Gå til innhold

Hva skjer med Rødt?


Anbefalte innlegg

Blir hele tiden fortalt at å stemme rødt er fyfy.

Men eg ser eg heller mer, og mer mot rødt.

 

Hvorfor skal eg ikkje stemme rødt på generelt grunnlag?

La meg først spørre hvorfor du heller mot Rødt?

 

Er du kommunist?

 

Ønsker du en sterk stat og mindre personlig frihet? Innskrenking av privat eiendomsrett? Enda mer liberalisering av innvandringspolitikken? 

 

Det er få land som fungerer så godt som Norge og som har forvaltet vår rikdom så godt som vi har gjort. Derfor er det ganske meningsløst å snakke om en stille revolusjon og skulle omvelte/rive ned alt vi har fått til her til lands.

 

Er det Rødts Venezuela som er drømmen? Det endte jo bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg først spørre hvorfor du heller mot Rødt?

 

Er du kommunist?

 

Ønsker du en sterk stat og mindre personlig frihet? Innskrenking av privat eiendomsrett? Enda mer liberalisering av innvandringspolitikken? 

 

Det er få land som fungerer så godt som Norge og som har forvaltet vår rikdom så godt som vi har gjort. Derfor er det ganske meningsløst å snakke om en stille revolusjon og skulle omvelte/rive ned alt vi har fått til her til lands.

 

Er det Rødts Venezuela som er drømmen? Det endte jo bra.

En stemme på rødt betyr jo slett ikke dette.

 

En stemme på rødt KAN bidra til å bremse det som mange oppfatter som en ekstrem høyredreining og lokalt stanse en del frislipp som ganske mange er imot. Hvis det er svært viktig for velgerne, så kan de jo stemme ganske mye på tvers av normal politisk tilhørighet. Man VET jo at de aldri vil oppnå en revolusjon. Det vet de selv også.

 

Forøvrig er det den nazifiserte delen av høyresiden som forsøker å uniformere seg i gatene. Nokså patetisk men dog ekstremt. Vi har i det store og hele en del soppvekst på høyresiden som materialiserer seg som ganske latterlige halvnazipartier. De er ganske gode på å tiltrekke seg rask. Men jeg vil tro ganske mange ser på de selvgestaltede "førerne" for disse soppartiene mer som Hynkel i Diktatoren enn det karrikerte opphavet til karakteren.

Lenke til kommentar

Vel, du gir en etter min oppfatning ikke så veldig god forklaring på hvorfor rødt gjør det godt på meningsmålinger, og jeg sier at det kan være noen andre grunner.

 

Jeg gir en fantastisk god forklaring.

 

 

En stemme på rødt betyr jo slett ikke dette.

 

Hvordan ikke? 

 

Kanskje DU kan opplyse oss hva en stemme på Rødt betyr da? 

 

Dropp alle de upresise generalitetene og intetsigende kommentarene du lirer av deg. 

 

Forsøk å være konkret og presis.

 

Praktisk politikk:

 

Hva betyr en stemme på Rødt? Hvordan hadde Norge sett ut om Rødt fikk bestemme?

Lenke til kommentar

Forøvrig er det den nazifiserte delen av høyresiden som forsøker å uniformere seg i gatene. Nokså patetisk men dog ekstremt.

Dette er et godt eksempel på hvordan media radikaliserer venstresiden. Man fokuserer på et titals nazister og får venstrevridde til å tro at dette er et alvorlig problem som må løses med mer statlig kontroll over hva vi gjør og sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er et godt eksempel på hvordan media radikaliserer venstresiden. Man fokuserer på et titals nazister og får venstrevridde til å tro at dette er et alvorlig problem som må løses med mer statlig kontroll over hva vi gjør og sier.

Nei. Man ser at det er noen få SYNLIGE gjøker og antar at de er toppen på kransekaka. Med ABB som pynt øverst. Så vet man at bare ca 10% av isfjellet er synlig over vannflaten, og man ser DELVIS det som ligger under på ymse nettforum.

 

Jeg har diskutert en del face to face med et par av de som ligger rett under vannflaten og vaker av og til, og de var helt åpenbart i en slik tilstand at det var med sterk tvil jeg lot være å varsle helsevesenet,. Definitivt svært alvorlige psykiske problemer - og av en eller annen absurd grunn er det innvandrerne som har skylden for alt de opplever.

 

Man kan (tildels velbegrunnet) si mye rart om Rødt m/venner, men selv om en tar man med det mest radikale, så er de allikevel ikke i nærheten av gærningene på høyresiden.

Lenke til kommentar

Jeg gir en fantastisk god forklaring.

Hvordan ikke?

Kanskje DU kan opplyse oss hva en stemme på Rødt betyr da?

Dropp alle de upresise generalitetene og intetsigende kommentarene du lirer av deg.

Forsøk å være konkret og presis.

Praktisk politikk:

Hva betyr en stemme på Rødt? Hvordan hadde Norge sett ut om Rødt fikk bestemme?

Jeg drar sammen linjene dine, du sier så lite på stor plass. Det er ikke en forklaring du kommer med. Det er 2 påstander.

 

Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg det? Jeg føler absolutt ikke noe behov for å argumentere for Rødt og deres politikk. Den har jeg overhodet ingenting med å gjøre.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, hvorfor skulle jeg det?

 

Jeg føler absolutt ikke noe behov for å argumentere for Rødt og deres politikk. Den har jeg overhodet ingenting med å gjøre.

 

Fordi du sa til min kommentar at "En stemme til Rødt betyr slett ikke det".

 

Da er det på sin plass at du forklarer hva en stemme til Rødt er om du vet noe jeg og resten her ikke vet. Eventuelt hva som var 'slett ikke det' i min kommentar.

 

I stedet lirer du av deg noe vås om en nazifisert del av høyresiden og Gud vet hva. Absolutt ingenting du sier i denne tråden gir mening. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Man ser at det er noen få SYNLIGE gjøker og antar at de er toppen på kransekaka. Med ABB som pynt øverst. Så vet man at bare ca 10% av isfjellet er synlig over vannflaten, og man ser DELVIS det som ligger under på ymse nettforum.

 

Jeg gir deg en utfordring. Bruk en halvtime og finn noen norske nazi-forum. De må være relativt store, fordi et sted må disse nazistene få informasjonen sin fra.

 

Du kommer nok mest sannsynlig med null seriøse resultater, eller en unnskyldning for hvorfor du ikke gidder. De synlige isfjellet du ser, er egentlig media som har dratt frem det verste av det verste som richard spencer sånn at de kan radikalisere deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gir deg en utfordring. Bruk en halvtime og finn noen norske nazi-forum. De må være relativt store, fordi et sted må disse nazistene få informasjonen sin fra.

 

Du kommer nok mest sannsynlig med null seriøse resultater, eller en unnskyldning for hvorfor du ikke gidder. De synlige isfjellet du ser, er egentlig media som har dratt frem det verste av det verste som richard spencer sånn at de kan radikalisere deg.

Kunne ikke falt meg inn. Dersom du forsøker å forstå noe, kan du jo starte med å finne ut hva trådstarter er ute etter i første omgang.

Lenke til kommentar

Kunne ikke falt meg inn. Dersom du forsøker å forstå noe, kan du jo starte med å finne ut hva trådstarter er ute etter i første omgang.

 

Så med andre ord, du kjenner ikke til noen norske nazi-forum, men magefølelsen din sier at de eksisterer og har Breivik som pynt øverst?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Samtidlig må man jo spørre seg:

Vis SV har en velgerflukt fordi de er for likt AP, hvor skal velgerne gå? Det enest partiet til venstre for Rødgrønt, med mulighet til å komme over sperregrenser, er nå faktisk ikke annet enn Rødt.

Og velgerflukten kommer vel til å fortsette så lenge partiene ikke tar tilbake moderasjon og et sparkere syn på verden.

 

Og likevel er det nå sånn at vi har partierepresentiv demokrati.

Hva Rødt ønsker, er ikke spennende med mindre de sitter med 2/3 av mulige seter.

Lenke til kommentar

Jeg liker Rødts angrep på den økonomisk eliten, velferdsprofitører, utleie-moguler, og deres nei til eu, og beholde nasjonal og statlig styring.

Jeg er lite imponert over deres utenrikspolitikk(Pro-Russland, Pro-Venezuela,Anti-Ukraina, Anti-Israel).

 

Så synes jeg også det er synd de har en så politisk korrekt versjon av kommunisme. De kunne godt tatt med arbeidsleir-konseptet. Det hadde vært fint med litt orden her i landet og en ordentlig plan for hva man skal gjøre med kriminelle som åpenbart ikke lar seg rehabilitere(narkomane som politiet besøker hver helg, og finner tyvgods hver gang), folk som skal sitte i livstid(Breivik), og terrorister etc som ikke kan sendes ut av landet pga deres sikkerhet(som Krekar). Sett dem alle i inngjerdede bevoktede arbeidsleirer der de jobber inn det det koster å holde dem buret inne.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...