Gå til innhold

Dropbox strammer inn på bruk av gratis­tjenesten


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg har fem-seks enheter koblet til min Dropbox: Mobil, nettbrett, desktop-pc, Windows-laptop, Ubuntu-laptop og jobb-pc.

 

Hvis jeg nå plutselig skal måtte velge kun tre av disse, forsvinner mye av poenget med Dropbox. Da kan jeg like gjerne sette opp min egen cloud-løsning på en NAS.

Lenke til kommentar

Har de aldri gått med overskudd?!?

 

Hvor trygt er det _egentlig_ å lagre mine personlige data hos et firma som (muligens) ikke har en levedyktig forretningsmodell? Kan jeg stole på at mine data er trygt og forsvarlig lagret? Tar de backup? Risikerer jeg at selskapet plutselig er konkurs - og alle filer borte vekk, en gang i fremtiden? (Dersom det samtidig skjer noe med egne disker, vel og merke. Har jo stort sett alt lokalt også!)

Lenke til kommentar

Har prøvd Jotta, men teknologien er dessverre ikke på høyde med dropbox. Uansett bra med norske aktører på dette markedet

 

Jeg bruker dropbox OG jotta. Bare en av delene blir for lite. Jotta er best på mye lagring og hastighet (og sikkerhet siden den er norsk?), mens dropbox er suverent best på struktur for mobil og deling av filer etc. Det er min mening iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja, ja - det var jo dumt. Jeg har brukt dropbox som et slags delingsverktøy, men nå får en får vel finne på noe annet.

 

... Kan jeg stole på at mine data er trygt og forsvarlig lagret? Tar de backup? Risikerer jeg at selskapet plutselig er konkurs - og alle filer borte vekk, en gang i fremtiden?

Det er vel ingen aktører som gir garantier for slikt, så en bør spre egne data flere steder for å unngå at alle egga havner i samme kurv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...