Gå til innhold

Endelig ser Windows 10 for alvor ut til å legge Windows 7 bak seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel, det er ikke spesielt enkelt å ta stråmennene og krisemaksimeringene dine særlig seriøst.

Det er jo ikke så rart du synes det er vanskelig, for jeg har ikke bruk noen stråmanns-argumenter eller noen krisemaksimere.

Lenke til kommentar

Din første stråmann:

 

Må ikke du også komme med en jeg fikk servert her for noen uker siden fra han som mente Windows 10 og Server 2019 var det samme, siden man kunne kjøre de samme programmene, så måtte de være lik.

Din andre stråmann:

 

Så slutt å bruk deg selv som eksempel for hva Windows kan. Om du bare surfet webben og spilt noen spill på Windows 7 og gjør det samme på Windows 10, så har nok Windows 10 utviklet seg selv om ditt bruksmønster ikke har utviklet seg.

Din tredje stråmann:

 

Bedriver ikke med teknologier basert på tro, håp og kjærlighet.

Dette er stråmenner fordi ingen av beskyldningene dine er noe jeg faktisk gjør eller har gitt uttrykk for å gjøre.

 

Og du krisemaksimerte i det du påstod følgende:

 

[..] og å gå tilbake til Windows 7 er kraftige steg nedover på teknologistigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Det hadde en positiv nytteverdi, for da kunne jeg være på nett hele tiden. Samtidig fikk jeg helt ny hardware med nye funksjoner og å gå tilbake til Windows 7 er kraftige steg nedover på teknologistigen.

 

Men du skjøv jo nettverksdriverproblemet over på en ny person. Da var du ikke særlig snill  :p

Lenke til kommentar

 

Andre-veien problemer er at ny hardware ikke får drivere til Windows 7, for nostalgikere.

 

Tviler på at det er så stort problem lengre, mhp. at det fint går an å ha en virtuell Windows 7 kjørende på ny hardware som yter godt. Da får du en virtuell driver som er kompatibel med Windows 7, som regel.

 

Men det var gjerne ikke godt nok for nostalgikeren å ikke kunne kjøre det rett på maskinens hardware?

 

 

Hvorfor drar du nytteverdi inn i diskusjonen, da nytteverdi er helt subjektivt og kan aldri komme til noe konkluderende svar. For de som da bare legger kabal på data, ville jo ikke hatt noen positiv nytteverdi etter Vista kom og fjernet Solitare. De kunne jo enda brukt Windows 95 og ikke ha hatt noen økning i nytteverdien siden da.
 
Det er jo en ikke-problemstilling. Da det fint går an å få Solitaire helt gratis som kjører på Win10. Google det gjerne, samt her er en variant:
 
Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Din første stråmann:

 

 

Din andre stråmann:

 

 

Din tredje stråmann:

 

 

Dette er stråmenner fordi ingen av beskyldningene dine er noe jeg faktisk gjør eller har gitt uttrykk for å gjøre.

 

Og du krisemaksimerte i det du påstod følgende:

 

 

Første. Jeg har en skrive feil der. Det skal være 2016 og ikke 2019.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1842328&page=1&do=findComment&comment=24853783

og

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1842328&page=1&do=findComment&comment=24853810

 

5650a55fdcef3deb4e48a320fa3d5598.png

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------b9c294d0680da71f93156a63e3947f1e.png

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

De andre gidder jeg ikke å kommentere, da de IKKE er noen stråmenn. Tips. Les deg opp på hva et stråmanns-argument er for noe. Det er ikke det samme som påstander.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Stråmann: Retorisk (og uformell) logikk. I retorikk og logikk er stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som er lette å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for.

 

Du skriver: "(..) Så slutt å bruk deg selv som eksempel for hva Windows kan. Om du bare surfet webben og spilt noen spill på Windows 7 og gjør det samme på Windows 10, så har nok Windows 10 utviklet seg selv om ditt bruksmønster ikke har utviklet seg."

 

Men jeg har aldri brukt meg selv som eksempel for hva windows kan og kan ikke gjøre. Altså tegner du en stråmann av mine argumenter. Vil du prøve flere av eksemplene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg måtte selge en laptop, siden produsenten ikke ville lage ny driver til netverkskortet. Så der er fundamental forskjeller mellom windows 10 og 7.

 

Det var ikke noen sær hardware. Det var en helt vanlig Acer Aspire E5-575. De kom med nye drivere til LAN kortet, over 2 år etter at Windows 10 kom, den 31/7-2017, men det var alt for seint, da hadde jeg allerede solgt maskinen.

 

Det er liksom ingen middelvei med deg.

 

Folk flest ville ventet med OS-oppdatering. "Alle" vet at man må ha is i magen når MS slipper nye OS. Hvorfor kjøpte du ikke bare et adapter om det hastet å få W10?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Stråmann: Retorisk (og uformell) logikk. I retorikk og logikk er stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som er lette å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for.

 

Du skriver: "(..) Så slutt å bruk deg selv som eksempel for hva Windows kan. Om du bare surfet webben og spilt noen spill på Windows 7 og gjør det samme på Windows 10, så har nok Windows 10 utviklet seg selv om ditt bruksmønster ikke har utviklet seg."

 

Men jeg har aldri brukt meg selv som eksempel for hva windows kan og kan ikke gjøre. Altså tegner du en stråmann av mine argumenter. Vil du prøve flere av eksemplene?

Nei. Jeg danner meg et bilde av hvordan du bruker Windows basert på dine innlegg i denne tråden. Så fremsetter jeg en påstand. Så lenge den påstanden ikke blir motsagt som feil, så er den valid som påstand.

 

Men jeg driver ikke å analysere deg som person, slik du gjorde og bommet så til de grader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er liksom ingen middelvei med deg.

 

Folk flest ville ventet med OS-oppdatering. "Alle" vet at man må ha is i magen når MS slipper nye OS. Hvorfor kjøpte du ikke bare et adapter om det hastet å få W10?

Fordi noen jobber med med data og må være ferdig "utlært", når Microsoft lansere nye ting. Så når Microsoft lansere produktene, er man klar til å ta imot noen problemer fra personer som nå først begynner å bruke produktet.

 

Prøvde med en adapter, men det gav samme feilene.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det avhenger selvsagt av hva laptopen brukes til. Kanskje det var positiv nyttverdi for deg, men om du ikke evner å se den hypotetiske motsiden av mynten, så vil jeg påstå at du er noe mindre begavet.

 

 

Da sverter det på dine leseevner.

 

Ja selvfølgelig er det meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...