Gå til innhold

HBO Nordic nede


Anbefalte innlegg

Problemet ligger nok hos deg og nettleseren du bruker. Mulig den detekterer feil OS, da jeg tror Apple har forskjellig black levels som standard (16-235), mens Windows bruker 0-255. Husker problemet med å laste ned Apple quicktime trailere var at de alltid hadde feil black levels i Windows siden de var laget for Apple OS.

NEI!

Bitraten til HBO Nordic er mye lavere enn i USA

Dette har vært dokumentert og det er flere i Norden som sier at de betaler for tjenesten, men laster ned da de får mye bedre kvalitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare legge til at HBO har funket greit for meg tiden jeg har hatt det. Noe fusk i starten men fungerer bra nå. Bra kvalitet også (har 100mb linje)

 

Eller så kan det jo skje at serveren crasher når absolutt "alle" skal se samtidig. Ikke at jeg skjønner at folk MÅ SE før skole/jobb etc. Bedre å kose seg med en god middag når man har ventet så lenge.

Lenke til kommentar

Eller så kan det jo skje at serveren crasher når absolutt "alle" skal se samtidig. Ikke at jeg skjønner at folk MÅ SE før skole/jobb etc. Bedre å kose seg med en god middag når man har ventet så lenge.

Mam kan jo ikke lese noen nettaviser eller SoME uten å bli spoilet så skjønner de som vil se det tidligst mulig.

Lenke til kommentar

Abonnerer på HBO Nordic, men laster ned episodene fra andres steder, da kvaliteten er elendig (i hvert fall i forhold til Amazon web rip), i tillegg til at man får noe stutter/jitter i bevegelsene. 

Plattformen de bruker burde seriøst revurderes. Netflix og Amazon sin strømming er 100 ganger bedre.

Lenke til kommentar

Game or Thrones er verdens største TV serie, men HBO Nordic er langt i fra verdens største stream leverandør. Det er vel kun et datterselskap av HBO for å dekke de nordiske landene? Uansett. Jeg kan ha et snev med medfølelse for at serverene deres brekker når hele norden bestemmer seg for å stå opp midt på natten/ tidlig på morgenen for å se premieren av sesongen. HBO Nordic mister jo sikkert halve brukerbasen sin når GoT ikke sendes "live" uke etter uke ellers! Ikke såå rart at de ikke drifter unødvendig mange servere ellers (selvom de selvfølgelig burde hatt ekstra kapasitet i denne perioden.)

Sikkert en upopulær mening i et noenlunde krevende marked.

 

HBO Nordic har ikke noe med HBO å gjøre utover at de har kjøpt rettighetene til HBO innholdet i Norden...

Lenke til kommentar

HBO Nordic har ikke noe med HBO å gjøre utover at de har kjøpt rettighetene til HBO innholdet i Norden...

 

 

Dette har ikke vært riktig på flere år. HBO Nordic eies nå 100% av HBO, og de driver også tjenesten i Spania.

 

HBO eide 20% opprinnelig, og kjøpte ut partneren som hadde 80% (Parsifal holding) 7. juni 2013.

 

I 2017 hadde HBO Nordic en omsetning på 1.3 mrd SEK, så de har ingen unnskyldning for den elendige kvaliteten de leverer

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...