Gå til innhold

SNIKTITT: Sony Xperia 1 Xperia 1 er en håndterbar supermobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den dagen de kommer med en skikkelig oppfølger til Compact-serien står jeg klar med lommeboka.

 

 

Ja og inn igjen med hodetelefon pluggen. Ser ut som min nåværende XZ1 Compact blir siste telefon på en stund slik det ser ut nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt med all som mener at om du har "battery care" så skal liksom telefonen vare mye lengre enn alle andre. Som om ikke alle telefoner, ja selv Android stock har massevis av funksjoner for å spare strøm. Minner om folk som sier iOS er så mye mer effektiv så de trenger ikke stort batteri, som heller ikke stemmer. Mobiler med 400 mah+ varer fortsatt lengre.

 

Kan selvfølgelig si du ikke bryr deg om mer, men ikke si at Sony har langt nok batteritid. Det er individuelt. Mange her som ønsker lengre batteritid fra telefonen. Og det finnes telefoner med lignende specs som varer lengre enn Sony.

 

Mye lengre varer den ikke.

Men at batteriet varer i et døgn, og at batteriet ikke blir betydelig dårligere over livstiden på telefonen, det er nok det.

Lenke til kommentar

Vel.

Det er fult mulig å ha en smarttelefon du ikke kan ringe med, som kun brukes til å kommunisere gjennom Facebook eller lignende.

Alternativer til vidvinkel finnes også.

Mangelen på dem skulle ikke utgjøre noe problem.

 

I Norge bytter man telefon etter omtrent 3 år.

Problemet inntreffer når batteriet tar kvelden, det er ingen garanti for at det holder i 3 år. Når det derimot tar kvelden, og man gjerne skulle ha hatt sikkerhetskopi, så sitter man der. Man har gjerne telefon fordi den også kan ringe, flere plasser i Norge der telefoninett er eneste kommunikasjon, og knapt det.

 

Modularitet selger, Fairphone tjener penger. Sony-telefoner gjør ikke det. Her tilbys man, vidvinkel. Holder det så for all del.

Lenke til kommentar

 

Vel.

Det er fult mulig å ha en smarttelefon du ikke kan ringe med, som kun brukes til å kommunisere gjennom Facebook eller lignende.

Alternativer til vidvinkel finnes også.

Mangelen på dem skulle ikke utgjøre noe problem.

 

I Norge bytter man telefon etter omtrent 3 år.

Problemet inntreffer når batteriet tar kvelden, det er ingen garanti for at det holder i 3 år. Når det derimot tar kvelden, og man gjerne skulle ha hatt sikkerhetskopi, så sitter man der. Man har gjerne telefon fordi den også kan ringe, flere plasser i Norge der telefoninett er eneste kommunikasjon, og knapt det.

 

Modularitet selger, Fairphone tjener penger. Sony-telefoner gjør ikke det. Her tilbys man, vidvinkel. Holder det så for all del.

Man tilbys langt mer enn en vidvinkel...

 

Så samsung og Apple tjener ikke penger, da de ikke har batterier du kan ta ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt med all som mener at om du har "battery care" så skal liksom telefonen vare mye lengre enn alle andre. Som om ikke alle telefoner, ja selv Android stock har massevis av funksjoner for å spare strøm. Minner om folk som sier iOS er så mye mer effektiv så de trenger ikke stort batteri, som heller ikke stemmer. Mobiler med 400 mah+ varer fortsatt lengre.

 

Kan selvfølgelig si du ikke bryr deg om mer, men ikke si at Sony har langt nok batteritid. Det er individuelt. Mange her som ønsker lengre batteritid fra telefonen. Og det finnes telefoner med lignende specs som varer lengre enn Sony.

 

Nå er vel battery care funksjonen til sony ment for å forlenge levetiden til batteriet ved å lade saktere når det begynner å bli fulloppladet så det ligger minst mulig på 100%

 

Når det er sagt har jeg en Xperia XZ2 med 3180 mAh batteri, og den varer fint over 2 dager med normalt bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel.

Det er fult mulig å ha en smarttelefon du ikke kan ringe med, som kun brukes til å kommunisere gjennom Facebook eller lignende.

Alternativer til vidvinkel finnes også.

Mangelen på dem skulle ikke utgjøre noe problem.

 

I Norge bytter man telefon etter omtrent 3 år.

Problemet inntreffer når batteriet tar kvelden, det er ingen garanti for at det holder i 3 år. Når det derimot tar kvelden, og man gjerne skulle ha hatt sikkerhetskopi, så sitter man der. Man har gjerne telefon fordi den også kan ringe, flere plasser i Norge der telefoninett er eneste kommunikasjon, og knapt det.

 

Modularitet selger, Fairphone tjener penger. Sony-telefoner gjør ikke det. Her tilbys man, vidvinkel. Holder det så for all del.

Har hatt flere Sony telefoner og har aldri hatt problemer med batteriet, eller andre tekniske problemer for den del. Den eldste vi har nå er en Z2 fra 2014 og batteriet er fortsatt bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt flere Sony telefoner og har aldri hatt problemer med batteriet, eller andre tekniske problemer for den del. Den eldste vi har nå er en Z2 fra 2014 og batteriet er fortsatt bra.

Hvordan er Sony på Android-oppdateringer, og har de egne menyer og annet som f.eks Samsung (ønsker meg helst ren Android)

Lenke til kommentar

 

Har hatt flere Sony telefoner og har aldri hatt problemer med batteriet, eller andre tekniske problemer for den del. Den eldste vi har nå er en Z2 fra 2014 og batteriet er fortsatt bra.

Hvordan er Sony på Android-oppdateringer, og har de egne menyer og annet som f.eks Samsung (ønsker meg helst ren Android)

Sony er blant de hurtigste på oppdateringer, og jobber tett med Google for å utvikle oppdateringene som andre merker bruker.

Tror google er de eneste som oppdateres hurtigere.

 

Android systemet deres er veldig rent, men med noen egne symboler for apper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvordan er Sony på Android-oppdateringer, og har de egne menyer og annet som f.eks Samsung (ønsker meg helst ren Android)

 

Joda, de kommer. Men de medfølgene problemer fra tid til annen. Plutselig funker ikke Wifi så bra. Plutselig funker ikke øretelefonene. Sånn sett kan Sony være veldig frustrerende å forholde seg til. Men det er nå min erfaring, så får dere høre hva andre har å si og gjøre deg opp en egen mening.

Lenke til kommentar

Har god erfaring med de siste modellene fra Sony, xz premium, xz2 premium og xz3. Sony utgir månedlige oppdateringer og er raskt ute med nyeste Android.

 

Fikk min Xperia1 i dag og har fått ett godt førsteinntrykk. Meget rask i bruk, utsøkt skjerm og et meget godt kamera. Må prøve den noen dager før jeg gjør opp status.

Lenke til kommentar

Fikk min Xperia1 i dag og har fått ett godt førsteinntrykk. Meget rask i bruk, utsøkt skjerm og et meget godt kamera. Må prøve den noen dager før jeg gjør opp status.

 

 

Har du testet den i olabukse? Hvordan er den å oppbevare i lommen foran, og stikker den ut?

 

 

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Mye lengre varer den ikke.

Men at batteriet varer i et døgn, og at batteriet ikke blir betydelig dårligere over livstiden på telefonen, det er nok det.

Hvordan kan du si det? At 1 dag er nok? Folk sier jo de vil ha mer, så da kan det jo ikke være nok.

 

Ser ikke hvordan Sony batterier blir mindre dårlige over tid.

 

Nå er vel battery care funksjonen til sony ment for å forlenge levetiden til batteriet ved å lade saktere når det begynner å bli fulloppladet så det ligger minst mulig på 100%

 

Når det er sagt har jeg en Xperia XZ2 med 3180 mAh batteri, og den varer fint over 2 dager med normalt bruk.

Det kan du jo gjøre på enhver Android da. 0-80 er ca 25% av en ladesyklus, mens resterende 75% av slitasjen skjer på 80-20.

 

Alle batterier lader naturlig saktere etter de passerer 80, det er umulig å lade like raskt, så her vet jeg ikke hva du snakker om.

 

Hvis XZ2 varer 2 dager for deg, så ville en Huawei vart 2.5-3 dager er vel poenget da.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det? At 1 dag er nok? Folk sier jo de vil ha mer, så da kan det jo ikke være nok.

 

Ser ikke hvordan Sony batterier blir mindre dårlige over tid.

 

Det kan du jo gjøre på enhver Android da. 0-80 er ca 25% av en ladesyklus, mens resterende 75% av slitasjen skjer på 80-20.

 

Alle batterier lader naturlig saktere etter de passerer 80, det er umulig å lade like raskt, så her vet jeg ikke hva du snakker om.

 

Hvis XZ2 varer 2 dager for deg, så ville en Huawei vart 2.5-3 dager er vel poenget da.

 Litt sent svar her, men det battery care til sony gjør, i forskjell fra huawai (sannsynligvis) er at den kun lader opp til 100% rett før du står opp. Den blir bare bedre med tid etter som den skjenner morgenrutinene dine og når du står opp. Den er såkalt "smart".

Lenke til kommentar

 Litt sent svar her, men det battery care til sony gjør, i forskjell fra huawai (sannsynligvis) er at den kun lader opp til 100% rett før du står opp. Den blir bare bedre med tid etter som den skjenner morgenrutinene dine og når du står opp. Den er såkalt "smart".

Huawei viser fulladet ved 90%, men den stopper ikke nei. Så har den også en 25W lader, så den lader betydelig raskere enn en Sony. Har aldri ladet om natten, 0-80 er jo mindre enn en time lading. 

 

Dette har heller ingenting med hvor lenge batteriet varer hver dag, det går jo bare på levetid. Og du kan jo gå på Google Play og finne apper for dette om du ønsker, selv om det er ganske kult å ha det som en grunnleggende del av OSet for all del. Hadde gjerne likt å hatt funksjonen, selv om jeg neppe hadde brukt den mye med ladetidene vi er nede i nå for Huawei og Oppo.

 

Det folk etterspurte og som jeg og liker er jo større batteri, så mobilen varer lengre. Og her har Huawei eksempelvis funksjoner som fjerner alle aktive apper som ikke brukes på lang tid, nedprioriterer apper etc svært aggressivt. Altså så aggressivt at du må sette apper i unntak (som jeg synes er for mye da). Dette sparer derimot batteri, helt klart. Spesielt idle. Det er jo og samme Apple gjør for å oppnå bra idle batteritid. 

 

Jeg tror en stor del av grunnen til at Huawei selger så bra er nettopp at de putter inn større batteri enn konkurrenter som Apple, Samsung og Sony.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...