lenge man kan påstå at man godhjertet hater folk så må vel alt være ok :hm:

 

Skal vi se, LOGIKK1001: Det at man er skeptisk til Straight Pride fordi det hovedsakelig (og beviselig) kun blir besøkt av høyreekstreme rasister, er ikke det samme som at man hater heterofile eller menn. Er det grei logikk og kan vi gå videre nå?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Kan du gi eksempel på denne drittslengingen her i tråden, bare sånn at vi vet hva du snakker om?

Her kan du få en liten oppsummering.

 

Det er ikke så lett for oss hvite, heterofile menn.

Latterliggjøring, rasisme og diskriminering. Bare grunnet hudfarge, legning, og kjønn så har ens mening ingenting å si. Hadde du oversett dette hvis det sto det samme bare med svarte, lesbiske kvinner skrevet med dryppende ironi?

 

 

Det er jo sånne som dere som er grunnen til at Pride finnes, hadde dere klart å oppføre dere som folk hadde dette ikke vært noe problem.

 

Finnes det en diagnose på heterofile som har en skremmende fokus på hva andre gjør med organene sine på fritiden?

Enda en runde med latterliggjøring rettet mot alle som skulle ha noen som helst formening om pride som viker fra fo2re sin mening.

 

 

Det har ingenting med at du ikke kan være stolt av din hetrofile legning. Det er bare ingen som blir lurt av "heterofil pride", på lik linje som at ingen blir lurt av at "white pride" bare er oppegående mennesker som er stolt av sitt majoritetsopphav. LGBT pride er en parade mot hat, heterofil pride er en parade for hat. Derfor misliker de fleste heterofil pride.

Her sammenstilles hetrofil pride med white pride, som om egentlig noen av disse tingene skal være ille. Gay pride er visst veldig bra, men hetro pride er fy fy. Black pride er toppers, mens white pride er rasistisk. Det er slik utsagn personer som dette kommer med som radikaliserer folk.

Altså at alle som mener at man ikke har noe å skamme seg over kun i kraft av å være hvit og streit er hatere og er kun ute etter å undertrykke andre. Det er dere selv som lager disse trollene og så kalte "alt-right" fantasifigurene dere hater sånn.

 

Er det en ting høyreradikale er gode på så er det å spille dumme. Støttespillerne er enten med på leken, eller så er de godtroende og lurer seg selv.

Og her kommer det flere personangrep med insinuasjoner om at personen han svarer er en høyreradikal.

 

Det jeg sier er at de som går i "straight pride" og "white pride" tog ikke er mennesker som kjemper for toleranse og mot hat, og om du tror det er tilfellet så er du enten med på løgnen eller så er du naiv.

Enda en ekstrem feilgeneralisering, på samme måte som å si at alle som går i Pride tog kjemper for hat og alle i black lives matters er rasistiske galninger, og at hvis man ikke tror den fremstillingen er sannhet så er man løgner eller naiv.

 

Nei, jeg tror bare ikke du forstår analogien jeg prøver å dra frem. "white pride" er så absolutt relevant til argumentet mitt, fordi det er de samme folkene med det samme motivet, der høyreradikale sier at de "kun er stolte av å være hvite, slik som alle andre folkegrupper", men i praksis er antagonister for minoriteter og ytrer hat mot andre folkegrupper. Det er ingen som har et positivt eller nøytralt forhold til minoritetsgrupper som går i et "white pride" tog, akkurat som at det ikke er noen som har et positivt eller nøytralt forhold til LGBT+ som går i et "straight pride" tog.

 

Å si at "white pride" er analogt med "minority hate" er hverken en konspirasjon eller en teori. Det er en observasjon. At det finnes de som benekter at "white pride" og "straight pride" er antagonister er en konspirasjon, men ikke en teori.

Her igjen trekkes det masse slutninger uten noen som helst rot i virkeligheten. Finnes det ekstremister som vil komme til straight pride? Helt sikkert. Finnes det pedofile som vil komme til pride? Helt sikkert. Per din definisjon så kan vi dermed konkludere med at pride er en gjeng pedofile, men din fremstilling her er noe jeg stiller meg uforstående til.

På samme måte det legges frem her kan man også si at det er ingen som ahr et positivt eller nøytralt forhold til LGBTQS+ som går i et "Pride" tog.

 

Skal vi se, LOGIKK1001: Det at man er skeptisk til Straight Pride fordi det hovedsakelig (og beviselig) kun blir besøkt av høyreekstreme rasister, er ikke det samme som at man hater heterofile eller menn. Er det grei logikk og kan vi gå videre nå?

Ja jøss, det har enda ikke vært en eneste straight pride, men det blir visst kun hovedsakelig og beviselig besøkt av høyreekstreme rasister? Så fint for deg at du har din egen personlige tidsmaskin du kan bruke for å se at dine ekstremt hatfylte fordommer stemmer, lenge før tingene engang har skjedd.

Så jo, her beviser du at du hater hetrofile når du tillegger egenskapene at hetrofile folk som ikke skammer seg over å være hetrofil er radikale rasister. Kan jeg på samme måte si at siden pride hovedsakelig (og beviselig) kun blir besøkt av pedofile og venstreekstreme sexister så er dette også en skikkelig drittparade ingen burde assosieres med?

Ja, såfremt logikken din holder vann med pride over her også så kan vi fint gå videre på den. Lyvekonkurranser er alltid gøy, men noe de fleste legger igjen i barndommen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Her kan du få en liten oppsummering.

 

Latterliggjøring, rasisme og diskriminering. Bare grunnet hudfarge, legning, og kjønn så har ens mening ingenting å si. Hadde du oversett dette hvis det sto det samme bare med svarte, lesbiske kvinner skrevet med dryppende ironi?

 

 

Enda en runde med latterliggjøring rettet mot alle som skulle ha noen som helst formening om pride som viker fra fo2re sin mening.

 

 

Her sammenstilles hetrofil pride med white pride, som om egentlig noen av disse tingene skal være ille. Gay pride er visst veldig bra, men hetro pride er fy fy. Black pride er toppers, mens white pride er rasistisk. Det er slik utsagn personer som dette kommer med som radikaliserer folk.

Altså at alle som mener at man ikke har noe å skamme seg over kun i kraft av å være hvit og streit er hatere og er kun ute etter å undertrykke andre. Det er dere selv som lager disse trollene og så kalte "alt-right" fantasifigurene dere hater sånn.

 

Og her kommer det flere personangrep med insinuasjoner om at personen han svarer er en høyreradikal.

 

Enda en ekstrem feilgeneralisering, på samme måte som å si at alle som går i Pride tog kjemper for hat og alle i black lives matters er rasistiske galninger, og at hvis man ikke tror den fremstillingen er sannhet så er man løgner eller naiv.

 

Her igjen trekkes det masse slutninger uten noen som helst rot i virkeligheten. Finnes det ekstremister som vil komme til straight pride? Helt sikkert. Finnes det pedofile som vil komme til pride? Helt sikkert. Per din definisjon så kan vi dermed konkludere med at pride er en gjeng pedofile, men din fremstilling her er noe jeg stiller meg uforstående til.

På samme måte det legges frem her kan man også si at det er ingen som ahr et positivt eller nøytralt forhold til LGBTQS+ som går i et "Pride" tog.

 

Ja jøss, det har enda ikke vært en eneste straight pride, men det blir visst kun hovedsakelig og beviselig besøkt av høyreekstreme rasister? Så fint for deg at du har din egen personlige tidsmaskin du kan bruke for å se at dine ekstremt hatfylte fordommer stemmer, lenge før tingene engang har skjedd.

Så jo, her beviser du at du hater hetrofile når du tillegger egenskapene at hetrofile folk som ikke skammer seg over å være hetrofil er radikale rasister. Kan jeg på samme måte si at siden pride hovedsakelig (og beviselig) kun blir besøkt av pedofile og venstreekstreme sexister så er dette også en skikkelig drittparade ingen burde assosieres med?

Ja, såfremt logikken din holder vann med pride over her også så kan vi fint gå videre på den. Lyvekonkurranser er alltid gøy, men noe de fleste legger igjen i barndommen.

Så litt ironisk påpeking at problemene til heterofile hvite menn kanskje ikke er i samme størrelsesorden som ikke-heterofile er å hate heterofile menn? Igjen feiler du logikktesten.

 

Og se innlegg 63 for et eksempel på Straight Pride Parade. Wikipedia har forøvrig en hel liste over dem

 

Kan jeg komme med et vennlig forslag: Ikke tro på alt du hører fra YouTube-videoer som sier at alle venstreekstreme, eller sågar bare alle litt til venstre for Trump, er imot alle hvite heterofile menn. Det virker sikkert logisk når de sier det, men det stemmer rett og slett ikke.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Her sammenstilles hetrofil pride med white pride, som om egentlig noen av disse tingene skal være ille. Gay pride er visst veldig bra, men hetro pride er fy fy. Black pride er toppers, mens white pride er rasistisk. Det er slik utsagn personer som dette kommer med som radikaliserer folk.

Altså at alle som mener at man ikke har noe å skamme seg over kun i kraft av å være hvit og streit er hatere og er kun ute etter å undertrykke andre. Det er dere selv som lager disse trollene og så kalte "alt-right" fantasifigurene dere hater sånn.

 

Det er opplagt at jeg traff en nerve her. En vesentlig forskjell på LGBT+ pride og straight pride er at straight pride i hovedsak er en parade skapt av høyrekonservative som protest mot LGBT+ pride. Førstnevnte er en positiv solidaritetsbevegelse, og sistnevnte er en motstandsbevegelse krydret med høyreradikal politikk og hat.

 

Som sagt så ser jeg bare to utfall her, det ene er at man bevisst er med på løgnen om at straight pride bare er stolthet og solidaritet til en, strengt tatt, uinteressant majoritet, og det andre er at man lurer seg selv med å tro at de som går i straight pride tog har et nøytralt eller positivt forhold til de som ikke er heteroseksuelle. Dette er ikke stort forskjellig fra white pride i kamuflasjen sin, og du virker inneforstått med problemet der.

 

Et crash course i god debattskikk her på forumet er å slutte å rekke fingeren mot andre debattanter og heller lære deg å angripe argumentene.

Lenke til kommentar

Så litt ironisk påpeking at problemene til heterofile hvite menn kanskje ikke er i samme størrelsesorden som ikke-heterofile er å hate heterofile menn? Igjen feiler du logikktesten.

 

Og se innlegg 63 for et eksempel på Straight Pride Parade. Wikipedia har forøvrig en hel liste over dem

 

Kan jeg komme med et vennlig forslag: Ikke tro på alt du hører fra YouTube-videoer som sier at alle venstreekstreme, eller sågar bare alle litt til venstre for Trump, er imot alle hvite heterofile menn. Det virker sikkert logisk når de sier det, men det stemmer rett og slett ikke.

Så det du sier er at ved mindre to problemer er av lik størrelse så har ikke det ene mindre problemet livets rett? Igjen feiler du logikktesten.

Ah, så i din verden så er 5 personer en parade.. ? Det skal ikke mye til for å kvalifisere for paradestatus nå for tiden... Og at du greier å se på de 5 personene og si at dette er 5 rasister som ønsker vondt over pride folk er så fordomsfult at det faktisk er ganske drøyt, men den type tankegang blir mer og mer vanlig blandt de med et tankesett som ligger veldig langt til venstre. Man ser dette spesielt i Antfia terroristene som ofte er populære i denne typen ekstremt miljø.

 

Kan jeg også få komme med et vennlig forslag? Slutt å tro at alle som mener noe annet enn deg er like rasistisk som du selv fremstiller deg som. Det er ingen som har sagt at alle litt til venstre for Trump er imot alle hvite hetrofile menn (utenom du selv akkurat nå selvsagt). Det som derimot er enkelt å si, og påpeke med fakta, er foraktet som vises mot hetrofile som ikke lengre godtar den typen middelalderskeholdninger du fremviser gjennom denne tråden. De har ikke lov til å være fornøyd med seg selv uten at det visstnok skal være rasistisk. Det er denne typen hate-speech som driver flere og flere mot høyresiden.

 

 

Det er opplagt at jeg traff en nerve her. En vesentlig forskjell på LGBT+ pride og straight pride er at straight pride i hovedsak er en parade skapt av høyrekonservative som protest mot LGBT+ pride. Førstnevnte er en positiv solidaritetsbevegelse, og sistnevnte er en motstandsbevegelse krydret med høyreradikal politikk og hat.

 

Som sagt så ser jeg bare to utfall her, det ene er at man bevisst er med på løgnen om at straight pride bare er stolthet og solidaritet til en, strengt tatt, uinteressant majoritet, og det andre er at man lurer seg selv med å tro at de som går i straight pride tog har et nøytralt eller positivt forhold til de som ikke er heteroseksuelle. Dette er ikke stort forskjellig fra white pride i kamuflasjen sin, og du virker inneforstått med problemet der.

 

Et crash course i god debattskikk her på forumet er å slutte å rekke fingeren mot andre debattanter og heller lære deg å angripe argumentene.

Ja, jeg blir provosert at det går an å vise så ufattelig lite innsikt i andre mennesker ståsted når en faktisk bastant mener at den eneste grunnen til at noen har lyst til å også kunne være stolt av egen legning er fordi de er rasister eller desillusjonert.

Og nei. Den vesentlige forskjellen her er at du tror det er slik og dermed fordømmer og hater basert på din egen subjektive, og ukorrekte, tolkning av dette.

Straight pride parade, den første og store, skal holdes i Boston og ble opprettet som trolling, der flere av de som backer paraden er åpent homofil. Det var først når Boston ville nekte dem å holde paraden, og ville diskriminere dem basert på legning, at ballen begynte å rulle og man så at dette faktisk var nødvendig. Tror du virkelig at ingen av oss som går i Pride paraden og feirer med våre homofile (og hetrofile) venner og venninner ikke er på høyresiden? Hvilken rolle mener du i så fall det spiller om de er fra høyresiden?

 

Når man så ser responsen som kommer basert på at man skal ha en enkel parade der det eneste som fremheves er at man kan også være stolt over alle legninger, uten å utelukke noen, møtes med enorme mengder rasisme, hat, og trusler om vold osv. så skjønner man at behovet for paraden faktisk virkelig er der. Hvis ingen hadde brydd seg om det så hadde alle bare dratt på skuldrene som vanlig, men med den hetsen, dødstruslene, og mye mer disse personene har mottatt så skjønner man at dette faktisk er et stort problem som trengt å tas tak i. Det er ikke slik at en enkelt gruppe har et monopol på å kunne være fornøyd med- og stolt over seg selv, selv om det virker som om mange tilhengere av den venstreradikale politikken og "det gode" hat tror dette. At hvis man ikke kan fylle ut checkboksene med marginalisering så fortjener man ikke plass i det offentlige rom.

Det at du selv anser å kunne være stolt av å være hetro, så vell som homofil, som en motstandsbevegelse forteller nok en gang om hvor mye denne paraden trengs. Jeg er sikker på at Pride paraden møtte den samme fordømmelsen og den samme retorikken i starten som straight parade møter, men heldigvis lot dem ikke det stanse paraden.

 

Og nok en gang; at du, med det som for meg virker til å være meget fargede briller, sier at å kunne ta stolthet i egen legning (der alle legninger er invitert), selv som hetrofil, er å kjøpe inn i en løgn eller at man i så fall må være negativt instillt til LGBTQS+ personer ser jeg på som sært.

 

Hele problemet ditt her er at du sitter veldig fast i konseptet du fremmer rundt at dette visstnok kun er kamuflasje. Du har sikkert ikke lagt merke til det, men i dagens samfunn så er streit hvit mann faktisk blitt et skjellsord for mange. Spesielt blant unge brukes dette for å automatisk kunne avslå andre sine meninger og tanker. "Du er en hvit mann så du aner ikke hvordan det er for X". "Du er hetro så du aner ikke hvordan det er å være X". Så betyr det at hvis man ikke personlig kan relatere en fysisk karakterisitkkk til en sak så har man ikke lov til å mene noe på den? Kun folk som mangler en arm skal kunne utale seg om noe som helst som er relater til dette? Her er det kun ett og ett problem man kan se på av gangen, og hvis disse "stakkarslige undertrykte hvite mennene" skulle våge seg ut av kjelleren til moren sin så får man passet påskrevet av en hel mobb av folk som kjemper om å være den som fordømmer dem mest og hardest. Dere skaper radikalisering med retorikken deres.

 

Og takk det samme med debattskikken, hvis du mener det er å angripe argumenter når du insinuerer at den du svarer er enten en høyreradikal eller spiller dum fordi vedkommende mener noe annet enn deg. Holder du deg saklig og unngår brukerdebatt så vil du få saklige svar uten brukerdebatt tilbake.

Endret av Reaver1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så det du sier er at ved mindre to problemer er av lik størrelse så har ikke det ene mindre problemet livets rett? Igjen feiler du logikktesten.

Nope, det var ikke det jeg sa eller mente, men bra forsøk på stråmann.

 

Ah, så i din verden så er 5 personer en parade.. ? Det skal ikke mye til for å kvalifisere for paradestatus nå for tiden... Og at du greier å se på de 5 personene og si at dette er 5 rasister som ønsker vondt over pride folk er så fordomsfult at det faktisk er ganske drøyt, men den type tankegang blir mer og mer vanlig blandt de med et tankesett som ligger veldig langt til venstre. Man ser dette spesielt i Antfia terroristene som ofte er populære i denne typen ekstremt miljø.

De organiserte til Straight Pride Parade, så ja, det var en parade. De vifta med den konføderale flagget. Det er, enten du liker det eller ei, et rasistisk symbol.

 

 

Kan jeg også få komme med et vennlig forslag? Slutt å tro at alle som mener noe annet enn deg er like rasistisk som du selv fremstiller deg som.

Nok en stråmann. Jeg har aldri gitt uttrykk for noe slikt.
Lenke til kommentar

Nope, det var ikke det jeg sa eller mente, men bra forsøk på stråmann.

 

De organiserte til Straight Pride Parade, så ja, det var en parade. De vifta med den konføderale flagget. Det er, enten du liker det eller ei, et rasistisk symbol.

 

 Nok en stråmann. Jeg har aldri gitt uttrykk for noe slikt.

Når du latterliggjør hetrofile menn for å ville kunne ta stolthet i sin egen legning så blir det samme greien. Det var ingen som hevded at det hadde noe i nærheten samme størrelsesorden, og siden du er så glad i å påpeke stråmenn så får vel jeg også påpeke at den kommentaren din også var en stråmann. Som er grunnen til at den ble møtt med en stråmann.

 

Beklager å måtte skuffe deg, men det der er ikke en parade. Jeg kan kalle en bil for et fly, men det er ikke et fly uansett hvor mye jeg sier det. Det konføderale flagget trenger ikke bety mer enn at man er stolt av historien sin (eller så er den en flott måte å trigge venstreradikale personer på hvis det skulle være målet), på tross av man kan ha gjort gode og dårlige ting opp gjennom tidene. Mener du at nordmenn ikke kan vifte med det norske flagget og være stolt av det fordi vikingene dro på plyndrings- og drapstokt? Størrelsesorden mellom sammenligningen er salvsagt forskjellig, men konseptuelt er det sammenlignbart til en viss grad. Personlig ville jeg aldri viftet rundt på det flagget, men ved mindre personene som gjør det fremviser holdninger som tilsier noe rasistisk så dømmer ikke jeg dem for det.

 

Ja er det ikke rart at dine egne stråmenn blir møtt med stråmenn tilbake, og så er festen i gang? Det er jo nesten en trend gitt!

Endret av Reaver1
Lenke til kommentar
[...]

 

Det høres ut som du tolker mine argumenter til å være mot heteroseksualitet, og ikke det å assosieres med "straight pride". Kanskje straight pride paradene skulle kvittet seg med alt brungrumset først da, om de ikke vil bli assosiert med brungrums. Det verste med denne debatten er jo at selv ikke de som står for "straight pride" er uenig i at de er anti-LGBT+. Jeg er ganske sikker på at vi kunne vært en hel del mer enig med hverandre om man hadde snakket om aksept rundt sin egen heteroseksuelle legning, fremfor å drive og blande inn en hatbevegelse.

 

Igjen så vil jeg understreke at kamuflasje og semantisk flisespikkeri er klassiske høyreradikale trekk. Jeg er selv en hvit og heteroseksuell mann på høyresiden av politikken, men har et trent øye for kamuflert hat og er ikke redd for å kalle en spade for en spade, og trenger ikke å mingle med dårlig kamuflert hat for å akseptere hvem jeg er.

 

q3yp37ykud311.jpg

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Nei, men så krever heller ikke vi så jævlig mye oppmerksomhet.

Har ingenting imot homofile, men synes det har blitt litt mye de siste årene.

 

Dette, for å være helt ærlig. Savner tiden da Pride var en feiring av og for de homofile, men nå har det blitt en politisk greie som skal tvinges på alle og enhver og helst så tidlig som i barnehagen. De homsene jeg kjenner er ihvertfall helt enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så mye argumentene dine jeg tolker slik, men måten du fremstiller deg på der man automatisk er enten uvitende eller rasistisk hvis man syntes dette er en god ide og man støtter det. Den enorme mengden hets som har kommet grunnet dette er mer enn nok til å overbevise meg om at dette er noe som trengs. Hvordan foreslår du at man skal bli kvitt det du kaller "brungrums"? Hva er egentlig "brungrums"? De har offentlig gått ut og sagt at dette er en feiring for alle, der alle kan få være med. De har inkludert både svarte og homofile personer høyt oppe og langt fremme i planleggingen.

Kan du peke meg til hvor du fant ut at de som står for straight pride paraden i Boston selv mener at de er anti LGTBQS+ når representanten deres til og med er homofil? Jeg greier ikke helt se hvordan de sluttningene du trekker har rot i virkeligheten basert på den tilgjengelige informasjonen.

 

Du har ikke sagt noe om hvorfor du mener at straight pride er en hatbevelgese (utenom at det er kamuflasje for rasister eller noe slik?), men jeg regner med du ikke også mener at Pride parade er en hatbevegelse. Til tross for dette så finnes det individer i pride som fremstår ekstremt hatefult mot blant annet politiske motstandere, på samme måte som det finnes individer i straight pride som fremstår likt, men du peker kun ut disse individene på den ene siden for så å generalisere det til hele gruppen. Dette er helt feil gjort av deg syntes jeg.

Selvsagt vil det dukke opp noen folk som er der av en politisk eller religiøs overbevisning, men betyr dette at hele Pride paraden hater høyresiden grunnet politikk som et eksempel?

post-308331-0-90669700-1561402898_thumb.jpg

(og dette sier de mot den eneste presidenten som åpent har sagt at han støtter LGBTQS+)

 

Ja, etter din mening. Men når dette tydeligvis er høyresidens trekk, etter din mening, så betyr det også at ingenting noen på høyresiden gjør kan være troverdig siden det kan hende at det finnes en underliggende kamuflasje eller semantisk flisespikkeri.

Så bra at du ikke føler behovet for dette, og det er sikkert mange homofile som også føler at pride ikke er nødvendig, men betyr det at du og andre som føler som deg skal ha rett til å stanse denne paraden fra å skje? Og er det at flere hundre tusen (basert på twitter likes og retweets) som hetser, truer, og oppfører seg rasistisk mot disse skaperene av Boston straight pride helt ok og problemløst?

Straight pride er nødvendig nettopp grunnet reaksjonen det får. Det er altså ikke stuerent å si høyt at man er stolt av å være hetro, for da kommer det personer som mener at dette sier man kun for å rasistisk og for å rakke ned på andre. Man kan altså ikke vinne uansett hva man gjør, og den typen hat er jeg imot enten det er rettet mot høyresiden, venstresiden, hetrofile, eller homofile. 

Endret av Reaver1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
[...]

 

Brungrums er de høyreradikale. Som du sikkert ser så var det ordet en klikkbar lenke. Forøvrig så gjør du deg bare en bjørnetjeneste med å rette fingeren mot LGBT+ bevegelsen, da det bare plasserer deg på den samme Appeal to Hippocracy fløyen og underbygger argumentet mitt om at "straight pride" er det samme som anti-LGBT+. Å gå i en homoparade sier ingenting om det å være heterofil, men de som går i "straight pride" parader har mye de skulle sagt om homofile, og det begynner å se ut som du også har det.

 

 

Du har ikke sagt noe om hvorfor du mener at straight pride er en hatbevelgese

Jo det har jeg, flere ganger.

 

 

Det er opplagt at jeg traff en nerve her. En vesentlig forskjell på LGBT+ pride og straight pride er at straight pride i hovedsak er en parade skapt av høyrekonservative som protest mot LGBT+ pride. Førstnevnte er en positiv solidaritetsbevegelse, og sistnevnte er en motstandsbevegelse krydret med høyreradikal politikk og hat.

 

 

 

Det høres ut som du tolker mine argumenter til å være mot heteroseksualitet, og ikke det å assosieres med "straight pride". Kanskje straight pride paradene skulle kvittet seg med alt brungrumset først da, om de ikke vil bli assosiert med brungrums. Det verste med denne debatten er jo at selv ikke de som står for "straight pride" er uenig i at de er anti-LGBT+.

 

Du kan også gjøre noe så lett som å google "straight pride" og se selv hvilke skamløse homofober som sier "straight pride" på utoverpust og "ban gay marriage" på innoverpust. Igjen så påstår jeg at man enten lurer seg selv, eller så prøver man å lure noen andre.

 

----

 

 

Straight pride er nødvendig nettopp grunnet reaksjonen det får. Det er altså ikke stuerent å si høyt at man er stolt av å være hetro, for da kommer det personer som mener at dette sier man kun for å rasistisk og for å rakke ned på andre. Man kan altså ikke vinne uansett hva man gjør, og den typen hat er jeg imot enten det er rettet mot høyresiden, venstresiden, hetrofile, eller homofile.

 

Nei. Her så vil jeg dra frem "white pride" analogien min igjen. Jeg har ingen grunn til å skamme meg for å være hvit, jeg har aldri hatt noe behov for å skamme meg for å være hvit. Jeg proklamerer ikke rasen min som en del av min indentitet, men den er likevel en del av min indentiet. "White pride" er en bevegelse som bruker de samme argumentene som du gjør her, og de samme som blir brukt i "straight pride", men en vesentlig forskjell er at vi alle anerkjenner "white pride" som et ønske om undertrykkelse av andre raser, og ikke stråmenn om sårbare hvite familier som blir undertrykket av en stor og skummel politisk agenda. Selv om alle forkjemperne av "white pride" påstår med de samme dådyrøynene at de bare kjemper for "at vi hvite også skal kunne være stolte av rasen sin, slik som X, Y eller Z"

 

"White pride" og "Straight pride" er faktisk så like taktikker at du nesten bare trenger å bytte ut White med Straight, og Gays med Blacks, så har du hele dette semantiske flisespikkeriet der man ikke er rasist før man lynsjer svarte, ikke nazist før man har tattovert et hakekors i pannen og ikke homofob før man sier "fuck the faggots".

Lenke til kommentar

Brungrums er de høyreradikale. Som du sikkert ser så var det ordet en klikkbar lenke. Forøvrig så gjør du deg bare en bjørnetjeneste med å rette fingeren mot LGBT+ bevegelsen, da det bare plasserer deg på den samme Appeal to Hippocracy fløyen og underbygger argumentet mitt om at "straight pride" er det samme som anti-LGBT+. Å gå i en homoparade sier ingenting om det å være heterofil, men de som går i "straight pride" parader har mye de skulle sagt om homofile, og det begynner å se ut som du også har det.

 

Jo det har jeg, flere ganger.

 

 

Du kan også gjøre noe så lett som å google "straight pride" og se selv hvilke skamløse homofober som sier "straight pride" på utoverpust og "ban gay marriage" på innoverpust. Igjen så påstår jeg at man enten lurer seg selv, eller så prøver man å lure noen andre.

 

--

 

Nei. Her så vil jeg dra frem "white pride" analogien min igjen. Jeg har ingen grunn til å skamme meg for å være hvit, jeg har aldri hatt noe behov for å skamme meg for å være hvit. Jeg proklamerer ikke rasen min som en del av min indentitet, men den er likevel en del av min indentiet. "White pride" er en bevegelse som bruker de samme argumentene som du gjør her, og de samme som blir brukt i "straight pride", men en vesentlig forskjell er at vi alle anerkjenner "white pride" som et ønske om undertrykkelse av andre raser, og ikke stråmenn om sårbare hvite familier som blir undertrykket av en stor og skummel politisk agenda. Selv om alle forkjemperne av "white pride" påstår med de samme dådyrøynene at de bare kjemper for "at vi hvite også skal kunne være stolte av rasen sin, slik som X, Y eller Z"

 

"White pride" og "Straight pride" er faktisk så like taktikker at du nesten bare trenger å bytte ut White med Straight, og Gays med Blacks, så har du hele dette semantiske flisespikkeriet der man ikke er rasist før man lynsjer svarte, ikke nazist før man har tattovert et hakekors i pannen og ikke homofob før man sier "fuck the faggots".

Ok, du har et syn på dette som tydeligvis er ekstremt langt unna mitt, så jeg tror ikke det er noe som helst poeng med en videre debatt da vi står alt for langt fra hverandre på disse punktene og det ikke er mulig å finne noe felles grunn.

Lenke til kommentar

Det endrer en masse. Under min oppvekst, da jeg ble foret med denne "10%"-saken så lurte jeg alltid på hvem i klassen og i min omgangskrets som var homofil - i en klasse på 30 burde det jo være 3 stykker. Det virket helt usannsynlig at det ikke skulle være en homofil i klassen og da jeg senere lærte meg enkel statistikk så viste det seg jo at sannsynligheten for at det ikke fantes en homofil i klassen var 0.9^30 = 4.2%. Dermed var det enda klarere at det måtte være slik. Kanskje alle var i skapet. Kanskje JEG var homofil?

 

Men når fakta er at det kanskje bare er 1% homofile så ga verden mye mer mening. Da snakker vi om 74% sannsynlighet for at en klasse med 30 elever ikke har en homofil elev.

 

Ja jeg er ganske forbannet på denne løgnen jeg ble servert da jeg var liten.  Det var kanskje ment som en snillisme mot mot homofile, men selv barn kan regne og det er en forbannet uting at barn hele tiden skal svelge fakta som motbevises av den verden de lever i.  Da skjer en av to ting.  Enten aksepterer de og blir mottakelig for all mulig løgn og lureri senere i livet, eller de syner løgnen og blir mistroiske mot autoriteter.  Jeg ser ingen fordel med dette.

Er ikke problemet med tallene at nettopp pga måten mange har blitt behandlet gjør at mange aldri står fram, flere er til og med gift i hetero forhold og kommer til å forbli det til de ligger i grava.

Lenke til kommentar

Er ikke problemet med tallene at nettopp pga måten mange har blitt behandlet gjør at mange aldri står fram, flere er til og med gift i hetero forhold og kommer til å forbli det til de ligger i grava.

Er det ikke rimelig å anta at legning er et kontinuum, og ikke en binær klassifisering? Attpåtil påvirkelig av miljø og oppvekst? Folk som blir satt i fengsel kan vise en annen "kjønnslig oppførsel" enn utenfor. Motsatt så har individer levd ut sin legning på tross av fare for sosial eksklusjon og eget liv. Det tyder bare på (for meg) at måten vi oppfører oss på er en kompleks og lite forstått greie, jeg er litt usikker på om kjønnsforskere egentlig er de rette til å finne ut av slikt.

 

Om det er 1%, 10% eller 49% spiller veldig liten rolle for meg. Så lenge de følger Kardemommeloven så tror jeg at vi kan leve ganske fint i lag. Hvis det å spille samba i gatene og trekke i klær som jeg finner "noe kleint" gjør dem happy, så fint.

 

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...