Gå til innhold

SNIKTITT: Sony Xperia 1 Xperia 1 er en håndterbar supermobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den dagen de kommer med en skikkelig oppfølger til Compact-serien står jeg klar med lommeboka.

 

Jeg likte ultra serien.

 

Dette nei nei nei. Opploesningen blir en minus fordi den er for hoy. Ultrahigh format er noe tull. Heller tilbake til 16-9 takk!

 

Å så mini batteri..

 

Fail.fail.fail.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt for lite batteri

 

Neppe. Ca like stort batteri som på Xperia XZ2 Premium, og batteriet på den varer og varer. Har ennå ikke gått tom for batteri på den i løpet av en dag (morgen til kveld) til tross for til tider ekstremt bruk også.

 

Det er ikke bare batteristørrelsen det kommer an på - vel så viktig er hvor mye strøm en telefon bruker og om den har battery-care osv. Og der er Sony ihvertfall veldig langt foran Samsung.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg likte ultra serien.

 

Dette nei nei nei. Opploesningen blir en minus fordi den er for hoy. Ultrahigh format er noe tull. Heller tilbake til 16-9 takk!

 

Å så mini batteri..

 

Fail.fail.fail.

Du må ikke se deg blind på specs.  Jeg er rimelig overbevist om at batteritiden på denne vil overgå samtlige Samsung-telefoner slik som de foregående Xperia-toppmodellene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva med ett mindre kamera og ett stk. ekstra utskiftbart batteri?

 

Hvorfor det?

Batteriet varer iallefall en hel dag, og blir ikke betydelig dårligere over livstiden på telefonen takket være batterycare fra Sony.

 

Du får ikke et kamera som dekker vidvinkel, normal og tele på en telefon, så det å ha flere gir mer mening.

Lenke til kommentar
@Iki:

Fordi når batteriet er oppbrukt koster det mye tid og energi å bytte. Hvis det skulle gå istykker før man har tatt sikkerhetskopi av internlagring, blir hele telefonen sendt inn til service, og man må betale for datagjenoppretting fordi man ikke får samme tilbake.

 

Var ikke mye vidvinkelkvalitet å snakke om, men mitt utsagn var flåsete med vilje. Det koster ikke stort mer å lage en telefon som varer. Hvis ikke Sony får til det kan de forsvinne helt for min del.

Husker enda Linux-støtten på PS3.

Lenke til kommentar

@Iki:

Fordi når batteriet er oppbrukt koster det mye tid og energi å bytte. Hvis det skulle gå istykker før man har tatt sikkerhetskopi av internlagring, blir hele telefonen sendt inn til service, og man må betale for datagjenoppretting fordi man ikke får samme tilbake.

 

Var ikke mye vidvinkelkvalitet å snakke om, men mitt utsagn var flåsete med vilje. Det koster ikke stort mer å lage en telefon som varer. Hvis ikke Sony får til det kan de forsvinne helt for min del.

Husker enda Linux-støtten på PS3.

 

Når batteriet er obbrukt, altså lenge etter forventet levetid på en telefon?

Om det skulle gå i stykker gjelder jo flere ting da...

Skal alle telefoner ha utbyttbare deler for å forsikre at den alltid vil fungere uten reparasjon? Du må jo da kunne bytte usb porten, alt som kobler denne til telefonen, osv.

 

16mm vidvinkel er da ganske bra?

Med tanke på at standard på telefoner ligger på 25-28mm.

 

Hvor lenge tenker du at en telefon skal vare da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Forsatt full av crapware man ikke får avinstallert?

 

 

 

 

På min Sony har jeg ihvertfall slettet den nyhets-appen.

Så det går an...

 

 

 

- Hvilken Sony modell har du og hvilken versjon av Android har du?

Jeg har "XZ2 Compact" med V.9-Android, og der er Apps jeg ikke får fjernet uten Root-Access.

Noe jeg ikke er villig til å gjøre på en så ny Mobil-TLF.

 

Base-Functions er forståelig nok at en ikke bør kunne tukle med, men vanlige Bruker-Apps burde være opp til sluttbrukeren å besteme om dem ønsker å ha installert på Mobil-TLF'en eller ikke.

 

En annen ting som jeg har nevnt før på en annen tråd her på forumet er at en burde få kunne styre hvilke Apps som en ønsker at skal starte under Boot, eller generelt sett.

Fordi har man en drøss med Apps, f.eks. la oss si 100 stk., så er det plagsomt at 50+ apps auto-starter selv om du ikke har bevisst brukt dem på den spesifikke dagen eller på lenge.

 

Ikke brukt/i bruk burde bety Lukket, noe som tydeligvis ikke er tilfellet.

 

Unntaket er Security-Apps(...f.eks. VPN,Firewall(NB!...: Dog funker svært dårlig uten Root-Access...!!!),etc...) og System-Apps(...f.eks. Boot-Manager(NB!...: Dog funker svært dårlig uten Root-Access...!!!)) som det er logisk at bør starte ved Boot.

Lenke til kommentar

Når batteriet er obbrukt, altså lenge etter forventet levetid på en telefon?

Om det skulle gå i stykker gjelder jo flere ting da...

Skal alle telefoner ha utbyttbare deler for å forsikre at den alltid vil fungere uten reparasjon? Du må jo da kunne bytte usb porten, alt som kobler denne til telefonen, osv.

 

16mm vidvinkel er da ganske bra?

Med tanke på at standard på telefoner ligger på 25-28mm.

 

Hvor lenge tenker du at en telefon skal vare da?

Gjerne for meg, poenget mitt er at det finnes et vell av andre telefoner med samme problem.

Man har gjerne en telefon først for å ha en telefon, dernest fordi det er en passe OK vidvinkel.

I hvordan av disse scenarioene har man størst problem?

Kunne godt ha vært begge deler altså, ingenting i veien for det.

Lenke til kommentar

 

Når batteriet er obbrukt, altså lenge etter forventet levetid på en telefon?

Om det skulle gå i stykker gjelder jo flere ting da...

Skal alle telefoner ha utbyttbare deler for å forsikre at den alltid vil fungere uten reparasjon? Du må jo da kunne bytte usb porten, alt som kobler denne til telefonen, osv.

 

16mm vidvinkel er da ganske bra?

Med tanke på at standard på telefoner ligger på 25-28mm.

 

Hvor lenge tenker du at en telefon skal vare da?

Gjerne for meg, poenget mitt er at det finnes et vell av andre telefoner med samme problem.

Man har gjerne en telefon først for å ha en telefon, dernest fordi det er en passe OK vidvinkel.

I hvordan av disse scenarioene har man størst problem?

Kunne godt ha vært begge deler altså, ingenting i veien for det.

Vel.

Det er fult mulig å ha en smarttelefon du ikke kan ringe med, som kun brukes til å kommunisere gjennom Facebook eller lignende.

Alternativer til vidvinkel finnes også.

Mangelen på dem skulle ikke utgjøre noe problem.

 

I Norge bytter man telefon etter omtrent 3 år.

Lenke til kommentar

Morsomt med all som mener at om du har "battery care" så skal liksom telefonen vare mye lengre enn alle andre. Som om ikke alle telefoner, ja selv Android stock har massevis av funksjoner for å spare strøm. Minner om folk som sier iOS er så mye mer effektiv så de trenger ikke stort batteri, som heller ikke stemmer. Mobiler med 400 mah+ varer fortsatt lengre.

 

Kan selvfølgelig si du ikke bryr deg om mer, men ikke si at Sony har langt nok batteritid. Det er individuelt. Mange her som ønsker lengre batteritid fra telefonen. Og det finnes telefoner med lignende specs som varer lengre enn Sony.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...