Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klør over hele kroppen


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei

 

Har i lengere tid hatt kløe over hele kroppen på forskjellige steder, ikke så intenst, men plagsomt til tider.

hvis jeg klør med neglene så får jeg masse runde "pumps" på huden, men går fort bort igjen.

 

noen som har en ide til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Er det utslett? Hvis ja --> få en lege-vurdering. 

 

 

nei ingenting synelig på kroppen, disse små ruglene kommer bare hvis mna klør litt mye på stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Kanskje ett skudd i blinde,

men har du prøvd å bytte vaskemiddel?

 

Prøv Neutral/Blenda eller lignende uparfymert vaskemiddel.

 

 

Kan prøve det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

litt merkelig hvis det er vaskpulver siden jeg klør i hue og fingre også.

og at det blir runde små hevelser når man klør litt heftig på det, pleier jo ikke å bli sånn normalt når man klør på huden?

Lenke til kommentar

Byttet shampoo for noen mnd siden fordi den jeg brukte ikke var å få kjøpt lengre. Noen dager etterpå og jeg hadde klødd flere sår i hodebunnen som frisøren påpekte når jeg var der for klipp. Prøvde en annen type og tre dager senere var alt normalt igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hvis jeg klør med neglene så får jeg masse runde "pumps" på huden, men går fort bort igjen.

 

Det kan også være sengemidd, veggedyr, og andre levende vesener som er skyld i dette. 

 

For hvis det bare en en allergi eller eksem, så blir bare huden rød der man klør. Er det derimot et stikk eller bitt som er årsaken, får man en hevelse akkurat der! (og hvis mange stikk/bitt: Mange runde "pumps"...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

litt merkelig hvis det er vaskpulver siden jeg klør i hue og fingre også.

og at det blir runde små hevelser når man klør litt heftig på det, pleier jo ikke å bli sånn normalt når man klør på huden?

Jo, det er fint mulig, for vaskemiddelet kan trigge allergien din ig føre til selve kløen. Typisk allergiutslett det her. Kan helt fint klø som rakkern, men ikke komme utslett før du klør.

 

Anonymous poster hash: 9814e...85d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Har i lengere tid hatt kløe over hele kroppen på forskjellige steder, ikke så intenst, men plagsomt til tider.

hvis jeg klør med neglene så får jeg masse runde "pumps" på huden, men går fort bort igjen.

 

noen som har en ide til hva det kan være?

Hei! Dette har jeg også vært plaget av i det siste. Viste seg å være elveblest med ukjent utløsende årsak. Jeg dro til legen og fikk resept på Telfast allergipiller. Kløen forsvant etter første pilla!

 

Lykke til

 

Anonymous poster hash: 02d78...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hei! Dette har jeg også vært plaget av i det siste. Viste seg å være elveblest med ukjent utløsende årsak. Jeg dro til legen og fikk resept på Telfast allergipiller. Kløen forsvant etter første pilla!

 

Lykke til

 

Anonymous poster hash: 02d78...67b

 

 

kanskje, så litt på googlebilder, har ikke så heftig som der, ikke rødt, men noen av bildene ligner på de "bumps" jeg går av og til

 

disse?

https://www.apotek1.no/produkter/telfast-120mg-tabletter-30stk-64544p

 

ser ut til at man ikke trenger resept?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Har i lengere tid hatt kløe over hele kroppen på forskjellige steder, ikke så intenst, men plagsomt til tider.

hvis jeg klør med neglene så får jeg masse runde "pumps" på huden, men går fort bort igjen.

 

noen som har en ide til hva det kan være?

 

 

 

 

Få nyrene dine sjekket!!!

Endret av ladytuesday
Lenke til kommentar

Kanskje ett skudd i blinde,

men har du prøvd å bytte vaskemiddel?

 

Prøv Neutral/Blenda eller lignende uparfymert vaskemiddel.

Absolutt ikke noe skudd i blinde! Jeg klorer meg opp i søvne ved andre vaskemidler enn uparfymerte. (Sensitiv hud og har allergi)

 

Kan være at huden er tørr også. Jeg klør ofte i huden etter shaving. Forebygger med fuktighetskrem, det roer ned kløing, men det er årsaken til at jeg har sår på beina, da jeg klør til blods.

 

Og/eller allergi, eksem, skabb kan være årsaker

Lenke til kommentar

Her var det mange tips som ikke treffes helt blink. Vet ikke om du er fagperson eller ikke, men dersom du er fagperson og ønsker å lese mer om dette, kan jeg sterkt anbefale deg dette (se link). 

 

Det vil uansett være opp til en lege å vurdere dette.

 

https://www.sst.dk/da/rationel-farmakoterapi/maanedsbladet/2018/~/media/C127622922124994A3BF657AD0E6525B.ashx

Endret av AnnonymG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...