Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bakterier - Smitte seg selv, går det ann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du å smitte eventuelt fra du tørket deg i ræva til du tok på et av sårene dine?

Trolig øyeblikkelig om man har lavt immunforsvar og er sårbar, men må innrømme at jeg selv ikke har vært utsatt for det, men jeg vasker i alle fall hendene mine rett etter dagens plopp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det tar ikke lang tid.

 

Noen enkle tilfeller av "egen smitte":

 

Urinveisinfeksjon forårsaket av enterokokker. Skjer fort hvis jenter tørker "feil vei". Enterokokker er en bakterie som lever fredfullt i tarmene i symbiose med vår kropp.

 

Kviser med gult pus forårsaket av stafylokokker som tar seg ned i porene. Omtrent halvparten av befolkningen har til enhver tid "fastboende" stafylokokker i armhuler, skritt, hodebunn og huden generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Allerede der er du mer renslig enn mange menn. Mange menn på herretoalettet som tror servanten er et femi kunstverk som bare skal gås forbi i stillhet

Som kreftpasient er jeg ekstra forsiktig på offentlige toaletter, bruker å passe på at papir er direkte tilgjengelig etter vasken og bruker et til å åpne dører med på vei ut.

Høres kanskje dumt ut men kjenner flere som har blitt alvorlige syke pga trolig smitte på offentlige toalett / dårlig selvhygiene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som kreftpasient er jeg ekstra forsiktig på offentlige toaletter, bruker å passe på at papir er direkte tilgjengelig etter vasken og bruker et til å åpne dører med på vei ut.

Høres kanskje dumt ut men kjenner flere som har blitt alvorlige syke pga trolig smitte på offentlige toalett / dårlig selvhygiene.

Det stemmer at dette er en hygjene tråd.  :yes:  Men denne tråden er mere ment for "går det ann å smitte seg selv med sine egne bakterier?". Det jeg prøver å si, håld trådens tema. :glare:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har allerede skjedd, og gått over av seg selv.

 

Men hva er det du er ute etter. Lurer du på om du kan gi deg selv Rabies?

Nja, det er også en måte å si det på. Er ikke ut etter noe som helst. Er bare nysgjerrig. I min BDSM fetisj, er det mye bakterier i bildet. I starten var det enda flere bakterier, enn det er nå. Har sikkert klart å redusere ca 60% fra nå til da. Prøver mitt beste å være hygienisk angående fetisjen min. Det er der tanken om dette falt inn, om man kan smitte seg selv for å få hiv/eids. Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Du kan ikke "smitte" deg selv, siden smitte betyr å overføre smittestoff (f.eks bakterie og virus) fra en organisme til en annen. Men det du nok mener er om mikroorganismer fra din normalflora kan gi deg en infeksjon. Og svarer på det er ja, i noen tilfeller, men neppe pga. dårlig hygiene alene. Det kan f.eks være at du får en rift i huden som gjør at bakterier fra hudens overflate kommer inn i kroppen, og det kan være urinveisinfeksjon der bakterier vandrer fra urinåpningen og opp gjennom urinveiene. Dårlig munnhygiene kan på sikt gi den tannråte og i alvorlige tilfeller infeksjoner i tannkjøtt i skjelettet i kjeven. Men svarer på om du kan smitte deg selv er uansett at, nei, det kan du ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan ikke "smitte" deg selv, siden smitte betyr å overføre smittestoff (f.eks bakterie og virus) fra en organisme til en annen. Men det du nok mener er om mikroorganismer fra din normalflora kan gi deg en infeksjon. Og svarer på det er ja, i noen tilfeller, men neppe pga. dårlig hygiene alene. Det kan f.eks være at du får en rift i huden som gjør at bakterier fra hudens overflate kommer inn i kroppen, og det kan være urinveisinfeksjon der bakterier vandrer fra urinåpningen og opp gjennom urinveiene. Dårlig munnhygiene kan på sikt gi den tannråte og i alvorlige tilfeller infeksjoner i tannkjøtt i skjelettet i kjeven. Men svarer på om du kan smitte deg selv er uansett at, nei, det kan du ikke.

HÆ!! Du gjør meg forvirret. :omg: :omg:  Først sier du at man ikke kan smitte seg selv og så sier du at man kan få infeksjoner pga dårlig selv hygjene. Ordet "smitte" ser jeg som et fellesbetegnelse på all sykdom og infeksjoner.  :mellow:

Lenke til kommentar

Du kan ikke "smitte" deg selv, siden smitte betyr å overføre smittestoff (f.eks bakterie og virus) fra en organisme til en annen. Men det du nok mener er om mikroorganismer fra din normalflora kan gi deg en infeksjon. Og svarer på det er ja, i noen tilfeller, men neppe pga. dårlig hygiene alene. Det kan f.eks være at du får en rift i huden som gjør at bakterier fra hudens overflate kommer inn i kroppen, og det kan være urinveisinfeksjon der bakterier vandrer fra urinåpningen og opp gjennom urinveiene. Dårlig munnhygiene kan på sikt gi den tannråte og i alvorlige tilfeller infeksjoner i tannkjøtt i skjelettet i kjeven. Men svarer på om du kan smitte deg selv er uansett at, nei, det kan du ikke.

 

 

Det tar ikke lang tid.

 

Noen enkle tilfeller av "egen smitte":

 

Urinveisinfeksjon forårsaket av enterokokker. Skjer fort hvis jenter tørker "feil vei". Enterokokker er en bakterie som lever fredfullt i tarmene i symbiose med vår kropp.

 

Kviser med gult pus forårsaket av stafylokokker som tar seg ned i porene. Omtrent halvparten av befolkningen har til enhver tid "fastboende" stafylokokker i armhuler, skritt, hodebunn og huden generelt.

Det er nok det Skandinav mener med "egen smitte" i hermetegn .

 

Når gjelder infeksjon, TS,  kan du gi deg selv infeksjon, eller at andre gir deg infeksjon. Kanskje ikke fokuser på ordet smitte, fordi det blir forvirrende for deg. Poenget er jo at du lurer på om du lurer på at du gi deg selv en infeksjon.

Du spør om hiv/aids: Sannsynligvis ikke, sjansen er heller større for andre kjønnssykdommer. Men beskytt deg uansett med kondom, o så er det nok ekstra gøy for partneren med god hygiene, så kan du ha det så gøy som bare det :-) 

Lenke til kommentar

Allerede der er du mer renslig enn mange menn. Mange menn på herretoalettet som tror servanten er et femi kunstverk som bare skal gås forbi i stillhet

 

Har også sett mange menn drite i håndhygiene. Utrolig hvor mangelfull følelse for skam kan være hos en del individer av befolkningen. Jeg ville ihvertfall følt at det var skamfullt at noen så meg ikke vaske hendene og forlate et offentlig fellestoallettrom. Men det er meg da.

 

 

Som kreftpasient er jeg ekstra forsiktig på offentlige toaletter, bruker å passe på at papir er direkte tilgjengelig etter vasken og bruker et til å åpne dører med på vei ut.
Høres kanskje dumt ut men kjenner flere som har blitt alvorlige syke pga trolig smitte på offentlige toalett / dårlig selvhygiene.
 
Jeg tror det ofte går mest på følelsene om "skitne rom". Men det kan godt hende du har rett. Og jeg må si meg enig i at jeg også føler at offentlige toalett er skitne. Jeg innledet med disse ord for å få fortalt at det finnes andre flater man da bør tenke seg godt om mhp.
 
Mobiltelefonen, PC-tastatur og sikkert mye annet som f.eks. mynter skal være skikkelige bakteribomber. Mynt bærer vel som regel alltid på grampositive bakterier mener jeg å ha hørt. Det er jo ikke noe særlig å komme i kontakt med dersom man har et svakt immunforsvar.
 
Du får vel noia nå  :wee:
OCD og greier, håndtere mynt med hanske og antibakteriellt hver gang fra nå av?
 
Poenget mitt var at offentlige toaletter muligens er rene og pene i målt i forhold til overflater som f.eks. mynt.
 
 

Nja, det er også en måte å si det på. Er ikke ut etter noe som helst. Er bare nysgjerrig. I min BDSM fetisj, er det mye bakterier i bildet. I starten var det enda flere bakterier, enn det er nå. Har sikkert klart å redusere ca 60% fra nå til da. Prøver mitt beste å være hygienisk angående fetisjen min. Det er der tanken om dette falt inn, om man kan smitte seg selv for å få hiv/eids.
 
Kunne du utdypet? Dreier dette seg om "scat", og er du en scatman? lol
 
 
 

Men beskytt deg uansett med kondom, o så er det nok ekstra gøy for partneren med god hygiene, så kan du ha det så gøy som bare det :-)
 
Dersom dette dreier seg om å legge kabel. Så foreslår jeg å beskytte munnen, kanskje øynene også i tillegg til ditt bidrag om kondom.
 
Klarte ikke å dy meg. Dette er perverst og så sjokkerende for noen at man kan få seg en latterkule for å si det mildt (les: gapskratt). Obs! jeg insinuerer ingenting om trådstarter. Løftet det bare inn som en potensiell greie i forbindelse med BDSM. Kan jo hende jeg er innenfor med spørsmålet også, man kan jo aldri vite.
Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...