Gå til innhold

Trenger man strømadapter i England?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke huske noengang å ha truffet på det i England så det er ikke noe som man bør basere seg på.

Jeg har alltid med adapter selv, men sist jeg var i London (i mars) hadde hotellet doble uttak overalt, 1 x engelsk og 1 x EU. Etter Brexit blir kanskje dette fjernet, og alle som ikke har med adapter for UK blir avvist ved grensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man glemmer gjerne at man har med seg 3-4 objekter som vil kreve ladning når de reiser. Om man ikke har flere adaptere eller multikontakt i tillegg til adapter så er det vanskelig å finne alle devicer oppladet om morgenen.

 

Og ikke tro på påstander om at det finnes adaptere som virker i alle land. Det finnes 15 forskjellige formater for strømplugger og de fleste "unvierselle" adsptere støtter bare 4 eller 5 av disse. DIsse ble introdusert av forskellige land for å beskytte lokal elektronikkindustri, men idag produseres det meste uansett i Kina.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, ta med adapter. Jeg reiser ofte til UK og har da alltid med meg en adapter (eller flere) og en liten strømforgreining. Dermed trenger jeg kun en adapter og kan få ut strøm til en rekke forskjellige ting.

 

Men:

 

Er krisen ute kan du tvinge en norsk plugg inn i en UK-sokkel. Avstanden mellom polene er den samme, så med litt makt vil det ofte gå bra. Det er imidlertid en liten bryter i det tredje hullet (jord) som vil bryte strømmen dersom det ikke er noe som stikkes inn der også. Noe som ikke leder strøm funker fint, f.eks en sånn plastpigg fra en kulepennkork.

Lenke til kommentar

Er krisen ute kan du tvinge en norsk plugg inn i en UK-sokkel. Avstanden mellom polene er den samme, så med litt makt vil det ofte gå bra. Det er imidlertid en liten bryter i det tredje hullet (jord) som vil bryte strømmen dersom det ikke er noe som stikkes inn der også. Noe som ikke leder strøm funker fint, f.eks en sånn plastpigg fra en kulepennkork.

Dette vil jeg absolutt ikke anbefale. Man klarer kanskje presse inn kontakten, men å få den ut igjen uten å gjøre skade er ikke så enkelt.

 

Klok av skade.

Lenke til kommentar

Man glemmer gjerne at man har med seg 3-4 objekter som vil kreve ladning når de reiser. Om man ikke har flere adaptere eller multikontakt i tillegg til adapter så er det vanskelig å finne alle devicer oppladet om morgenen.

 

Jeg tok engang med meg en skruetrekker, knivtang, en billig strømpadde og lagde min egen strømpadde tilpasset usa i mitt tilfelle.  Praktisk og billig. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, ta med adapter. Jeg reiser ofte til UK og har da alltid med meg en adapter (eller flere) og en liten strømforgreining. Dermed trenger jeg kun en adapter og kan få ut strøm til en rekke forskjellige ting.

 

Men:

 

Er krisen ute kan du tvinge en norsk plugg inn i en UK-sokkel. Avstanden mellom polene er den samme, så med litt makt vil det ofte gå bra. Det er imidlertid en liten bryter i det tredje hullet (jord) som vil bryte strømmen dersom det ikke er noe som stikkes inn der også. Noe som ikke leder strøm funker fint, f.eks en sånn plastpigg fra en kulepennkork.

Så det siste i Uganda i April i fjor på tur der, fungerte forsåvidt, men ikke noe jeg ville anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...