Gå til innhold

Nye internettregler fikk flertall i EU-parlamentet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kompromiss i saken ble inngått allerede i februar, men aktivister og lobbyister har fortsatt å presse på, i håp om at de folkevalgte i EU-parlamentet skulle forkaste enigheten i den avgjørende avstemningen.

 

Det var nytt for meg... Jeg har aldri hørt noe om at de landene som er med i EU har valg der befolkningen velger hvem som skal sitte i EU parlamentet. Uvalgte byrokrater slik jeg forstår det!!

 

Siden Norge ikke er medlem av EU, så bør ikke deres regelverk gjelde her spør du meg. Ja, vi har EØS-avtalen og Schengen-avtalen, men dette er vel heller ikke noe folket som har valgt.

Endret av Betroz
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hundretusenvis som demonstrerer mot det mens de "folkevalgte" stemmer det gjennom. For et flott demokrati...

 

Noe som viser at demonstrasjon ute i gatene er et sterkt begrenset virkemiddel. Husker også før Irak krigen i 2003 så demonstrerte vel 1 million mennesker bare i London, og det hjalp ingenting heller.

 

Så lenge vi mennesker gir bort vår makt til andre, og så lenge vi samarbeider med systemet, så vil slikt fortsette. Ting blir verre i verden før det blir bedre tror jeg... siden folk flest er zombier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bekymringen har vært at dette i praksis vil tvinge store internettselskaper til å utvikle teknologi for gjenkjenning av det innholdet brukere laster opp, slik at innhold som er beskyttet av opphavsretten, automatisk filtreres vekk.

 

Bekymringen er vel like gjerne at små og mellomsmå internettselskaper ikke vil ha tilgang på den den teknologien som store internettselskaper kan utvikle. Youtube får en jobb å gjøre, men loven vil gjelde like mye for småsider, og de har ikke verktøyene eller ressursene til å lage dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

 

Bekymringen har vært at dette i praksis vil tvinge store internettselskaper til å utvikle teknologi for gjenkjenning av det innholdet brukere laster opp, slik at innhold som er beskyttet av opphavsretten, automatisk filtreres vekk.

 

Bekymringen er vel like gjerne at små og mellomsmå internettselskaper ikke vil ha tilgang på den den teknologien som store internettselskaper kan utvikle. Youtube får en jobb å gjøre, men loven vil gjelde like mye for småsider, og de har ikke verktøyene eller ressursene til å lage dem. 

Ja dette er en ganske så skummel lov, da den vil forhindre nye aktører å effektivt kunne etablere seg, samtidig som det vil kunne straffe store selskaper for det innholdet som publiseres.

 

Her har nok EU brukt litt mafia metoder, de tvinger de store selskapene til å følge ordre mot at de får mafiaens beskyttelse.

Lenke til kommentar

 

EU-parlamentet velges hvert 5. år ved direktevalg i hvert enkelt land. Så her tar du feil.

 

Ja vel, det sier kanskje like mye om folket da som som velger disse idiotene i dress.

Det kan du si her til lands også. Spiller ingen rolle i hvem som styrer, de gir faen i folket uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...