Gå til innhold

Lanserer borettslagslading som ikke koster borettslaget en krone


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette impliserer vel at man eier parkeringsplassen sin? Eller? Hva med borettslag med fellesparkering?

 

Det har Ubitricity ei løysing for: https://www.ubitricity.com/en/charging-solutiona/private-apartment-buildings/

 

Du koplar til ladestasjonen med ein spesiell kabel som handterer autentisering og nøyaktig måling av forbruk: https://www.ubitricity.com/en/mobilecharging-system-2/charging-and-billing-solutions/

Lenke til kommentar

Veldig bra. Vil tro at dette reduserer risikoen vesentlig for flere borettslag som sitter på gjerdet og ikke helt klarer å orientere seg i jungelen av utstyrsleverandører og systemer.

 

Dette blir ikke nødvendigvis billigst, i alle fall ikke per faktiske kWh ladet, men man betaler for at ansvaret ligger hos noen andre og egen risiko reduseres. Som er fair.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt poenget med betalingsmur for noe som egentlig bare er en lansering av et produkt...

 

Men det er jo et spennende produkt da. Hvis prisene blir overkommelige så vil det antakelig fjerne veldig mye risiko for sameiet eller borettslaget, og man vil ikke bli sittende igjen med infrastruktur som man ikke vet om vil være hensiktsmessig om noen år (altså at man ikke vil måtte gjøre alt på nytt igjen med kostnadene det medfører(.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor jeg skal betale for å se noe som egentlig er reklame og promotering? ?

 

De burde jo betale meg for å lese om deres løsning. Too bad da vet jeg ikke hva dette er og må velge en annen ladeløsning for blokka mi som hadde 200 plasser. Shame shame you snooze you lose! Hehe neida

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og om noen år er vi tilbake på diesel og bensin. Elbil floppen viser seg ved at veigrøftene står etterlatte elbiler i hopetall. Ingen vil overta ansvaret. Da står jo parkeringsplassene der uten brukere av lade kontaktene...….

Hvor er det du ser disse elbilene i grøftene egentlig?

 

Andelen elbiler stiger kraftig. Blant nysolgte biler spiser elbiler mer og mer av kaken.

 

Du lever visst i et parallelt univers. Kanskje et der man er hjernevasket av fossil-propaganda?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og om noen år er vi tilbake på diesel og bensin. Elbil floppen viser seg ved at veigrøftene står etterlatte elbiler i hopetall. Ingen vil overta ansvaret. Da står jo parkeringsplassene der uten brukere av lade kontaktene...….

Tur-retur Charlottenberg-Stovner, over Bjørkelangen for å unngå bommer, 220km, - sier til slutt min 2009 Golf 1.9TDI Sportline stv at jeg har hatt en snittforbruk på 0.37L pr mil... Synes det er ganske miljøbevisst jeg-men

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tur-retur Charlottenberg-Stovner, over Bjørkelangen for å unngå bommer, 220km, - sier til slutt min 2009 Golf 1.9TDI Sportline stv at jeg har hatt en snittforbruk på 0.37L pr mil... Synes det er ganske miljøbevisst jeg-men

Hvis turen er en shoppingtur kan det ikke sies å være resultatet av en miljøbevisst tankerekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis turen er en shoppingtur kan det ikke sies å være resultatet av en miljøbevisst tankerekke.

Hvis man tar med hele kostnadkjeden behøver det ikke nødvendigvis å være mindre bærekraftig, men vanskelig og si uten å ha all informasjon.

 

Men kan ikke kalle det "kortreis mat" :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tvingende nødvendig reise, da produktene jeg trenger ikke finnes i Norge (dvs de koster dobbelt så mye her ;)

 

Så det er altså for å spare penger uten tanke på miljøet, hvordan du kan kalle det miljøbevisst forstår jeg ikke.

 

Hvis man tar med hele kostnadkjeden behøver det ikke nødvendigvis å være mindre bærekraftig, men vanskelig og si uten å ha all informasjon.

 

Men kan ikke kalle det "kortreis mat" :)

Vel, en del av grensehandelen er faktisk også shopping av norskproduserte varer som er fraktet til Sverige for så å selges tilbake til nordmenn, det er neppe fornuftig.

Å prate om bærekraftig er irrelevant, enten er det bærekraftig eller så er det ikke bærekraftig.

Det er overveiende sannsynlig at det ville vært bedre å tusle bort på Stovnersenteret eller noe for å handle der. (Jeg antar at utgangspunktet er Stovner selv om det egentlig blir sagt at det er Charlottenberg som er utgangspunkt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...