Gå til innhold

Skikkelig vondt etter styrketrening, pause?


Anbefalte innlegg

Har trengt programmet stronglifts siden oktober med en pause på 6 uker (pga et sykehusopphold).

Har gått fra å starte på 15 kilo i knebøy til nå 62,5 kilo (som jeg ikke klarte 5x5 av og gikk ned til 60).

Det har gått greit hele tiden, men nå har jeg kommet til et punkt hvor det gjør kjempevondt å trene knebøy. Hele kroppen kvier seg. Det gjør veldig vondt i skuldrene (selv med polstringpute) og jeg klarer rett og slett ikke å komme meg opp igjen. Det gikk bedre før faktisk.

 

Trente i forrigårs (knebøy, benkpress og roing) og har ekstremt vondt i muskulaturen, det verker i brystet og gjør vondt å bevege armen. Jeg tror jeg har overbelastet meg over en tid og at det nå har slått ut med vondter.

 

Bør jeg ta en treningspause på 1 ukes tid eller heller gå ned i belastning (på knebøy spesielt)?

Vurderer å ta 1 uke med bare kondisjonstrening i stedet (pleier vanligvis å trene 3 styrkeøkter og 1 kondisjon).

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha trent på deg Rabdomyolyse...

Det gjør veldig vondt i musklene, og almenntilstanden blir veldig dårlig. Mørkt brunt piss er en tydelig indikator.

 

EDIT: Har du den minste mistanke om at jeg har rett, så oppsøk lege! Nyresvikt er ikke uvanlig uten behandling.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Du kan ha trent på deg Rabdomyolyse...

Det gjør veldig vondt i musklene, og almenntilstanden blir veldig dårlig. Mørkt brunt piss er en tydelig indikator.

 

EDIT: Har du den minste mistanke om at jeg har rett, så oppsøk lege! Nyresvikt er ikke uvanlig uten behandling.

Kan 100% sikkert si at det ikke er dette jeg får vondter innimellom, har alltid fått det ved styrketrening, men det går også alltid over etter en tid.

Lenke til kommentar

Absolutt bedre å være på den sikre siden. Har jeg trent for mye styrke uten å restituert skikkelig, føler jeg meg alltid dårlig og redusert. Så det er bedre å trene kondisjon og vente til man føler seg helt klar for styrketrening.

Ja jeg og så jeg jogget ista men var ikke behagelig pga smertene i skulderen

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ta flere uker pause til du er god igjen, driv med annen mosjon i mellomtid, som sykling, svømming, lett yoga/stretch husk vær varm og ikke press da du kan ha tears i ligamenter og hamstring o.l. Gi kroppen tid til å gro. Man glemmer at det er hvile som er nøkkel punktet. Uansett har vært borti lignende selv. Så når du begynner igjen, tren gjerne oftere med lavere vekter en liten stund til du er inni det. Så setter det seg nok på plass.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...