Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg trakassert min mannlige kollega?


Anbefalte innlegg

Så en leder skal ikke ha noen som helst mulighet til å nærme seg en man liker, på anstendig måte?

 

(Ørlite mer anstendig enn det trådstarter oppførte seg, så er det ikke lenger mulig å forstå hva som foregår...)

Mange har regler mot det, personlig synes jeg ikke det bør være forbudt, men "du er så sykt deilig" i fylla faller ikke under anstendig for meg.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde "offeret" i saken ment seg trakassert, kunne man vurdert hvorvidt utsagnet var av uakseptabel karakter. Her er det ingenting som tilsier at det er tilfelle. Menn skal ikke stakkarsliggjøres på denne måten. Denne politiske korrektheten er i ferd med å ødelegge kulturen vår på en rekke områder, som nettopp denne tråden er et eksempel på.

Det høres ut som du tenker på situasjonen som om den var mellom to kolleger, og ikke forstår forskjellen på likeverdige og overordnet/underordnet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er kvinne og har en sjefsstilling, med ansvar for 30 pers inkl endel menn (gutter) som er noen år yngre enn meg. På jobbfesten før helgen klarte jeg å fortelle en av mine mannlige ansatte hvor kjekk jeg synes han er, redd jeg sa noe mer i sjangeren fin/digg/deilig. Vi var alle ganske fulle så husker ikke nøyaktig ord for ord. Vet veldig sikkert at jeg ikke har klådd eller noe sånt. Det var heller ikke for at det skulle lede til noe mer. Men han er altså ganske "digg".

Føler ihvertfall at dette ikke var særlig innenfor, og lurer mest på om dette er noe jeg burde ta opp/be om unnskyldning for?

Forståelig at du tenker på det, men personlig ser jeg ikke problemet.

 

Det jeg bet meg merke i var at du er sjef for 30 andre og du var på en fest i animert tilstand. Som sjef burde du vite at i slike tilstelninger er du på jobb, og når kvelden begynner å skifte over fra sosialt samvær til fest og fyll er jobbdagen din over og du skal gå hjem.

Dette for å opprettholde din posisjon som sjef og ikke gå over til kompis, samt at dine ansatte skal kunne slappe av å kose seg uten å hele tiden være "redd" for at de neste dag våkner opp med tanken "Hva i h**vete sa jeg til sjefen i natt!?"

 

I mine øyne er denne overtredelsen mot din egen jobb mye alvorligere enn at du sa noe til en mannlig kollega som kun hadde hisset opp militante feminister.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes mannen burde tåle dette. Hvis ikke bør han finne seg en annen jobb. Mannen bør være glad for å få slike kommentarer, som viser at sjefen har et positivt forhold til han. Situasjonen slik den er beskrevet er langt innenfor grensen.

Endret av Riktig Lønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når begge individene ønsker et intimt forhold, og klarer dette uten problemer. Det er vanligere enn mange tror.

 

Det er nok ganske vanlig men som toth har påpekt flere ganger i tråden blir slik oppførsel også uglesett på en arbeidsplass når en med en eller annen form for lederstilling gjør slik mot en under seg i organisasjonen.

Lenke til kommentar

Hva betyr dette uttrykket?

 

I Mot i brøstet, sitter Karl og jobber med regnskap. Så sier han "... og den utgiften skal animeres til ekstrainnsats". Selv med utvidet googling finner jeg ingenting om "animering", "animeres" eller "animert".

Satt i bevegelse.

I konteksten tolker jeg det som utagerende/entusiastisk/full.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...