Gå til innhold

Grille inne?


Kamz

Anbefalte innlegg

Jeg hadde lyst å grille i hagen men været var ikke helt optimalt. Er det en dum ide å ta i bruk en stor engangsgrill inne? Tenker så lenge jeg holder grei avstand til møbler rundt burde det vel ikke oppstå brann akkurat? Eller er det fare for at gulvet under grillen kan begynne å brenne liksom? Muligens et dumt spørsmål men har aldri hørt noen som sier du ikke burde gjøre det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er en svært dårlig ide.

 

Du kommer helt sikkert til å ødelegge normale underlag i en leilighet. Du får skadelig røyk (CO - carbonmonoksid hverken ser eller lukter man og det fungerer slik at CO binder seg i kroppen din slik at kroppen ikke er istand til å hente oksygen fra ren luft lenge etter at du er ute i friskluft.

 

...dessuten kommer de som skal vaske etter deg til bli rimelig sur. Fett+sot på vegger og tak. Det sitter godt og lukter lenge.

 

Ikke tenk tanken engang.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bor ikke i verken leilighet eller borettslag så akkurat det er ikke noe problem. Men hva om jeg griller på badet der det er steingulv? Og det me kullosforgiftning, er det virkelig sannsynlig? Har hørt om det men tenkte det skjedde i få tilfeller.

Lenke til kommentar

Ikke grill inne.

Ikke bare fare for brann/brannskader og CO-forgiftning, men også MYE røyk og dritt som kommer til å legge seg på alle overflater i rommet. Antagelig kommer ikke avtrekksviften til å kunne ta seg av alt heller, slik at du ender med røykskadet bolig. 

Du kan få brennmerker på steingulv også og ødelegge membran.

 

Tar noe fyr eller blir ødelagt kan du glemme forsikringen også, de dekker ikke når du i praksis tenner på selv..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og det me kullosforgiftning, er det virkelig sannsynlig? Har hørt om det men tenkte det skjedde i få tilfeller.

 

Kull slipper ut betydelige mengder CO og hvis du blir forgiftet så vil være for mentalt hemmet til å kunne redde deg ut av permanent hjerneskade eller død.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kull slipper ut betydelige mengder CO og hvis du blir forgiftet så vil være for mentalt hemmet til å kunne redde deg ut av permanent hjerneskade eller død.

Jo det skjønner jeg, men er det ikke veldig liten sannsynlighet for å faktisk bli forgiftet da? Og er det ikke normalt å merke noen symptomer først når en er våken? 

Lenke til kommentar

Jo det skjønner jeg, men er det ikke veldig liten sannsynlighet for å faktisk bli forgiftet da? Og er det ikke normalt å merke noen symptomer først når en er våken? 

 

Det handler mer om omstendigheter, ikke sannsynlighet. Hvis du har et gammelt hus med mye trekk så er det ikke sikkert du blir spesielt forgiftet i det hele tatt. Jeg vet ikke hvor mye det skal til, men jeg vet at karbonmonoksid kan gjøre deg delirisk og så bevisstløs ganske raskt, og da er det ikke noe håp om å komme seg ut på egenhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...