Gå til innhold

Tesla stenger færre butikker enn planlagt. Øker heller prisene


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Musk har ikke noe imot det, men det er visse folk her inne som tydeligvis har noe imot det. Jeg burde vell ikke strengt tatt trenge å nevne navn? De dukker nok opp før eller siden skal du se. 

 

Der hvor det finnes Fanboys, vil man finne folk som er uenige i tullet som ofte kommer derifra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er det som sier dette? Musk selv sier jo at han ikke har noe i mot at konkurrentene går forbi Tesla 

 

EDIT: Og jeg begynner å bli lei av dette "Tesla-fanboys" opplegget. Det er ikke akkurat ukjent at det finnes fanboys av forskjellige ting, alt fra bil/mc til konsoller og mobiltelefoner, og har da sett folk tatovere FORD eller Harley Davidson på ryggen og armene. I Bathurst så er det vanlig at Ford og Holden-tilhengerne sloss fordi de enda ikke er enige av hvilket av disse to merkene som er best. Jeg har vært borti folk som er så BMW-fans at de ikke en gang ønsker å sitte i noen annen bil som passasjerer en gang. Har dere sett i tåpelige klærne som BMW-fans har på seg, eller Ferrari for dens saksskyld? Mange av disse eier ikke bilene selv engang

 

... "Tesla-fanboys" - pff

 

Alle som ikke er negative til Tesla er fanboys, helt håpløst. 

Lenke til kommentar

Ja det blir spennede, men fortsatt rekord.. De fleste holder jo på sikt om dagen, med reservasjoner. De færrest har dog 400 000+ backlog. Sier mye det også.. 

Rekorden her handler jo stort sett om "førstemann til mølla". Aldri noen sted i bilbransjen har vi sett forhåndsbestillinger bli gjort i samme skala. Nå som det tydeligvis blir normen, så trur jeg faktisk en hatchback kommer til å ta tilbake den rekorden om ikke så veldig mange år. På samme måte som fossile biler og behovet der, så vil nok det overføres til elbilene også. 

 

I USA så har vell SUV'ene størst salg? I Europa trur jeg en hatchback tar ledelsen. 

Lenke til kommentar

Tesla gjør hele tiden forbedringer på bilene sine. De er ikke som andre produsenter som kommer med en ny variant en gang i året. Det betyr at biler fra flere måneder tilbake ikke er det samme som bilene som produseres i dag.

 

Dvs. at Tesla gjør det samme som andre bilprodusenter.

Hvis du tror at f.eks. Volvo ikke endrer produksjonsunderlaget for sine biler i løpet av året, så er du feilinformert. Det er derfor det ikke er nok å vite modell & årgang hvis du må bestille deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GM og Ford ble reddet av staten, de fikk massive bailouts og sliter enda med kniven på strupen. De henger håpløst langt etter i et marked som er dømt til å ta over for fossilindustrien. Hvorfor skulle Tesla feile mens Ford og GM av en eller annen grunn overleve?

 

GM og Chrysler ble reddet av staten. Ford trengte ikke bail-outs.

(De tok opp noen lån fra staten, men har forlengst tilbakebetalt disse.)

 

Samtidig gjorde andre (fossil-)bilprodusenter i USA det bra; f.eks. Toyota.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett, det var ikke Ford. Men de sitter med en passe stor sekk med gjeld i dag de også, og har antydet at de ikke kommer til å satse på personbiler mer. Detroit (som by) ble jo forøvrig, om den ikke var ille nok fra før, omtrent ødelagt av bilindustrien som kollapset totalt. Mens sjefene selv tok ut bonuser. Men Musk? For en jævel han er 
 

Musk har ikke noe imot det, men det er visse folk her inne som tydeligvis har noe imot det. Jeg burde vell ikke strengt tatt trenge å nevne navn? De dukker nok opp før eller siden skal du se. 

 

Der hvor det finnes Fanboys, vil man finne folk som er uenige i tullet som ofte kommer derifra. 

 

Kan ikke igrunn si at jeg har sett noen fanboys her inne som bryr seg om f.eks Audi tar over tronen som mest-produserende elbil. Jeg har sett at mange mener at Tesla drar i fra, meg inkludert, men har ikke sett noen som mener at Tesla *MÅ* være størst på noen måte. Du må gjerne nevne navn du, bare å ramse opp :)

Lenke til kommentar

Kan ikke igrunn si at jeg har sett noen fanboys her inne som bryr seg om f.eks Audi tar over tronen som mest-produserende elbil. Jeg har sett at mange mener at Tesla drar i fra, meg inkludert, men har ikke sett noen som mener at Tesla *MÅ* være størst på noen måte. Du må gjerne nevne navn du, bare å ramse opp :)

Remser ikke opp navn uten at de kan få være her og forsvare seg selv. Men jeg er rimelig sikker på at du har en anelse om hvem det menes. Gjør du ikke det, så får vi bare la det være. 

Lenke til kommentar

Kom igjen a. Jeg har ikke sett noen her inne si at Tesla er nødt til å være størst i all fremtid. Slutt å gjør deg til :p

 Kanskje det er ønsketenkninger det handler om? Når man sier at Tesla ligger milevis langt forran de andre i teknologi, og vil være det når de andre kommer med sine modeller også? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Musk har ikke noe imot det, men det er visse folk her inne som tydeligvis har noe imot det. Jeg burde vell ikke strengt tatt trenge å nevne navn? De dukker nok opp før eller siden skal du se.

Som vi var inne på i en tidligere tråd, så vil jeg si det er en uting å komme med vage anklager/kritikker eller 'noen sier' type påstander uten å si klart fra hvem det er som gjør noe feil og hvorfor.

 

Denslags løfter ikke debatten. Å komme med vag kritikk av 'visse fanboys' er ikke det spor bedre enn de som kommer med vag kritikk av 'visse hatere'. Begge deler sender bare deltagere rett ned i skyttergravene.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Som vi var inne på i en tidligere tråd, så vil jeg si det er en uting å komme med vage anklager/kritikker eller 'noen sier' type påstander uten å si klart fra hvem det er som gjør noe feil og hvorfor.

 

Denslags løfter ikke debatten. Å komme med vag kritikk av 'visse fanboys' er ikke det spor bedre enn de som kommer med vag kritikk av 'visse hatere'. Begge deler sender bare deltagere rett ned i skyttergravene.

Enig, noe som er grunnen til at jeg ikke tar opp navn her, siden de i så måte ikke nødvendigvis ser det og kan forsvare seg selv. 

 

Jeg bare kommentierte at der det finnes fanboys, så vil det finnes motparter til dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så hvorfor bruker du «fanboys» som et argument i det heletatt? Du veit jo at du provoserer, og i en retning som ingen egentlig er interessert i?

Fordi ordet "fanboy" er vidt kjent, og alle forstår hva en mener når man bruker det. 

 

Nå skrev jeg mer enn selve ordet "fanboy", så det kan jo være greit å ta for seg argumentene, fremfor et ord? Hvis du blir så provosert av ordet alene at du blir blind for resten, så lønner det nok seg å ikke melde seg på i samtalen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...