Gå til innhold

Google slipper mye billigere Pixel-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Men det var ganske interessant å lese "bygget i glass og plast". Plastikkens tilbakekomst? Håper neste mobil enten har mye plast i seg, eller er helt klin umulig å knuse uansett hva du utsetter den for. Plastskjerm med hard coating?

 

 

Skroget kan gjerne være i plast for min del. Bakside i glass er jeg i utgangspunktet ikke særlig begeistret for. For trådløs lading fungerer vel keramisk også, og keramisk bakside skal vist tåle mer enn glass har jeg hørt. Om det ikke er tilfelle så gjerne plast fremfor glassbakside. Men plastskjerm? Nei det blir too much flashback til de aller første smartmobilene. Skjermer som ble ripete og uleselige. Tror det å velge billigere glass for å presse prisen ned er en svært dårlig strategi av Google. For min del er det ikke nok med gorilla glass, jeg ender alltid opp med å lime på typ panser-glass-skjermbeskytter for å unngå knust skjerm. Og selv panserglasset kan jo slå sprekker om man mister telefonene i gulvet i uheldig vinkel. Men å bytte panserglass koster jo <hundrings og tar <5 minutter å skifte så det lever jeg greit med. Enhver telefon med billigglass ville være utenkelig for min del. Er for mye pes å bytte skjerm rett og slett. 

 

Nå er vel kanskje ikke Pixel kongen av kamera heller lenger så da er det ikke om å gjøre å ha pixel. Ja kamera sw er smooth på pixel men nei for min del blir det ikke noen pixel. Til det er det for mange sterke kinesiske modeller å velge mellom. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Fordelen med trådløs lading er at du kan bare ha telefonen liggende på «sin plass» og så er den alltid fulladet når du skal bruke den. Da gjør det ingenting om selve ladingen går litt saktere. Dessuten har man jo også muligheten til å bruke kabel om man må.

 

Den kan jo bare ligge på sin plass med ledningen plugget i også da... Ikke så altfor mange kalorier det koster å plugge den inn. Men det er bare kverulanten i meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kan jo bare ligge på sin plass med ledningen plugget i også da... Ikke så altfor mange kalorier det koster å plugge den inn. Men det er bare kverulanten i meg...

Men hvem gidder å plugge inn hver gang man legger fra seg mobilen på skrivebordet eller nattbordet?

Lenke til kommentar

Skroget kan gjerne være i plast for min del. Bakside i glass er jeg i utgangspunktet ikke særlig begeistret for. For trådløs lading fungerer vel keramisk også, og keramisk bakside skal vist tåle mer enn glass har jeg hørt. Om det ikke er tilfelle så gjerne plast fremfor glassbakside. Men plastskjerm? Nei det blir too much flashback til de aller første smartmobilene. Skjermer som ble ripete og uleselige. Tror det å velge billigere glass for å presse prisen ned er en svært dårlig strategi av Google. For min del er det ikke nok med gorilla glass, jeg ender alltid opp med å lime på typ panser-glass-skjermbeskytter for å unngå knust skjerm. Og selv panserglasset kan jo slå sprekker om man mister telefonene i gulvet i uheldig vinkel. Men å bytte panserglass koster jo <hundrings og tar <5 minutter å skifte så det lever jeg greit med. Enhver telefon med billigglass ville være utenkelig for min del. Er for mye pes å bytte skjerm rett og slett. 

 

Nå er vel kanskje ikke Pixel kongen av kamera heller lenger så da er det ikke om å gjøre å ha pixel. Ja kamera sw er smooth på pixel men nei for min del blir det ikke noen pixel. Til det er det for mange sterke kinesiske modeller å velge mellom. 

 

 

Fikk meg en skikkelig bra Nokia 8 på black friday i 2018. Har nå greid å småknuse den litt. Går det an å dryppe superlim (eller annen gukke) i glassprekken, eller gjør det vondt verre? Sprekken ligger heldigvis utenfor skjermområde enn så lenge.

 

Jeg antar at jeg har mobil for en stund framover. Greide jo å leve med en LG Spirit LTE i "uendelig" lang tid, og den var plastic fantastic. Selv skjermen hadde en svak krumming og virket å være helt uknuselig (men jeg utsatte den aldri for spesiellt ondsinnet juling da). Er interessant å lese specs, hvor den "uknuselige" modellen jeg hadde før var Gorilla 3 glass, mens den nye Nokia 8 med knust glass har Gorilla 5 glass.

 

Spirit modellen hadde jeg ingen særegne cover på, ofte kun en mobilhylser som jeg dro mobilen ut så den ble naken i titt og ofte. Gikk "naken" i gulvet og bakken mange ganger.

 

Gorilla 3 (uknuselig med klyper salt)

https://www.gsmarena.com/lg_spirit-7052.php

 

Nokia 8 - svært så lettknuselig på Corning Gorilla Glass 5

https://www.gsmarena.com/nokia_8-8522.php

 

Det er liksom noe som ikke rimer helt, når en høyere modell glass er mer knuselig enn to versjoner eldre glass fra samme fabrikk  :hmm:

 

Spørs om det ikke har gått inflasjon i saken, så nå får de solgt flere glass på Gorilla 5.

 

EDIT:

Fikk version 5.150 av android 9 utrullet til min mobil i dag (eller oppdaget det først i dag) eller kanskje for noen dager siden. Har ikke sett så grundig på meldingen til mobilen i det siste:

 

https://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/nokia-8-update-april-android-security-patch-india-ota-rollout-2033798

 

Endelig en mobil som får sikkerhetsoppdateringer løpende.

Endret av G
Lenke til kommentar

Den kan jo bare ligge på sin plass med ledningen plugget i også da... Ikke så altfor mange kalorier det koster å plugge den inn. Men det er bare kverulanten i meg...

 

Men det var nå det med disse ladeplatene......egentlig så burde jeg ha lånt meg en ruter og frest et dypt nok spor fra undersiden av salongbordet og på spisebordet og lagt ladeplater inn fra undersiden. Så hadde man sluppet å se kablene. Men det har jeg altså aldri tatt meg i ørene og fått gjort. Og fremfor å alltid skue på kablene til ladeplatene blir det til at husets dingser med trådløs lading stort sett lades med ordinær lader fordi det går fortest. 

Lenke til kommentar

Synd de ikke gikk for en prosessor i 7xx serien i stedet. Med en SD670 vil de finne ganske mye konkurranse i det prissegmentet de har lagt seg i, f.eks samsung A70 er høyaktuell om man er interessert i en mobil med stor skjerm og bra batteri samt greit kamera i denne prisklassen.

 

Ellers er Xiaomi Mi9 SE med SD712 og trippelt kamera setup også innenfor samme priskategori.

 

Men hovedgrunnen til å kjøpe google er jo for å få rent OS, noe samsung og de fleste andre ikke tilbyr;

 

Xiaomi kommer nok også med en Mi A3 med androidOne før høsten, som jeg misstenker blir svært mye valuta for pengene. (ryktebørsen sier SD7xx CPU, 4000mAh batteri, 48mpix kamera og notchløst design med popup kamera).

 

Så blir det spennende å se hva OnePlus 7 prisene starter på, muligens hoppet opp i pris ikke blir så stort der heller ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg har kommet til den tanken at hvorfor kjøpe en telefon til godt over 6000, som gjerne er så tynn som mulig - for så å gjemme den bort i et deksel som får den til å føles stor og klumpete. Da får jeg heller være litt forsiktig.

Fordi man kjøper ikke telefon for bakplaten sin del.

Fordi man ønsker å ta vare på produktet og holde det vedlike i lang/lengre tid?

Fordi man ikke klarer å ha en egen lomme for mobil?

Fordi man ikke vil ødelegge sin nye mobil? 

 

osv osv

Lenke til kommentar

Hvor mange bruker trådløs lading i %? Tipper ikke så mange. Hvis de tar med trådløs lading forsvinner noe annet.

 

Det å si at det er trist du må opp i pris for å få en funksjon som dette blir bare latterlig. Du kan ikke forvente å ha alt, men i en mellomklassemodell. For hvis den må både ha trådløs lading og vanntetthet i tillegg til det den har nå, hva mangler den da?

 

Det å forvente alt i en mellomklassemodell er bare ulogisk, sorry.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Fordi man kjøper ikke telefon for bakplaten sin del.

Fordi man ønsker å ta vare på produktet og holde det vedlike i lang/lengre tid?

Fordi man ikke klarer å ha en egen lomme for mobil?

Fordi man ikke vil ødelegge sin nye mobil? 

 

osv osv

 

Enig i det. Jeg har mer interesse av å beskytte min nye dyre mobil enn å vise den frem i all sin prakt til andre.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er trådløs lading en så viktig funksjon?

 

For meg er det utrolig praktisk da jeg har trådløse padder rundt om hvor jeg befinner meg ofte og kan derfor enkelt lade. Det er bare en preferanse jeg har. 

Hva er strømtreeket på trådløse ladere når de ikke har en mobil på seg? Samme som en USB lader?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Sikkert spurt om lignende men hvordan får du en Google Pixel til å få SMS. F.eks. Telenor vil ikke gi SMS til Googlebrukere. Og da lurer jeg på hvordan går fram? «Jukse» med SMS-levradøren, finnes det noen leverandøren som ikke bryr seg om den brukes til en Google Pixel eller er det måter å «omgå» SMS i det hele, og hva er det mulig? Ikke sikkert dette er plassen og stedet men jeg prøver meg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sikkert spurt om lignende men hvordan får du en Google Pixel til å få SMS. F.eks. Telenor vil ikke gi SMS til Googlebrukere. Og da lurer jeg på hvordan går fram? «Jukse» med SMS-levradøren, finnes det noen leverandøren som ikke bryr seg om den brukes til en Google Pixel eller er det måter å «omgå» SMS i det hele, og hva er det mulig? Ikke sikkert dette er plassen og stedet men jeg prøver meg.

 

Dette er det rareste jeg har hørt i sommer.

Hva mener du med at du ikke kan få SMS fra Telenor på Google Pixel?

 

Jeg har eid både Pixel 1 og Pixel 3, begge har jeg hatt på Telenor og SMS/MMS fungerer helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...